Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har jeg veldig lav sexlyst?


Anbefalte innlegg

Det er ganske surrealistisk av det å påstå at jeg "Kan ingenting", når du later som det knapt finnes bieffekter av testosteron. Dette er bare å slå opp, testosteron brukes jo, så det kan ha i sum positiv effekt, men det er ikke noe man bare kan ta med små eller ingen konsekvenser.

 

AtW

 

 

Herregud mann. Det er her snakk om TRT. At det blir bivirkninger av å bruke monsterdoser testosteron er fullstendig irrelevant. Man dør av å drikke for mye vann også, så ifølge din logikk er vann kjempefarlig uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det er ganske surrealistisk av det å påstå at jeg "Kan ingenting", når du later som det knapt finnes bieffekter av testosteron. Dette er bare å slå opp, testosteron brukes jo, så det kan ha i sum positiv effekt, men det er ikke noe man bare kan ta med små eller ingen konsekvenser.

 

AtW

 

 

Herregud mann. Det er her snakk om TRT. At det blir bivirkninger av å bruke monsterdoser testosteron er fullstendig irrelevant. Man dør av å drikke for mye vann også, så ifølge din logikk er vann kjempefarlig uansett.

 

 

Jeg snakker ikke om monsterdoser. Det er veldig lite troverdig det du kommer med når du har så ekstremt lite nyanserte påstander, og tar helt av med usakligheter med en gang noen prøver å nyansere.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Det er ganske surrealistisk av det å påstå at jeg "Kan ingenting", når du later som det knapt finnes bieffekter av testosteron. Dette er bare å slå opp, testosteron brukes jo, så det kan ha i sum positiv effekt, men det er ikke noe man bare kan ta med små eller ingen konsekvenser.

 

AtW

 

 

Herregud mann. Det er her snakk om TRT. At det blir bivirkninger av å bruke monsterdoser testosteron er fullstendig irrelevant. Man dør av å drikke for mye vann også, så ifølge din logikk er vann kjempefarlig uansett.

 

 

Jeg snakker ikke om monsterdoser. Det er veldig lite troverdig det du kommer med når du har så ekstremt lite nyanserte påstander, og tar helt av med usakligheter med en gang noen prøver å nyansere.

 

AtW

 

 

Jeg har linket deg to studier som du selvfølgelig ikke kommer til å gidde å lese. Men snakke om ting du har null kunnskap om fortsetter du allikevel med.

 

Det jeg har sagt er at problemt kan være lave testosteronverdier og at løsningen da vil være testosteronbehandling. Det er snakk om ganske lave doser. Det vil ikke gi mer helseskade enn om han naturlig hadde produsert samme mengde. Hva er det egentlig du ikke skjønner? Jeg har ikke sagt noe som helst kontroversielt her. Enten så har du lest feil eller så er du bare dum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Det er ganske surrealistisk av det å påstå at jeg "Kan ingenting", når du later som det knapt finnes bieffekter av testosteron. Dette er bare å slå opp, testosteron brukes jo, så det kan ha i sum positiv effekt, men det er ikke noe man bare kan ta med små eller ingen konsekvenser.

 

AtW

 

 

Herregud mann. Det er her snakk om TRT. At det blir bivirkninger av å bruke monsterdoser testosteron er fullstendig irrelevant. Man dør av å drikke for mye vann også, så ifølge din logikk er vann kjempefarlig uansett.

 

 

Jeg snakker ikke om monsterdoser. Det er veldig lite troverdig det du kommer med når du har så ekstremt lite nyanserte påstander, og tar helt av med usakligheter med en gang noen prøver å nyansere.

 

AtW

 

 

Jeg har linket deg to studier som du selvfølgelig ikke kommer til å gidde å lese. Men snakke om ting du har null kunnskap om fortsetter du allikevel med.

 

Det jeg har sagt er at problemt kan være lave testosteronverdier og at løsningen da vil være testosteronbehandling. Det er snakk om ganske lave doser. Det vil ikke gi mer helseskade enn om han naturlig hadde produsert samme mengde. Hva er det egentlig du ikke skjønner? Jeg har ikke sagt noe som helst kontroversielt her. Enten så har du lest feil eller så er du bare dum.

 

 

Du har cherry-picked to studier, her er noen andre om testoronbruk i diverse sammenhenger som gir et mer nynasert bilde. Og hva hente med "Naturlig er ikke nødvendigvis sundt", som du selv argumenterte med for bare litt siden?:

 

1. Tripathy D, Shah P, Lakshmy R, Reddy KS "Effect of testosterone replacement on whole body glucose utilisation and other cardiovascular risk factors in males with idiopathi hypogonadotrophic hypogonadism." Horm Metab Res 30 (1998): 642-5

2. Ferrera PC, Putnam DL, Verdile VP "Anabolic steroid use as the possible precipitant of dilated cardiomyopathy." Cardiology 88 (1997): 218-20

3. "Product Information. Androderm (testosterone topical)." SmithKline Beecham, Philadelphia, PA.

