Gå til innhold

Den virkelige årsaken til at muslimer radikaliseres, og utfører terror mot vesten


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

 

 

 

 

Enda bedre! Gjerne med en Father of All Bombs med på kjøpet

 

Var en liten referanse til hva IS gjør med homofile.

Men, de er jo ikke "muslimer", så vi får sende noen diplomater ned dit.

 

Er det noen som påstår at IS ikke er muslimer? Har de drukket? IS er radikale muslimer og handler etter deres tolkning av koranen. Islam som kristendommen aksepterer ikke homofili. At man har modernisert kristendommen for og få den mer spiselig er jo kjent. At noen muslimer liksom aksepterer homofile er selvsagt et spil for galleriet. Forventer egentlig at voksne mennesker forstår såpass. Ellers burde de søke om skolepengene tilbake.

 

 

Jeg kjenner igjen den "logikken" fra en kjent film .. jeg ber for øvrig om å slippe å bli den typen "voksen"

 

 

Det passer nok ikke inn i ditt bilde av verden. Der alle er snille og naive.

 

 

Stemmer mest i din personlige verden .. Men når det er sagt så ser jeg ikke mange ekstremister rundt meg, men her på diskusjon, er det flere som jeg mener passer utmerket, og du er en av disse. Nå vil jo du si at; Neida, jeg er bare fornuftig og sivilisert ekte mnordmann, men det vet jo både du og jeg er spill for galleriet - du er akkurat hva isil trenger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stemmer mest i din personlige verden .. Men når det er sagt så ser jeg ikke mange ekstremister rundt meg, men her på diskusjon, er det flere som jeg mener passer utmerket, og du er en av disse. Nå vil jo du si at; Neida, jeg er bare fornuftig og sivilisert ekte mnordmann, men det vet jo både du og jeg er spill for galleriet - du er akkurat hva isil trenger

 

Takk for at du har slike tanker om meg. Ikke er jeg typisk nordmann, ikke er jeg sivilisert slik du og mange tenker, ikke er jeg streit, ikke er jeg ekstrem (Gothminister er litt ekstrem, enig der) fornuftig tror jeg nok mange vil påstå at jeg ikke er. Så beklager du kjenner meg selvsagt ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stemmer mest i din personlige verden .. Men når det er sagt så ser jeg ikke mange ekstremister rundt meg, men her på diskusjon, er det flere som jeg mener passer utmerket, og du er en av disse. Nå vil jo du si at; Neida, jeg er bare fornuftig og sivilisert ekte mnordmann, men det vet jo både du og jeg er spill for galleriet - du er akkurat hva isil trenger

 

Takk for at du har slike tanker om meg. Ikke er jeg typisk nordmann, ikke er jeg sivilisert slik du og mange tenker, ikke er jeg streit, ikke er jeg ekstrem (Gothminister er litt ekstrem, enig der) fornuftig tror jeg nok mange vil påstå at jeg ikke er. Så beklager du kjenner meg selvsagt ikke.

 

 

uansett hva nå du måtte mene og si, så har jo jeg mest rett, og akkurat den behandlingen gir jo du disse muslimske "ekstremistene" dine ..

 

if he runs, he's a vietcong, and if he stands still, he's a very diciplined vietcong ..

Lenke til kommentar

Det er populært å skylde på vesten for radikal islam. Det er en veldig enkel holdning å ha dersom man ikke egentlig ser etter sannheten bak det hele.

 

For å si det på en annen måte, hvor hadde islamske land vært i dag, om det ikke hadde vært for vestlige tanker og oppfinnelser. Selvsagt kan man si at vesten også er avhengige av ressurser fra disse landene, men pengestrømmen kommer også inn andre veien. Teknologien har kommet langt i østen og, med bakgrunn fra vestlig kunnskap. Så er problemet heller at de henger igjen i fortida når det gjelder tankesett.

 

Det er vel få som benekter at kolonitiden først med europeerne i Midtøsten og Afrika og med amerikanernes kriger de siste tiårene har hatt en betydning, men det er ikke avgjørende. Palestine-konflikten må britene og amerikanerne ta sin del av skylden for, men den fastlåste situasjonen de siste tiårene i området må de faktisk selv ta skylden for.

 

Nordmenn har en langt større grunn til å hate tyskere enn radikale muslimer har til å hate vesten. Hvordan skulle det gått dersom franskmenn og briter ikke kunne klart å samarbeide i verdenskrigene, amerikanerne og britene eller nå ikke minst tyskerne og franskmennene. Vi har kommet over gamle feider og ser fremover. Man har alltids karakterer som Charles de Gaulle, men disse er ikke alt for viktige i det lange løp.

 

Japan åpnet seg opp og gjorde det fremdragende etter andre verdenskrig. Kina åpna seg opp i tiårene etter Maos død, og se hvor de er på vei nå. Mao var ideologisk i motsetning til de han mente var imperialister, altså USA og de fleste andre land i grunn. Kina hadde blitt ydmyket nok de siste årene, og han klarte ikke se forbi det, og drev egentlig landet i katastrofe, og heldigvis så døde han til slutt. De fleste land i midtøsten er preget av uro, helst med hverandre, men også med omverdenen. De klarer ikke selv å ta tak i sine problemer fra innsiden. Grådighet fra makthavere er avgjørende, men også menneskesynet til menneskene der nede. Religion er fortsatt verdt å drepe for en del radikale musilmer, og så lenge det er slik vil det heller ikke gå fremover.

 

Det er ingen land i verden som ikke har noen historisk grunn til å være mistenkelig overfor et annet, men til slutt kommer man ingen vei med dette anno 2015. Det er heller ingen grunner til muslimer vokst opp i vesten skal hate landet de er vokst opp i. Om de hadde hatt intensjoner om å gjøre noe med levevilkårene i sine hjemland eller sørge for mer uavhengighet fra vesten, ville de gjort det på annen måte. Vi har med å gjøre av en blanding av sosiale tapere og dårlige mennesker som sliter med å finne sin plass i samfunnet og reagerer på denne måten.

 

Propaganda kommer da også ut, og dessverre ser det ut som at mange her i denne tråden også har falt for den.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Propaganda kommer da også ut, og dessverre ser det ut som at mange her i denne tråden også har falt for den.

Oh the irony.

 

Smålig forsøk på å skaffe plusspoeng. Har du ikke noe bedre å svare med, så kan du like godt la være.

 

Den der var rett fra hjertet. Om jeg hadde vært plusspoenghore på dette forumet, så hadde jeg nok skrevet på en litt annen måte enn jeg gjør. Rent ut tragisk å trekke sammenligninger som er så bak mål. Og i dag er jeg for lat og sur til å korrigere deg, så forsøk å leve med det.

Lenke til kommentar

Den der var rett fra hjertet. Om jeg hadde vært plusspoenghore på dette forumet, så hadde jeg nok skrevet på en litt annen måte enn jeg gjør. Rent ut tragisk å trekke sammenligninger som er så bak mål. Og i dag er jeg for lat og sur til å korrigere deg, så forsøk å leve med det.

Jeg ga deg et plusspoeng uansett, enten du vil eller ikke!

Endret av Sheasy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den der var rett fra hjertet. Om jeg hadde vært plusspoenghore på dette forumet, så hadde jeg nok skrevet på en litt annen måte enn jeg gjør. Rent ut tragisk å trekke sammenligninger som er så bak mål. Og i dag er jeg for lat og sur til å korrigere deg, så forsøk å leve med det.

 

Du må gjerne korrigere meg. Blir i alle fall tragisk og svare slik og skylde på at du er lat.

 

Om du er ute etter plusser eller ikke er ikke godt å si, men idiotisk å slenge ut "tøffe" kommentarer, og senere ikke ønske å utdype.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Muligheten er stor for at personen ikke forstår deg.

 

 

Det er mulig. Ikke alltid jeg er like flink til å formulere meg. Eventuelt at han er for blendet av islamsk propaganda der vesten er den store stygge ulven, og de enkelte land ikke er ansvarlig for egen politikk fordi andre land har blandet seg inn tidligere.

 

Synes du formulerer deg helt fin. Men enkelte personer her på forumet har store problemer med å forstå islam og hva den ideologien står for.

Lenke til kommentar

Ettersom Aiven er lat og sur, så kan jeg kanskje prøve å klare opp. Det var i alle fall slik jeg oppfattet det.

 

Du sier at enkelte skylder på Vesten for radikal islam, og at dette er for enkelt. Det er for så vidt helt riktig.

 

Du følger så opp med en alternativ forklaring, som også er svært enkel.

 

Det er ironisk.

Lenke til kommentar

Ettersom Aiven er lat og sur, så kan jeg kanskje prøve å klare opp. Det var i alle fall slik jeg oppfattet det.

 

Du sier at enkelte skylder på Vesten for radikal islam, og at dette er for enkelt. Det er for så vidt helt riktig.

 

Du følger så opp med en alternativ forklaring, som også er svært enkel.

 

Det er ironisk.

 

Selvfølgelig er det en veldig kompleks bakgrunn for radikal islam. Det jeg legger vekt på her er å angripe argumentet om at vesten er hovedproblemet, som går igjen som en mening blant enkelte i denne tråden.

 

Dumme forklaringer fortjener dumme sammenlikninger. Å drive terror i vestlige land pga. kolonitiden er like dumt som at vi nordmenn skal drive terror i Danmark, Sverige og Tyskland for unionstiden og okkupasjonstiden under krigen.

 

Det svært få land i verden som ikke har vært under et annens stats styre noen gang. Til slutt er de selv som må ta ansvar for å bedre situasjonen og ikke skape slike terrorister. Vi har også en jobb å gjøre her hjemme for å radikalisering av folk som er oppvokst eller bor i Norge.

 

Verden er full av eksempler på utnyttelse av andre folk, men det er faktisk ingen unnskyldning. "Åh stakkars muslimer, vi har gjort dem så mye vondt". Den holdningen er dere alt for mange som har.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det en veldig kompleks bakgrunn for radikal islam. Det jeg legger vekt på her er å angripe argumentet om at vesten er hovedproblemet, som går igjen som en mening blant enkelte i denne tråden.

 

Dumme forklaringer fortjener dumme sammenlikninger. Å drive terror i vestlige land pga. kolonitiden er like dumt som at vi nordmenn skal drive terror i Danmark, Sverige og Tyskland for unionstiden og okkupasjonstiden under krigen.

 

Det svært få land i verden som ikke har vært under et annens stats styre noen gang. Til slutt er de selv som må ta ansvar for å bedre situasjonen og ikke skape slike terrorister. Vi har også en jobb å gjøre her hjemme for å radikalisering av folk som er oppvokst eller bor i Norge.

 

Verden er full av eksempler på utnyttelse av andre folk, men det er faktisk ingen unnskyldning. "Åh stakkars muslimer, vi har gjort dem så mye vondt". Den holdningen er dere alt for mange som har.

Om noen hevder at kolonitiden er en viktig årsak til dagens terror så betyr ikke det at ekstremister driver terror som hevn for kolonitiden. Det er to fundamentalt forskjellige påstander.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Selvfølgelig er det en veldig kompleks bakgrunn for radikal islam. Det jeg legger vekt på her er å angripe argumentet om at vesten er hovedproblemet, som går igjen som en mening blant enkelte i denne tråden.

 

Dumme forklaringer fortjener dumme sammenlikninger. Å drive terror i vestlige land pga. kolonitiden er like dumt som at vi nordmenn skal drive terror i Danmark, Sverige og Tyskland for unionstiden og okkupasjonstiden under krigen.

 

Det svært få land i verden som ikke har vært under et annens stats styre noen gang. Til slutt er de selv som må ta ansvar for å bedre situasjonen og ikke skape slike terrorister. Vi har også en jobb å gjøre her hjemme for å radikalisering av folk som er oppvokst eller bor i Norge.

 

Verden er full av eksempler på utnyttelse av andre folk, men det er faktisk ingen unnskyldning. "Åh stakkars muslimer, vi har gjort dem så mye vondt". Den holdningen er dere alt for mange som har.

Om noen hevder at kolonitiden er en viktig årsak til dagens terror så betyr ikke det at ekstremister driver terror som hevn for kolonitiden. Det er to fundamentalt forskjellige påstander.

 

 

Og begge er like idiotiske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...