bubba477 Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Satt her nå, så slo pcen seg av uten videre? Hadde firefox på gang, winamp, chrome og steam. Maskina er 2 år gammel, dette har aldri skjedd før. specs: Corsair Obsidian 650D Corsair TX 750W PSU Intel® Core i7-3770 Processor MSI Z77A-GD55, Socket-1155ATX, Z77, DDR3, 2xG3+1xG2-PCIe-x16, SLI/CFX, DrMOS Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB Gainward GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA Western Digital® Desktop Black 1TB Eneste jeg har endret på er å installere siste firefox versjonen. Kan ikke se noe uvanlig i eventloggen annet enn en 41 kernel power og en 6008 feil. Hva bør jeg gjøre nå? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Winamp Kan være flere ting, foreløpig hadde jeg ikke gjort mye annet enn å se om det skjer igjen. 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Hvis en maskin slår seg av uten noe form for feilmelding o.l er det ofte strømforsyningen. Enten enheten i seg selv (PSU) eller forstyrrelser på spenningsforsyning på kursen du sitter på. Det mest nærliggende å tro her er PSU. Skjer det igjen (ofte) ville jeg forsøkt med en annen PSU. Lenke til kommentar
bubba477 Skrevet 12. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2015 Har nå scanna for virus og malware, intet der. Tatt backup av det viktigste. Merkelig at den skal feile nå, har vært solid i 2 år :S Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Ingenting varer evig. Hvis du plages med dette igjen og igjen så kan du forsøke å reinstallere windows/systemet ditt. Hvis det fortsatt vedvarer må du begynne å feilsøke på komponenter. En kræsj av og til kan man leve med Lenke til kommentar
bubba477 Skrevet 12. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2015 Ja får prøve det. Skal også downgrade firefoxen siden den er den eneste endringen jeg har gjort. Aldri skjedd før, bare slo seg rett av som om en trakk ut kontakten. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Det skjer det. Ingenting å få panikk for, man finner alltid en løsning. Bare fortsett å bruke den - og se om det skjer igjen. PS: Mistenker du nettleser, ikke "nedgrader" den fordi oppdateringene er ofte av sikkerhetshensyn. Avinstaller heller og forsøk en annen nettleser. Lenke til kommentar
bubba477 Skrevet 12. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2015 Har hatt en del rare ting med FF 34.0.5. Lyden slutter plutselig å fungere, den aktiverte en annen avspillingsenhet på lyden (digital) og nå slo maskinen seg av. Ikke sikkert det er FF men nedgraderte den for å teste en stund. Har hatt Chrome på hele tiden, den ser ut til å fungere. Lenke til kommentar
Crouser Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Hadde ID 41/Kernel Power/random restart-problemet for noen uker siden. Det oppsto tilfeldig hos meg også uten veldig store forandringer. I mitt tilfelle skjedde det kun i spill. Jeg løste mitt problem ved å reformatere disken der Windows lå. I tillegg resetta jeg BIOS. Prøvde med ny PSU før jeg formaterte uten at det hjalp. Prøv formatering først tenker jeg. Lenke til kommentar
maxijoker Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 ID 41 og Kernel-Power feil. Svært ofte RAM modul feil. Sjekk hendelse listen din, kritisk feil under <sammendrag av administrative hendelser>. Har selv Kernel-Power ID 41 feil, ca 2-3 i mnd, uten at det bekymrer meg særlig. Kjører boot harddisk sikkerhetskopi om natta (hver natt) (Win7 sin eget sikkerhets tjeneste, under kontrollpanelet finner du denne ). Ryker SSD disken (C:) av ID feil som også kan komme seg av feil i Switch Power del (PS-unit), har man en kopi, dersom en viktig del ryker, nemlig boot disken min.. ID 41 er for øvrig ikke en enkel sak å feilsøke og finne kilden til. Tar man forehåndsregler, kan man leve med ID 41, er min erfaring. Lenke til kommentar
