pierce007 Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 har i dag en Dell M6600 med denne prosessoren: http://ark.intel.com/products/52229/Intel-Core-i5-2520M-Processor-3M-Cache-up-to-3_20-GHz?q=Intel%20Core%20i5-2520M 1. Noen som vet om det er mulig å oppgradere? 2. Hvis mulig - hvilke anbefales? Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 (endret) Jeg tror den skal fungere med alle 2.generasjon i7 (Sandy bridge) med socket G2. Det er basert på at laptopen har vært levert med Core i7 Extreme edtition som kun kommer i Socket G2, og den er også prosessoren med hølyest TDP (55W). Men jeg kan ikke garantere at den passer. Det kan være det er andre forskjeller mellom din versjon og den med i7 extreme enn selve prosessoren. F.eks. kan det være dårligere kjøling på din og dermed ikke tilstrekkelig til å kjøle en quad-core. Det kan også være annet CPU socket eller annet chipset, men sjansen for det tror jeg er liten. Husk uansett å oppgradere BIOS til siste versjon før du eventuellt oppgraderer. Jeg ville foretrukket en i7-2860QM fordi det er den raskeste prosessoren med kun 45W TDP. Men slike prosessorer er svært dyre nye, så det er mest avhengig av hva du får en god deal på brukt. Endret 13. januar 2015 av Kongeskipet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå