Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Arbeidsledig i en måned, 23 år, singel og reise? Begynner å bli deprimert:(


Anbefalte innlegg

Jeg sluttet på et krevende studie for 2 år siden, og etter det har jeg tatt noen strøjobber samt reist for å finne meg selv igjen. Nå hadde jeg en jobb fra sommer og til jul på en fabrikk, men siden den skulle legges ned fikk jeg ikke mer jobb noe som er forståelig. Jeg har derfor spart opp en god del penger som jeg skulle bruke på å reise for, og tur var bestilt med ei venninne og jeg hadde gledet meg lenge. Men dessverre så ble det heller ikke slik da jeg skulle bo hjemme til hun og en kjæreste, men siden min venninne sliter i forholdet med kjæresten så kunne jeg ikke bo med de, og derfor ble hele turen forandret og jeg bestemte meg derfor for å avlyse, noe vi begge ble enige om! Det var egentlig i dag vi skulle reise, og bare tanken på at jeg egentlig kunne ha reist og opplevd verden er ganske frustrerende her jeg sitter alene nå.

 

Nå sitter jeg her ganske deprimert, jeg er uten jobb selv om jeg har søkt på mye, samt prøvde en jobb i går men som ikke gikk da jeg var for ung... Jeg bor hjemme til mor og far og de støtter meg heldigvis og jeg bruker dagene mine på å søke jobb, og hjelpe til hjemme, og hente mor på jobb osv. Ingen i min familie kan fikse jobb til meg, og jeg kjenner ingen. Men jeg har en jobb som venter på meg til høsten, men da må jeg begynne på studie igjen, noe jeg virkelig ser fram til. Jeg har aldri gledet meg så mye til å begynne på skolen igjen, da jeg er veldig motivert til å fullføre det jeg skal begynne på til høsten fordi jeg vet at det er dette jeg vil. Men så sitter jeg her da, venter på at tiden skal gå å at jeg snart kan begynne på studiet samt få den jobben jeg vil ha, men dessverre så skjer ikke det før høsten. Så tiden nå fram mot våren er rett og slett satt på vent... Jeg føler virkelig ikke at jeg kommer noen vei så lenge jeg sitter her å venter på at jeg kanskje får en jobb, da jeg rett og slett ikke får noe. Derfor vurderer jeg å oppsøke Nav, men det frister heller ikke da jeg rett og slett vil klare meg selv! Jeg har også ordnet meg bruker på sukker, men siden jeg føler meg som en taper og er arbeidsledig så vil jeg ikke at noen av de skal få innsyn i det tragiske hverdagen min, så jeg holder meg heller unna. Men så kommer et lyspunkt, min far har leiligheter i Brasil og der kan jeg bo gratis. Har derfor diskutert med han at jeg kan reise dit på backpacking alene for å slappe av litt, samt få reist litt på egen hånd og dette er helt opp til meg. Har også noen jeg kjenner der nede, så hvorfor ikke dra dit i noen måneder?

 

Men så har jeg noen venninner som mener at det å dra på ferie nå er helt feil. De sier at jeg reiser i fra problemer, og at jeg heller bør bli hjemme, være fornuftig, søke jobb, og forberede meg til skolestart som er i høst.. Ja, jeg er noe enig men de selv går skole og jobber.. De vet ikke hvordan det er å sitte hjemme dag etter dag arbeidsledig. Nå hadde jeg jo egentlig lenge sett fram til å reise, og derfor ble det en nedtur når jeg måtte avlyse den andre turen. Kan noe være med å gi meg innspill på hva jeg bør gjøre. Har rett og slett mistet meg litt selv her!:(



Anonymous poster hash: 45ccb...923
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reis til Brasil! Wow, dette var den letteste tråden å svare på som jeg har sett på veldig lenge. :p

Vil ikke si at du reiser fra problemene dine, men heller at du gjør noe du har gleda deg til lenge. Jeg ville ikke nølt hvis jeg var deg.

Hei, og takk for svar:)

 

Rart hvor enkelt det kanskje høres ut som, men ja.. Hvorfor reiser jeg bare ikke! :p

 

Anonymous poster hash: 45ccb...923

Lenke til kommentar

Hvilket "krevende" studie er det du har tatt uten å ende opp med jobb?

Uansett, det er ikke noe synd på deg. Ta deg sammen, vis litt karakter. Sett deg noen mål. Oppfyll dem. Får du ikke jobb, ta ny utdannelse. Ingen å reise med? Skaff deg kjæreste.

Gr du bare hjemme og daffer? Meld deg som frivillig hos en eller annen organisasjon ;)

Lenke til kommentar

Hvilket "krevende" studie er det du har tatt uten å ende opp med jobb?

Uansett, det er ikke noe synd på deg. Ta deg sammen, vis litt karakter. Sett deg noen mål. Oppfyll dem. Får du ikke jobb, ta ny utdannelse. Ingen å reise med? Skaff deg kjæreste.

 

Gr du bare hjemme og daffer? Meld deg som frivillig hos en eller annen organisasjon ;)

 

Jeg studerte medisin, men dette ble feil studie for meg og har derfor brukt lang tid på å bestemme meg for videre løp. Har allerede meldt meg inn som frivillig på kirkens bymisjon, og skal på første møte på torsdag. Ellers søker jeg jobb hver dag, men ingen jobb å få! Prøver å skaffe meg kjæreste, men det er ikke bare bare. Jeg hadde jo i utgangspunktet avtalt å reise, så ting ble ikke helt som planlagt alikevel!

 

 

 

Anonymous poster hash: 45ccb...923

Lenke til kommentar

 

Hvilket "krevende" studie er det du har tatt uten å ende opp med jobb?

Uansett, det er ikke noe synd på deg. Ta deg sammen, vis litt karakter. Sett deg noen mål. Oppfyll dem. Får du ikke jobb, ta ny utdannelse. Ingen å reise med? Skaff deg kjæreste.

 

Gr du bare hjemme og daffer? Meld deg som frivillig hos en eller annen organisasjon ;)

 

Jeg studerte medisin, men dette ble feil studie for meg og har derfor brukt lang tid på å bestemme meg for videre løp. Har allerede meldt meg inn som frivillig på kirkens bymisjon, og skal på første møte på torsdag. Ellers søker jeg jobb hver dag, men ingen jobb å få! Prøver å skaffe meg kjæreste, men det er ikke bare bare. Jeg hadde jo i utgangspunktet avtalt å reise, så ting ble ikke helt som planlagt alikevel!

 

 

 

Anonymous poster hash: 45ccb...923

 

Om du har lest tråden så skal jeg allerede begynne på studier til høsten igjen, så skjønner ikke helt hva du mener med å starte studie. Dessuten er det ikke studiestart før høsten!

 

Anonymous poster hash: 45ccb...923

Lenke til kommentar

kjør på å reise.

 

For det første er ikke denne dødtiden så alvorlig når du likevel skal studere videre, det hadde vært værre om du var ferdig utdannet og ikke fant jobb.

 

Når det er sagt, det blir nok mye mer akseptert av fremtidige arbeidsgivere at du var ute å reiste denne perioden enn at du satt hjemme å slasket.

 

Og sist men ikke minst, har du lyst kan du jo kanskje skaffe en jobb mens du er på ferie? Til livets opphold liksom.

 

 

Du reiser kanskje fra et problem, men så lenge problemet ikke er der når du kommer tilbake så er det da ikke noe stress

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Ikke reis! Reiser du får du noen gode minner men situasjonen vil være den samme.

Jeg anbefaler heller at du jobber gratis (ja, du leste riktig) og bruker pengene på vanlige regninger.

 

Hvorfor jobbe gratis? For det første så vil en arbeidsgiver som du jobber for få ett inntrykk av deg som vedkommende ikke har sett makan til. Jobber du gratis vil referansene arbeidsgiveren gir deg være verdt sin vekt i gull. I tillegg utvikler du kunnskap og kompetanse og det er alltids en sjanse for at du kan få fast jobb hvis du er dyktig.

 

Det er en nådeløs konkurranse i arbeidsmarkedet om dagen og det vil ikke bli bedre. Siden du avsluttet studiene for hele 2 år siden BØR første prioritering være fast jobb ASAP. Reise kan du alltids gjøre senere.

 

Det er dit liv, ta kontroll og ansvar.

Lenke til kommentar

Ikke reis! Reiser du får du noen gode minner men situasjonen vil være den samme.

Jeg anbefaler heller at du jobber gratis (ja, du leste riktig) og bruker pengene på vanlige regninger.

 

Hvorfor jobbe gratis? For det første så vil en arbeidsgiver som du jobber for få ett inntrykk av deg som vedkommende ikke har sett makan til. Jobber du gratis vil referansene arbeidsgiveren gir deg være verdt sin vekt i gull. I tillegg utvikler du kunnskap og kompetanse og det er alltids en sjanse for at du kan få fast jobb hvis du er dyktig.

 

Det er en nådeløs konkurranse i arbeidsmarkedet om dagen og det vil ikke bli bedre. Siden du avsluttet studiene for hele 2 år siden BØR første prioritering være fast jobb ASAP. Reise kan du alltids gjøre senere.

 

Det er dit liv, ta kontroll og ansvar.

Hei, og tusen takk for et interessant svar.

 

Jeg er noe enig i akkurat dette, og har derfor meldt meg inn som frivillig på kirkens bymisjon og skal allerede i første møte på torsdag. Det at jeg har lyst til å reise, har vel mest med at det var planen min i første omgang. Jeg er helt innerst inn ganske motivert for å jobbe, samt jobbe frivillig men samtidig så er jeg også veldig redd for å gå glipp av noe om jeg ikke reiser. Hva om jeg treffer drømmemannen mitt liv, og hva om jeg har veldig godt av å komme meg bort?

 

Jeg har dog skaffet meg sukker, og jeg ønsker meg kjæreste på det høyeste. Men etter flere utallige forsøk så har jeg ikke møtt noen som vil noe mer enn sex her hjemme, og derfor ser jeg etter partner i annet land! Har i tillegg en gammel flamme jeg kanskje skal møte om jeg drar til Brasil, så hjerte sier reis mens hode sier bli hjemme!

 

Anonymous poster hash: 45ccb...923

Lenke til kommentar

Jeg vil absolutt anbefale deg å reise!

 

Jeg skjønte det ikke slik at du reiser for å unnslippe "problemene" hjemme, i form av hva jeg synes høres ut som kjedsomhet.

 

Som andre sier er du kanskje i full jobb rett etter studiene og plutselig har du ikke tid lenger. Bruk den nå!

Hei, og tusen takk for svar.

 

De problemene jeg reiser ifra er at jeg egentlig skulle ha kjøpt meg en bil, og at jeg egentlig skulle ha skaffet meg en jobb mens jeg enda bor hjemme slik at jeg kan spare opp masse penger til jeg begynner på skolen osv, men dette kan jeg også gjøre i sommer. Jeg kommer mest sannsynlig til å bo hjemme om jeg begynner på studier til høsten, med mindre jeg møter drømmemannen og kan flytte inn med han. Mest av alt har jeg lyst på en kjæreste, men det finner jeg ikke her hjemme, så jeg har derfor bestemt meg for å søke etter lykken i et annet land! Så mine problemer er økonomi, bil, kjærlighet!

 

Vet ikke om jeg flykter eller hva det er...

 

Anonymous poster hash: 45ccb...923

Lenke til kommentar

kjør på å reise.

 

For det første er ikke denne dødtiden så alvorlig når du likevel skal studere videre, det hadde vært værre om du var ferdig utdannet og ikke fant jobb.

 

Når det er sagt, det blir nok mye mer akseptert av fremtidige arbeidsgivere at du var ute å reiste denne perioden enn at du satt hjemme å slasket.

 

Og sist men ikke minst, har du lyst kan du jo kanskje skaffe en jobb mens du er på ferie? Til livets opphold liksom.

 

 

Du reiser kanskje fra et problem, men så lenge problemet ikke er der når du kommer tilbake så er det da ikke noe stress

 

Hei, og takk for svar.

 

Er ganske vanskelig å tjene penger i Brasil, men det finnes gode muligheter for å jobbe som frivillig:)

 

Anonymous poster hash: 45ccb...923

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...