pgdx Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Hvis noen slår meg, må jeg vurdere mine neste steg nøye basert på: 1. Hvor stor personen er. 2. Om det har noe for seg. 3. Om jeg kanskje fortjente det. Og har da noen valg: 1. Slå tilbake. 2. Sleng drit. 3. Kanskje få tak i politiet/rektor/etc? 4. Snakke med fyren. 5. etc Hadde noen slått meg ned, hadde jeg reist meg opp igjen. Det er det eneste jeg hadde gjort. Darkness cannot drive out darkness, only light can do that. Hatred cannot drive out hatred, only love can do that. -Martin Luther King Jr. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 Kan være enig i at krig og vold ikke altid fører til mer krig og vold. Men de aller fleste ganger gjørde det! Hvis Russland hadde sent 10 atombomber på USA. Hva trur du USA hadde gjort da. Der hadde USA helt sikkert bobmba Russland. Så her fører Krig til Krig! Jeg hadde faktisk ikke slått til bake om en fyr hadde slått til meg. Hvis han fortsatte og gyve på meg, og det ikke hadde vert noen andre utveier, da hadde jeg selvsakt forsvart meg da. Alle kriger oppgjennom historien fører selvsakt ikke til nye kriger, men de fleste gjør det. Hvis den ene parten slutter og hevne seg. Hvis den ene parten blir utrydda Er noen eksempler på å slutte den onde sirkelen. Lenke til kommentar
Beelsebub Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Hvis Russland hadde sent 10 atombomber på USA. Hva trur du USA hadde gjort da.Der hadde USA helt sikkert bobmba Russland. Så her fører Krig til Krig!.. Det er jo ganske merklig eksempel,for å dra ein konklusjon. Å ta dei to største atom maktene, som konstant er klare for å ta knekken på kvarandre, i tillegg til at USA er den største krigs hisseren som finnes, er litt merklig for å komme med ein konklusjon om kor vidt krig fører til krig Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Historieløst tema. Kriger, når de tar slutt, ender opp vanligvis med fred, i moderne tider. At andre kriger begynner etter andre tar slutt er ikke en cause-effect reaksjon. Skal du liksom si at 2. verdenskrig førte til Vietnam-krigen? Og alle andre kriger? Nei, det går ikke an desverre. Da kan man like godt si at alt fører til alt. At jeg banker i bordet her forårsaker krig i Afrika, siden de begge skjedde etter hverandre. Lenke til kommentar
sull Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 De fleste kriger som har blitt startet har ikke brakt fred i ettertid... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Finnes et ganske søtt utrykk på dette (til topic)... Bombing for peace is like fu*king for virginity! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Finnes et ganske søtt utrykk på dette (til topic)...Bombing for peace is like fu*king for virginity! Hehe, liker det utrykket der. Det var vel en norsk gruppe på 70-tl (elns) som kom opp med det? Finnes en del tøffe anti-krigs sanger, ja. Spes. til Vietnam. *Off-topic* Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Think that was supposed to be 'fighting'. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Stemmer, DrDoogie. "Saft" var det vel som hadde sangen. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Men denne er litt mer rettet mot irak-krigen... er forøvrig tatt fra en button (som han dooden på karl Joahn selger..) Er liksom en omformulering... Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Det er sant som han sier, han duden heter et eller annet med K...(Der ser dere at C er overflødig!) Han har mange andre fete merker... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Ole Kopreitan faktisk, er vel sånn ca eneste gjennværende medlem i Nei til Atomvåpen. En likandes kar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå