Gå til innhold

Gamle muskelbunter

Anbefalte innlegg

Hei. Lurte på hva som fantes av gamle muskelbunter av noen pc'er, noe a'la dette:

Mine to gamle travere:

Min gamle spillmaskin

Intel Pentium pro 200 MHz 256k cache

128 MB EDO RAM

Geforce 2 MX 200 64 MB SDRAM(fant ikke noe annet PCI skjermkort

Creative 3DBlaster Voodoo2

Adaptec AHA-2940 U2W

2 GB OS-disk (husker ikke merket)

9 GB storage (ide)

9 GB storage (scsi)

3C905B nettverkskort

SB AWE64 Gold

Min firewall (fortsatt i bruk)

Dual Pentium Pro 200 512k cache

512 MB EDO RAM

ATI Mach 64 2 MB

2x3C905C

9,1 GB U2W SCSI

Onboard SCSI-kontroller

Hvilken gammel muskelbunt er det DU har?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker jeg hadde en Siemens Xpert710 når den var helt ny på markedet, det var den absolutt råeste maskinen som var i salg den gang, med DVD spiller og greier. Det var vel i 1997 eller 98.

Specs:

Pentium 3@500Mhz

128 mb ram

16 Gb harddisk

DVD-rom

Var ganske stolt av den da ja. Den holdt seg godt faktisk, brukte den fram til 2002 eller no.

EDIT: skjermkortet var et eller annet ati rage kort.

Lenke til kommentar

Den første PC'en jeg hadde var en 486SX 25Mhz (den hadde tom. turboknapp :wow: ), Trident 512kB grafikkort, 4Mb RAM og 110Mb HD. Denne var ikke akkurat noen "muskelbunt", men likevel verdt å nevne :-) . PC'en ble senere oppgradert til 20 Mb RAM, og CPUen ble skiftet ut med en "Kinston Turbochip 133Mhz". Men pga. gammel BIOS og hk ble oppgraderingen bare delvis vellykket (ble regnet som en 486 DX2 90Mhz).

Den neste PCen var litt av en muskelbunt!

Pentium 200Mhz

16Mb RAM (PC66 SDRAM)

2Mb Matrox Mystique (var også en "slot" for å sette inn 2Mb ekstra...)

1,6Gb HD

Windows 95

Lydkortet var no' Crystal integrert på hk

14" møkkaskjerm

Denne "riggen" ble senere oppgradert til 64Mb RAM, Creative Voodoo2 12Mb og SB Live!

Den første "selvbygde" PCen, var òg ganske kraftig. Jeg var på den tiden "pro-intel", men etter å ha lest om den nye kjempen innen CPU power, Athlon, gikk jeg over til AMD. AMD hadde akkurat gått over til en sokkeldesign fremfor den gamle slot A-formen, og selv om jeg syntes den gamle Athlon (Pluto?) var stiligst, vant fornuften til fordel for T-Bird 800Mhz.

Aopen ak33 hovedkort - VIA KT133 (var faktisk stabilt!)

Athlon 800Mhz

128Mb RAM (PC133)

10 Gb HD

Matrox G400 MAX 32Mb - et av de beste skjermkortkjøpene. Var en kort stund "kongen på haugen" både når det gjaldt bildekvalitet og 3d-ytelse!

Alt ble stæsjet inn i et Aopen-kabinett (hq45??). Ja, de midi-tower kabbisene som *alle* hadde :-D

Lenke til kommentar

hadde en commandore...vet ikke hvorfor men i følge den 7 år eldre boderen min var den mye bedre en naboen sin. han var/er frik og leste om data hele tiden så noe sant var det nok selv om han sikkert pynta på det. jeg var kanskje 5 år elns.

hadde en 486 25 mhz med 20 mb ram da. det var mye ram den gangen.

blei ikke noen amiga på meg i melomtiden desverre. nevøen min hadde da.

Lenke til kommentar
hadde en commandore...vet ikke hvorfor men i følge den 7 år

Så du hadde en maskin du ikke engang visste navnet på? :lol:

Top-end muskelbunter jeg har hatt var en først en 486 50Mhz og så en PentiumPro200. Begge var det beste man kunne få tak på den tiden. PentiumPro CPUn brukes nå som papirvekt for regninger.

Har ennå ikke sett noen PC CPU'er som ser like stilige ut som den. *grin*

Lenke til kommentar

Top-end muskelbunter jeg har hatt var en først en 486 50Mhz og så en PentiumPro200. Begge var det beste man kunne få tak på den tiden. PentiumPro CPUn brukes nå som papirvekt for regninger.

Har ennå ikke sett noen PC CPU'er som ser like stilige ut som den. *grin*

Den er rimelig forvokst i forhold til dagens prosessorer, ja. Men de holder, og er en drøm til å kjøre BSD på (dual). Klarer faktisk Sun Solaris 9, men det tar tid. Har 2 maskiner basert på PPro (se øverst), og de fungerer den dag i dag. Kan ikke si noe annet enn at jeg er imponert.

Lenke til kommentar
Hva med 486DX100 med 486DX100 coprosessor, Matrox 8MB 2D, 2xVoodoo2 12MB, 48MB RAM, 20GB disk, SB AWE 64.

Den er utrolig hissig til å være gammel. Kansje jeg skal prøve å legge XP på den.

Kanskje rask til å være gammal, men IKKE legg inn xp på den =) :)

Lenke til kommentar

Stefaren min kjøpte seg ein bærbar på begynnelsen av 80-tallet. Det var ei heilt rå maskin, og han måtte ut med over 80 000 for den. Med rå meiner eg det gjekk ann å rekne litt på den.

Eg har nok aldri vært ein eigar av gamle muskelbuntar, med mindre du reknar min forrige maskin (xp 1700+) som gammel. Bror min derimot var ivrig når det gjaldt å gå til innkjøp av muskelbuntar. Husker han hadde amiga, commodore, 486dx 100 mhz(med turboknapp!!!).

Lenke til kommentar

Jeg har en Compaq

AMD K6-2 400mhz.

64mb ram, nå 256

Onboard ATI rage agp, nå Gf4 mx420 64mb PCI(lol)

Den var state of the art når me fekk an.

Fekk an tilogmed før an blei release offisielt i norge...

Før denne hadde eg en 200mhz Compaq, denne var også MEGET god når jeg fikk den. Men den er demontert og bortevekk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...