c4sh Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Hadde samme problem for noen uker siden, dog på en ny pc. Brukte mye tid på feilsøking, og det viste seg til slutt at det var skjermkortet. Kan være vanskelig å finne ut hva som er galt, men noe er det. Anbefaler absolutt å finne ut av det dersom problemet vedvarer. Lenke til kommentar
bubba477 Skrevet 14. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2015 (endret) ID 41 og Kernel-Power feil. Svært ofte RAM modul feil. Sjekk hendelse listen din, kritisk feil under <sammendrag av administrative hendelser>. Har selv Kernel-Power ID 41 feil, ca 2-3 i mnd, uten at det bekymrer meg særlig. Kjører boot harddisk sikkerhetskopi om natta (hver natt) (Win7 sin eget sikkerhets tjeneste, under kontrollpanelet finner du denne ). Ryker SSD disken (C:) av ID feil som også kan komme seg av feil i Switch Power del (PS-unit), har man en kopi, dersom en viktig del ryker, nemlig boot disken min.. ID 41 er for øvrig ikke en enkel sak å feilsøke og finne kilden til. Tar man forehåndsregler, kan man leve med ID 41, er min erfaring. Hos meg kommer de etter strømbrudd, det er ett der fra pcen slo seg av av seg selv på mandag. Det er dog det samme som de andre, da strømmen virkelig gikk i August. Slår din pc seg av når du får disse? Hadde ID 41/Kernel Power/random restart-problemet for noen uker siden. Det oppsto tilfeldig hos meg også uten veldig store forandringer. I mitt tilfelle skjedde det kun i spill. Jeg løste mitt problem ved å reformatere disken der Windows lå. I tillegg resetta jeg BIOS. Prøvde med ny PSU før jeg formaterte uten at det hjalp. Prøv formatering først tenker jeg. Har kjørt litt skyrim/diablo 3 for noen timer og det virket normalt. Hos meg kom det med vanlig bruk, firefox med masse tabs. Eneste endringen var at jeg installerte nyeste Firefox. Denne er nå satt tilbake til den gamle versjonen igjen. Hadde samme problem for noen uker siden, dog på en ny pc. Brukte mye tid på feilsøking, og det viste seg til slutt at det var skjermkortet. Kan være vanskelig å finne ut hva som er galt, men noe er det. Anbefaler absolutt å finne ut av det dersom problemet vedvarer. Er desverre elendig på alt inne i datamaskinen. Maskinen er fra komplett, 2år gammel. Å bygge pc selv er ikke noe jeg kan desverre. Endret 14. januar 2015 av bubba477 Lenke til kommentar
Crouser Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 (endret) Prøvd å kjøre memtest for å finne ut om det er feil på ram-brikkene? Hvis ikke, gjør det. Har du overklokket noe? Reset alt. Sjekk driverne og oppdater BIOS om dette ikke er gjort. Dersom ingenting over hjelper, formater maskinen og installer kun det du trenger først. Noe jeg ikke nevnte over var at jeg også hadde hatt en del strømbrudd før ID 41 dukket opp. Jeg mistenkte PSU, men det viste seg at det ikke var noe problem med den. Endret 14. januar 2015 av Crouser Lenke til kommentar
maxijoker Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 ID 41 opptrer som oftes i min pc der jeg ønsker re-boot, fordi win7, drivere etc. er oppdaterte. Klikker om for omstart, win7 avslutter bilder kommer opp som normalt, men forblir uendelig og uvanlig lenge. SÅ plutselig, blue screen, mem dump bilder kommer, sammen med Kernel-Power feil. Feilen kan som ofte løses med, som det skrives om over her, ren innstall av win7, BIOS oppdateringer, driver oppdateringer, etter sjekk av RAM moduler og slike er ok. Jeg "gidder" ikke mer enn en re-install av Win7 ca hver 1,5-2 år i mellom hver gang. Så en får se her hvor lenge OS er oppe og sviver, men, ID 41 ER en kritisk feil. På nettet finnes en "drøss" av forumer sp. og løsninger for ID 41, hvor de fleste ender opp med løsning av re-install av OS. Selv foretrekker jeg løsningsforslag fra moderator og mentorer i Microsoft sine diskusjons forumer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå