Gå til innhold

[Løst] hjelp med skjermokrt! dataen fryser!


iam99pk

Anbefalte innlegg

hei jeg skudde på dataen min idag etter jeg hadde sleeved noen kabler i dataen min til noen vifter.. når jeg skudde den på så frøys den bare hele tiden når jeg hadde skrvet inn passordet eller når jeg hadde kommet inn på skrivebordet..

 

så jeg reformaterte pc-en for fant ikke ut hva som var galt.. den frøs ikke når jeg instalerte windows, driverene til hovedkortet eller skjermkortet men når jeg skulle restarte dataen etter jeg hadde innstalert driveren til skjermkorte så frøys den igjen....

 

 

så jeg lurte på om noen kunne gi meg svartet på hva som er galt? er dette skjermkoertet: https://www.komplett.no/product/764741

 

lurer på om det er noe galt med skjermkortet da? kan ikke ta det ut å prøve på hovedkorter fordi det har ikke skjerminngang (hovedkortet: https://www.komplett.no/msi-970-gaming-socket-am3/819931 )

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sliter med det samme. Eneste som hjelper hos meg er å la maskinen boote, være på påloggingsskjermen i par min før man taster passordet og logger seg på. Dette problemet kom helt plutselig, uten endring av hardware eller software. Du bruker win 8 ikke sant?

Har ikke prøv det fordi den fryser helt... den fryser der jeg skal skrive inn passordet og hvis den ikke fryser der så fryser den når jeg kommer inn på slriskrivebordet....

 

Nei jeg bruker Windows 7 64bit.. har heller alldri skjedd med meg før...

Lenke til kommentar

har funnet ut at det ikke kan være på grunn av varme og hele dataen fryser.. er ikke bare skjermen som fryser...

 

legger til bilde av tempen skjermkortet og prossesorden:

 

skjermkortet ligger på ca 20-30 grader

post-311604-0-83366200-1421076154_thumb.jpg

 

prossesorden ligger på runder 40grader..

post-311604-0-85905300-1421076155_thumb.jpg

 

 

fikk dataen til å gå i ca 10 min før den frøs idag...

Lenke til kommentar

vet ikke helt hva men tok ut alle ram brikkene og satte inn en og prøvde den også gjore jeg det med alle.. dataen frøs ikke med noen a brikkene så tok jeg inn alle ram brikkene igjen så har den ikke fryst etter det..

 

så vet ikke om det var en ram brikke som var dårlig kontakt med hovedkortet eller hva det var...

Lenke til kommentar

Rm ja , da vet vi hva feilen er i neste tråd.

Er på trening, men er det ikke løst når jeg kommer hjem, så skal jeg se på der.

Du bør uansett remontere

Ja, det er meget ofte det er sånn.

 

Bra det løste seg.

Hvis maskinen fryser sånn ellers så kan du jo begynne med folding på vinteren :tease:

Varme saker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...