4. Cefalu WT, Pardridge WM, Premachandra BN "Hepatic bioavailability of thyroxine and testosterone in familial dysalbuminemic hyperthyroxinemia." J Clin Endocrinol Metab 61 (1985): 783-6

5. Matsumoto AM "Effects of chronic testosterone administration in normal men: safety and efficacy of high dosage testosterone and parallel dose-dependent suppression of luteinizing hormone, follicle-stimulating hormone, and sperm production." J Clin Endocrinol Metab 70 (1990): 282-7

6. DeSanctis V, Vullo C, Urso L, Rigolin F, Cavallini A, Caramelli K, Daugherty C, Mazer N "Clinical experience using the Androderm ® testosterone transdermal system in hypogonadal adolescents and young men with beta-thalassemia major." J Pediatr Endocrinol Metab 11 (1998): 891-900

7. Becker U, Gluud C, Bennett P "The effect of oral testosterone on serum TBG levels in alcoholic cirrhotic men." Liver 8 (1988): 219-24

8. Nuzzo JL, Manz HJ, Maxted WC "Peliosis hepatis after long-term androgen therapy." Urology 25 (1985): 518-9

9. Wu FC, Farley TM, Peregoudov A, Waites GM "Effects of testosterone enanthate in normal men: experience from a multicenter contraceptive efficacy study. World Health Organizatio Task Force on Methods for the Regulation of Male Fertility." Fertil Steril 65 (1996): 626-36

10. Carrasco D, Prieto M, Pallardo L, Moll JL, Cruz JM, Munoz C, Berenguer J "Multiple hepatic adenomas after long-term therapy with testosterone enanthate. Review of the literature." J Hepatol 1 (1985): 573-8

11. Yu MW, Chen CJ "Elevated serum testosterone levels and risk of hepatocellular carcinoma." Cancer Res 53 (1993): 790-4

12. Falk H, Thomas LB, Popper H, Ishak KG "Hepatic angiosarcoma associated with androgenic-anabolic steroids." Lancet 2 (1979): 1120-3

13. Jackson JA, Waxman J, Spiekerman AM "Prostatic complications of testosterone replacement therapy." Arch Intern Med 149 (1989): 2365-6

14. Zelissen PM, Stricker BH "Severe priapism as a complication of testosterone substitution therapy." Am J Med 85 (1988): 273-4

15. Wang C, Leung A, Superlano L, Steiner B, Swerdloff RS "Oligozoospermia induced by exogenous testosterone is associated with normal functioning residual spermatozoa." Fertil Steril 68 (1997): 149-53

16. Endres W, Shin YS, Rieth M, Block T, Schmiedt E, Knorr D "Priapism in Fabry's disease during testosterone treatment." Klin Wochenschr 65 (1987): 925

17. Parker LU, Bergfeld WF "Virilization secondary to topical testosterone." Cleve Clin J Med 58 (1991): 43-6

18. Bagatell CJ, Heiman JR, Matsumoto AM, Rivier JE, Bremner WJ "Metabolic and behavioral effects of high-dose, exogenous testosterone in healthy men." J Clin Endocrinol Metab 79 (1994): 561-7

19. Lajarin F, Zaragoza R, Tovar I, Martinezhernandez P "Evolution of serum lipids in two male bodybuilders using anabolic steroids." Clin Chem 42 (1996): 970-2

20. Zmuda JM, Thompson PD, Dickenson R, Bausserman LL "Testosterone decreases lipoprotein(a) in men." Am J Cardiol 77 (1996): 1244

21. Anderson FH, Francis RM, Faulkner K "Androgen supplementation in eugonadal men with osteoporosis-effects of 6 months of treatment on bone mineral density and cardiovascula risk factors." Bone 18 (1996): 171-7

22. Bates GW, Cornwell CE "Iatrogenic causes of hirsutism." Clin Obstet Gynecol 34 (1991): 848-51

23. O'Driscoll JB, August PJ "Exacerbation of psoriasis precipitated by an oestradiol-testosterone implant." Clin Exp Dermatol 15 (1990): 68-9

24. Dobs AS, Meikle AW, Arver S, Sanders SW, Caramelli KE, Mazer NA "Pharmacokinetics, efficacy, and safety of a permeation-enhanced testosterone transdermal system in comparison with bi-weekly injections of testosterone enanthate for the treatment of hypogonadal men." J Clin Endocrinol Metab 84 (1999): 3469-78

25. Traupe H, von Muhlendahl KE, Bramswig J, Happle R "Acne of the fulminans type following testosterone therapy in three excessively tall boys." Arch Dermatol 124 (1988): 414-7

26. Fyrand O, Fiskaadal HJ, Trygstad O "Acne in pubertal boys undergoing treatment with androgens." Acta Derm Venereol 72 (1992): 148-9

27. Bennett NJ "A burn-like lesion caused by a testosterone transdermal system." Burns 24 (1998): 478-80

28. Buckley DA, Wilkinson SM, Higgins EM "Contact allergy to a testosterone patch." Contact Dermatitis 39 (1998): 91-2

29. Stannard JP, Bucknell AL "Rupture of the triceps tendon associated with steroid injections." Am J Sports Med 21 (1993): 482-5

30. Zhang GY, Gu YQ, Wang XH, Cui YG, Bremner WJ "A clinical trial of injectable testosterone undecanoate as a potential male contraceptive in normal Chinese men." J Clin Endocrinol Metab 84 (1999): 3642-7

31. Bhasin S, Storer TW, Javanbakht M, et al. "Testosterone replacement and resistance exercise in HIV-infected men with weight loss and low testosterone levels." JAMA 283 (2000): 763-70

32. Pollard M "Tumorigenic effect of testosterone." Lancet 336 (1990): 1518

Lenke til kommentar

Klapp, klapp. Klipp og lim av en drøss med studier som du ikke har lest selv engang. Du synker lavt. De studiene jeg refererte til er de som er gjort med høyest doser. Doser på 5 ganger gjennomsnittlig egenproduksjon i begge studier. Det verste som skjedde var at noen fikk kviser og tendenser til gyno. Hvor er de farlige helseimplikasjonene? Og hvor er de VED Å BRUKE DOSER TILSVARENDE EN VANLIG EGENPRODUKSJON som var det vi diskuterte? Hvis du ikke har noe som helst fornuftig å komme med så foreslår jeg at du holder kjeft. Tålmodigheten min tar snart slutt nå.

Lenke til kommentar

Klapp, klapp. Klipp og lim av en drøss med studier som du ikke har lest selv engang. Du synker lavt. De studiene jeg refererte til er de som er gjort med høyest doser. Doser på 5 ganger gjennomsnittlig egenproduksjon i begge studier. Det verste som skjedde var at noen fikk kviser og tendenser til gyno. Hvor er de farlige helseimplikasjonene? Og hvor er de VED Å BRUKE DOSER TILSVARENDE EN VANLIG EGENPRODUKSJON som var det vi diskuterte? Hvis du ikke har noe som helst fornuftig å komme med så foreslår jeg at du holder kjeft. Tålmodigheten min tar snart slutt nå.

 

 

Se i legemiddelhåndboka da:

 

http://legemiddelhandboka.no/Legemidler/45544

 

Tror du det som står der er bare tull også, basert på dine cherry-pickede studier? Og det er bare bra om "tålmodigheten din tar slutt", sånn som du holder på, kanskje vi sliper det unyanserte tullet du kommer med. Du har allerede en usaklig tone og unyanserte innlegg, så din manglende tålmodighet kan neppe forverre den delen noe nevneverdig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Forøvrig tar ingen av de to studiene du har lenket til i særlig stor grad for seg bivirkningene, de fokuserer på fysiologiske kortsiktige endringer. Samt på humør og psykiske ting. Ingen av de to velvalgte studiene finner noen økt sexlyst blant deltakerene, hva tenker du om det?

 

AtW

 

Jeg har erfart det selv at det stemmer. Alle steroidebrukere vet at dette stemmer. Min kunnskap om dette har jeg fra både det teoretiske med studier og fra praktisk bruk. Når jeg bruker middels doser testosteron så blir jeg dobbelt så kåt som vanlig.

 

Hvis du påstår at bruk av relativt lave doser testosteron er helseskadelig så påstår du samtidig at det er helsefarlig å ha en normal testosteronproduksjon. Det er renspikket idioti.

Lenke til kommentar

 

Klapp, klapp. Klipp og lim av en drøss med studier som du ikke har lest selv engang. Du synker lavt. De studiene jeg refererte til er de som er gjort med høyest doser. Doser på 5 ganger gjennomsnittlig egenproduksjon i begge studier. Det verste som skjedde var at noen fikk kviser og tendenser til gyno. Hvor er de farlige helseimplikasjonene? Og hvor er de VED Å BRUKE DOSER TILSVARENDE EN VANLIG EGENPRODUKSJON som var det vi diskuterte? Hvis du ikke har noe som helst fornuftig å komme med så foreslår jeg at du holder kjeft. Tålmodigheten min tar snart slutt nå.

 

 

Se i legemiddelhåndboka da:

 

http://legemiddelhandboka.no/Legemidler/45544

 

Tror du det som står der er bare tull også, basert på dine cherry-pickede studier? Og det er bare bra om "tålmodigheten din tar slutt", sånn som du holder på, kanskje vi sliper det unyanserte tullet du kommer med. Du har allerede en usaklig tone og unyanserte innlegg, så din manglende tålmodighet kan neppe forverre den delen noe nevneverdig.

 

AtW

 

 

Hvis du leser en del av bivirkningene til det du linker til så vil dette være ved doser som en person som har normal produksjon kanskje kan oppleve.

 

En person som har for lav produksjon i forhold til vekt/alder vil få positive endringer når personen supplerer med testosteron, dog under nøye oppsyn (verdiene holdes konstante).

 

Virilitet er som kjent knyttet til det mannlige hormonet.

 

Men, til trådstarter, som flere andre har sagt, hvis det for deg ikke er et problem, så trenger du vel strengt tatt ikke gjøre noe med det? Det kan jo hende dette forandrer seg litt også når du møter den "dama" du faktisk vil ha også?

Lenke til kommentar

 

Forøvrig tar ingen av de to studiene du har lenket til i særlig stor grad for seg bivirkningene, de fokuserer på fysiologiske kortsiktige endringer. Samt på humør og psykiske ting. Ingen av de to velvalgte studiene finner noen økt sexlyst blant deltakerene, hva tenker du om det?

 

AtW

 

Jeg har erfart det selv at det stemmer. Alle steroidebrukere vet at dette stemmer. Min kunnskap om dette har jeg fra både det teoretiske med studier og fra praktisk bruk. Når jeg bruker middels doser testosteron så blir jeg dobbelt så kåt som vanlig.

 

Hvis du påstår at bruk av relativt lave doser testosteron er helseskadelig så påstår du samtidig at det er helsefarlig å ha en normal testosteronproduksjon. Det er renspikket idioti.

 

 

Alle vet det stemmer faktisk, så dine to studier tar helt feil på dette punkter da mener du?

 

Det er mye som kroppen gjør naturlig som er helseskadelig, dessuten er ikke hormontilskudd i nærheten av like finstemt som kroppens regulering, øks vs skalpell.

 

AtW

Lenke til kommentar

Å bruke kraftige hormontilskudd ukritisk på egen hånd er å dra kroppen ut av homeostase og lage seg problemer over tid. Ikke Fly du for nært solen med voksvinger.

Kroppen har en rekke reguleringsmekanismer som vil motarbeide det du gjør i.o.m at du introduserer noe som er en naturlig del av en regulatorisk sykel. Å administrere hormoner er en jobb for fagfolk, og ikke noe man roter med selv.

Lenke til kommentar

Her er det snakk om å bruke doser som tilsvarer 5 % av dosene som de største kroppsbyggerne bruker. Hvis det er livsfarlig så er det rart at ikke byggerne dør som fluer!?!

 

Er det en moderator her som gidder å slette brukeren min? Kjenner at jeg har brukt nok tid her inne. Nivået er fryktelig lavt.

 

Har noen sagt det er kortsiktig livsfarlig? Jeg kan ikke se noen har påstått det?

 

Innleggene dine vil stå, det er mulig det går an å deaktivere brukeren din så du ikke kan poste lenger, men du oppnår det samme med å bare la være å skrive flere innlegg.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk for fine svar folkens :)

 

Jeg har ikke hengt med så godt som jeg burde, men sånn blir det dessverre når det er oppstart av studier og jobb etter ferien. Et sabla mas hver gang.

 

Mange fine svar, dette med nervøsitet er noe jeg kjenner meg igjen i. Har jo gjerne vært det de gangene det har kommet til stykke, da jeg har så lite erfaring fra før av.

 

Hmm. Jeg trodde det var helt normalt å runke minst en gang om dagen jeg. og at det var vanlig å ha sex daglig i forhold også. Her har jeg visst blitt lurt trill rundt av media og Hollywood :p Trodde bedre om meg selv enn det, men neida. Da er det jo ikke noe problem i grunn da.

 

Testosteronnivåene mine er helt normale, det vet jeg utfra blodprøver hos legen :) Noe tilskudd er ikke aktuelt. Det som fåes kjøpt lovlig virker ikke, og det som fåes kjøpt ulovlig - vel.

 

Til deg som spurte om jeg kanskje var deprimert: den tanken har aldri streifa meg. Er nesten alltid i perlegodt humør og er, unnskyld arrogansen, godt kjent for litt for godt humør over hele skolen og hele arbeidsplassen. Kan selvfølgelig være underliggende ting jeg ikke er klar over, men da blir jeg godt overraska. Tenker vel stort sett ikke en eneste negativ tanke i løpet av en hel dag.

 

Takk for fine svar, dette var hyggelig lesning!



Anonymous poster hash: 997d4...ec0
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...