AnonymDiskusjon Skrevet 12. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2015 Ts her. Jeg klarer seriøst ikke å bestemme meg. En del av meg sier reis, mens den andre sier bli hjemme. Den fornuftige delen av meg har jo lyst på jobb, men det får jeg ikke. Så det å sitte hjemme hver dag å bli fattigere å fattigere når jeg egentlig kunne ha opplevd verden gjør meg litt bitter. Mens den andre eventyrlystne delen av meg sier reis alene og opplev verden. Anonymous poster hash: 45ccb...923 Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) Vel imo så vil jeg anbefale deg å ikke reise bort på tur men heller se etter muligheter for arbeidspraksis innenfor det yrket du holder på å utdanne deg i sånn at du får litt erfaring og referanser allerede nå. Selv etter du har fullført utdannelsen din så vil jeg garantere at ingen kaster jobber etter deg med en gang da heller. Du ser på økonomi som et problem og da virker det for meg ulogisk å bruke oppsparte midler på å reise når du ikke har en fast jobb i nærmeste framtid og skal inn i studie tilværelsen igjen til høsten. PS. Dra på nav å få den økonomiske støtten som du har krav på, det er kun du selv som taper på å ikke benytte deg av velferdstilbudet som du er med på å finansiere via skatten som du har betalt. Endret 12. januar 2015 av Xprez Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Er du her enda? Reis! Lenke til kommentar
*F* Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Ingen vil ansette TS i en fast stilling når han har studier til høsten, det sier seg selv. Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Ikke reis! Reiser du får du noen gode minner men situasjonen vil være den samme. Jeg anbefaler heller at du jobber gratis (ja, du leste riktig) og bruker pengene på vanlige regninger. Hvorfor jobbe gratis? For det første så vil en arbeidsgiver som du jobber for få ett inntrykk av deg som vedkommende ikke har sett makan til. Jobber du gratis vil referansene arbeidsgiveren gir deg være verdt sin vekt i gull. I tillegg utvikler du kunnskap og kompetanse og det er alltids en sjanse for at du kan få fast jobb hvis du er dyktig. Det er en nådeløs konkurranse i arbeidsmarkedet om dagen og det vil ikke bli bedre. Siden du avsluttet studiene for hele 2 år siden BØR første prioritering være fast jobb ASAP. Reise kan du alltids gjøre senere. Det er dit liv, ta kontroll og ansvar. Hei, og tusen takk for et interessant svar. Jeg er noe enig i akkurat dette, og har derfor meldt meg inn som frivillig på kirkens bymisjon og skal allerede i første møte på torsdag. Det at jeg har lyst til å reise, har vel mest med at det var planen min i første omgang. Jeg er helt innerst inn ganske motivert for å jobbe, samt jobbe frivillig men samtidig så er jeg også veldig redd for å gå glipp av noe om jeg ikke reiser. Hva om jeg treffer drømmemannen mitt liv, og hva om jeg har veldig godt av å komme meg bort? Jeg har dog skaffet meg sukker, og jeg ønsker meg kjæreste på det høyeste. Men etter flere utallige forsøk så har jeg ikke møtt noen som vil noe mer enn sex her hjemme, og derfor ser jeg etter partner i annet land! Har i tillegg en gammel flamme jeg kanskje skal møte om jeg drar til Brasil, så hjerte sier reis mens hode sier bli hjemme! Anonymous poster hash: 45ccb...923 Har du ikke møtt noen som vil ha mer en sex her, kommer du ikke til å finne det i utlandet. Prøv å let andre steder (her hjemme) eventuelt vær tydelig på at du er ute etter et seriøst forhold. Si det gjerne til venner, og kanskje noen spleiser deg med noen som er i samme situasjon som deg Når det kommer til gratis arbeide, ikke jobb for frivillige organisasjoner. Jobb gratis for en arbeidsgiver som driver med det du har tatt utdannelse i/det du vil jobbe med i fremtiden. Skaff deg erfaring og kompetanse, og bygg nettverk. Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Den fornuftige delen av meg har jo lyst på jobb, men det får jeg ikke. Anonymous poster hash: 45ccb...923 Ikke enda....men en dag får du det. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2015 Vel imo så vil jeg anbefale deg å ikke reise bort på tur men heller se etter muligheter for arbeidspraksis innenfor det yrket du holder på å utdanne deg i sånn at du får litt erfaring og referanser allerede nå. Selv etter du har fullført utdannelsen din så vil jeg garantere at ingen kaster jobber etter deg med en gang da heller. Du ser på økonomi som et problem og da virker det for meg ulogisk å bruke oppsparte midler på å reise når du ikke har en fast jobb i nærmeste framtid og skal inn i studie tilværelsen igjen til høsten. PS. Dra på nav å få den økonomiske støtten som du har krav på, det er kun du selv som taper på å ikke benytte deg av velferdstilbudet som du er med på å finansiere via skatten som du har betalt. Ikke reis! Reiser du får du noen gode minner men situasjonen vil være den samme. Jeg anbefaler heller at du jobber gratis (ja, du leste riktig) og bruker pengene på vanlige regninger. Hvorfor jobbe gratis? For det første så vil en arbeidsgiver som du jobber for få ett inntrykk av deg som vedkommende ikke har sett makan til. Jobber du gratis vil referansene arbeidsgiveren gir deg være verdt sin vekt i gull. I tillegg utvikler du kunnskap og kompetanse og det er alltids en sjanse for at du kan få fast jobb hvis du er dyktig. Det er en nådeløs konkurranse i arbeidsmarkedet om dagen og det vil ikke bli bedre. Siden du avsluttet studiene for hele 2 år siden BØR første prioritering være fast jobb ASAP. Reise kan du alltids gjøre senere. Det er dit liv, ta kontroll og ansvar. Hei, og tusen takk for et interessant svar. Jeg er noe enig i akkurat dette, og har derfor meldt meg inn som frivillig på kirkens bymisjon og skal allerede i første møte på torsdag. Det at jeg har lyst til å reise, har vel mest med at det var planen min i første omgang. Jeg er helt innerst inn ganske motivert for å jobbe, samt jobbe frivillig men samtidig så er jeg også veldig redd for å gå glipp av noe om jeg ikke reiser. Hva om jeg treffer drømmemannen mitt liv, og hva om jeg har veldig godt av å komme meg bort? Jeg har dog skaffet meg sukker, og jeg ønsker meg kjæreste på det høyeste. Men etter flere utallige forsøk så har jeg ikke møtt noen som vil noe mer enn sex her hjemme, og derfor ser jeg etter partner i annet land! Har i tillegg en gammel flamme jeg kanskje skal møte om jeg drar til Brasil, så hjerte sier reis mens hode sier bli hjemme! Anonymous poster hash: 45ccb...923 Har du ikke møtt noen som vil ha mer en sex her, kommer du ikke til å finne det i utlandet. Prøv å let andre steder (her hjemme) eventuelt vær tydelig på at du er ute etter et seriøst forhold. Si det gjerne til venner, og kanskje noen spleiser deg med noen som er i samme situasjon som deg Når det kommer til gratis arbeide, ikke jobb for frivillige organisasjoner. Jobb gratis for en arbeidsgiver som driver med det du har tatt utdannelse i/det du vil jobbe med i fremtiden. Skaff deg erfaring og kompetanse, og bygg nettverk. Ja, riktig:) Ja, men kan man jobbe gratis i en bedrift og er det lov? Anonymous poster hash: 45ccb...923 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Det er absolutt lov Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Jeg heller litt mot å ikke reise. For meg virker det ulogisk å bruke penger på noe så luksus som å reise når du ikke har jobb. Og du skal begynne på skole sier du, og da tror jeg du får mer bruk for de pengene! Litt usikker, men du er en jente, ikke sant? Jeg er også på sukker Og ikke bare ute etter sex heller. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2015 Jeg heller litt mot å ikke reise. For meg virker det ulogisk å bruke penger på noe så luksus som å reise når du ikke har jobb. Og du skal begynne på skole sier du, og da tror jeg du får mer bruk for de pengene! Litt usikker, men du er en jente, ikke sant? Jeg er også på sukker Og ikke bare ute etter sex heller. Joda, men jeg klikke i vinkel av å bare sitter hjemme her. Det er jo virkelig ikke en dritt å gjøre! Og jeg hadde jo i utgangspunktet tenkt å reise! Jeg er ikke langt unna å bestille meg en billett nå, og jeg kommer jo tilbake igjen snart om jeg drar! Jeg har søkt på alt, men får ingenting! Anonymous poster hash: 45ccb...923 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2015 Ts her. Jeg har spart opp 40 000 kr, og disse pengene har jeg ikke rørt. Jeg vurderer derfor å kjøpe meg bil, for dette er noe jeg har ønsket meg lenge. Og til høsten når jeg begynner på studier og slikt så vil jeg kjøre til skolen, samt kjøre til jobb! Og når alt er sagt så vil jeg også skaffe meg jobb til høsten som er relevant for utdanningen jeg tar. Når alt er sagt så bor jeg hjemme gratis, og jeg låner bilen til mamma mye, og derfor er det viktig for meg å faktisk føle meg litt voksen slik at jeg kan eie noe eget selv. Slikt sett er det kanskje dumt å reise bort. Jobb finner jeg uansett, men jeg vet ikke når. Jeg må nok bare fortsette å lete! Anonymous poster hash: 45ccb...923 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2015 Ts her. Det er rett og slett helt umulig å finne jobb! Alle sier at jeg skal komme tilbake i Mai. Anonymous poster hash: 45ccb...923 Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Ts her. Det er rett og slett helt umulig å finne jobb! Alle sier at jeg skal komme tilbake i Mai. Anonymous poster hash: 45ccb...923 Hva med et kompromiss? Bruk bare en del av pengene dine, f eks halvparten, på ferie nå, kom tilbake om en måned eller tre og søk jobb fra slutten av april/begynnelsen av mai og utover. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2015 Ts her. Det er rett og slett helt umulig å finne jobb! Alle sier at jeg skal komme tilbake i Mai. Anonymous poster hash: 45ccb...923 Hva med et kompromiss? Bruk bare en del av pengene dine, f eks halvparten, på ferie nå, kom tilbake om en måned eller tre og søk jobb fra slutten av april/begynnelsen av mai og utover. Hei:) Jo, jeg vurderer det:) Ser uansett ingen grunn til å sitte her hjemme som en idiot. Anonymous poster hash: 45ccb...923 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Søker du på ALT av jobber, oppsøker butikker osv med CV i hånda så du kan hilse på daglig leder og presentere deg selv? Har du ingen venner eller familie i hele verden som jobber på f. eks bensinstasjon, butikk, vaskehjelp etc. som kan hjelpe deg å få et bein innenfor? Hvis du er arbeidsvillig så trenger f. eks nattåpne bensinstasjoner ofte ringevikarer som kan jobbe på kort varsel. Jeg ville ikke brukt opp alle sparepengene hvis du bestemmer deg for å reise, kanskje inngå et kompromiss med deg selv sånn at du har igjen mye når du kommer hjem igjen også (hvertfall siden du har mulighet for å bo gratis i Brasil!). Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Hvorfor jobbe på bensinstasjon hvis man kan bo gratis i Brasil? Det gir ingen mening. Jeg kunne skjønt det hvis jobben var relevant i forhold til utdanningen, men det virker litt som at du sier ho burde jobbe bare for å jobbe? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Hvorfor jobbe på bensinstasjon hvis man kan bo gratis i Brasil? Det gir ingen mening. Jeg kunne skjønt det hvis jobben var relevant i forhold til utdanningen, men det virker litt som at du sier ho burde jobbe bare for å jobbe? Hun sier hun kjeder seg med å bare gå hjemme, hun har lyst til å reise men virker samtidig ikke som hun ønsker å bruke opp alle pengene sine. Hvorfor ikke et kompromiss hvor hun kan både reise og tjene penger? Hun trenger jo ikke reise i 6 mnd ELLER være hjemme i 6 mnd, hun kan få litt av begge. Så skulle hun jo begynne på en ny utdanning til høsten (sånn jeg forstod det?) så mine forslag til jobb er bare forslag som er "enkle" å få seg en stilling innen. Det trenger ikke være relevant for utdannelsen hennes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå