Gå til innhold

Haster! Touch-skjerm feiler hver 5. restart.

Anbefalte innlegg

Hallo

Har 6 like touch-skjermer som jeg har prøvd på tre forskjellige (like) maskiner. Alle har samme feil, og feilen oppstår ikke med en annen type skjerm.

Jeg har prøvd både med de nyeste driverene, og med standard driver som følger med Windows.

Når jeg starter maskinen, ser jeg i Device Manager under Mice and other Pointing devices at jeg har "HID-compliant mouse" og "USB Touch Screen Controller (7200)". Edit: "HID compliant mouse" var en annen mus som ikke hadde noe med saken å gjøre, og er nå tatt vekk.

Hver 5 gang jeg restarter maskinen fungerer ikke touch-funksjonaliteten. De gangene dette er tilfellet, står det et utropstegn over "USB Touch Screen Controller (7200)" og på detaljer står det This device cannot start. (Code 10)

Dersom jeg høyreklikker og velger "Disable" og deretter "Enable" fungerer den som den skal.

Hva kan jeg gjøre for å fikse dette? Var inne på tanken om å forsinke eller fremskyve tidspunktet hvor oppstarten av servicen foregår. Jeg ser i egenskaper at følgende filer/service-oppføringer har med "USB Touch Screen Controller (7200)" å gjøre:

C:\Windows\system32\DRIVERS\mouclass.sys

C:\Windows\system32\DRIVERS\xtouch.sys

og jeg finner disse i registeret:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\mouclass

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\xtouch

Alle forslag tas imot med stor takk! Sender maskinen til Kina onsdag morgen, så har litt dårlig tid til å finne ut av det.

Endret av r2d290
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Event Viewer ser jeg forøvrig at det er en error på mouclass så det er tydelig at det er der problemet ligger.

Den har følgende beskrivelse: Could not disable interrupts on connected port device \Device\PointerClass1.

Endret av r2d290
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...