Gå til innhold

ny bra gaming pc

Anbefalte innlegg

Hei. Driver å ser litt etter en ny gaming pc. Bruker i dag en Asus G750JH fordi jeg reiser en del i jobb å ville ha noe å spille på som jeg enkelt kunne ta med på hoteller ol.

Men er på tide å se på ny stasjonær.

MEN det begynner å bli noen år siden jeg satte sammen en pc selv, så er litt ute av dette kan man si.

Så er litt usikker på valg av prosessorer ol. egentlig usikker på valg av alt:P

Budsjett? spørs hva man må ut med. ikke over 30'000 i alle fall.

Jeg liker asus så tengte litt å gå for asus hovedkort og grafikk kort.

sett litt på dette hovedkortet og dette grafikkortet.

bare noe jeg har sett på, er fullstendig åpen for nye forslag.

på det hoved kortet burde man kansje gå for denne prosessoren?

kom gjerne med kombinasjoner og synspunkter på hva man burde tenke på.

er vel hovedkort prosessor og grafikk som jeg synes er vanskeligst å velge.

resten kan man jo bare putte på etter hvert når man har funnet ut de tre. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke å bruke 30k på PC. 15-20k holder i massevis. Finn deg et Z97-hovedkort (du trenger ikke å bruke så mye på det som det kortet du fant), gå for prosessoren du har valgt og skjermkortet. Finn deg en pakke med 2x8GB 1600MHz RAM, og en SSD som boot drive (har du mye penger å bruke kan du gå opp til 500GB SSD og putte alle programmer på den) og evt. en ekstra HDD med andre ting. HDD er betydelig billigere. Anbefaler også en CPU-kjøler, selv om du ikke skal overklokke. Hvis du ikke skal overklokke kan du gå for noe billig à la CM Hyper 212 Evo. Hvis du tror du kommer til å prøve deg litt på overklokking (er mer moro enn nyttig) kan du gå for f.eks. Corsair H110i. Da trenger du et kabinett med 2x140mm viftemontering på toppen (f.eks. Corsair 550D eller Fractal Design R5). Trenger du skjerm og utstyr (tastatur, mus, etc)?

Lenke til kommentar

Hvis han har mye penger å rutte med så er det nok X99 man burde gå for ;)

Selv ser jeg ingen grunn til å bruke så mye penger på en PC med mindre det er en stor hobby og man driver med custom vannkjøling, aggresiv overklokking etc.

Slenger meg på Black Refinery, ta en EVGA Supernova 750 g2 PSU, en 970 fra MSI Gaming, ASUS Strix eller EVGA istedenfor, 2400mhz 16gb RAM fra Teamgroup, eventuelt Noctua kjøling istedenfor CM, Fractal Design Define R5 vs R4 og en i7 4790k - da har du mer en nok!

Lenke til kommentar

Jeg ville startet med en pc som vil holde lengst mulig og " mest for pengene" komponenter.

Asus X99-s Hovedkort

intel 5820k cpu

crucial mx100 512 ssd

gigabyte g1 gtx 970

kjøling til cpu noe àla Corsair h110

crucial 2133mhz ddr4 minne 16GB

Fractal design r5 kabinett eller noe liknende med støydemping.

Super Flower Leadex Gold 750W strømforsyning/EVGA SuperNOVA G2 750W strømforsyning

Lenke til kommentar

jeg har ikke noe must om å bruke oppunder 30'000 på pc. jeg vil bare ikke over det :p om jeg får en killer pc til 2 lapper tar jeg den jeg:P

Mye interessante forslag her.

Jeg har litt lyst til å prøve meg på vannkjøling fordi jeg ikke har prøvd det før og att jeg synes det ser utrolig bra ut.

Har ikke drevet så mye med overklokking heller, men det er også noe jeg har lyst til å sette meg litt inn i, bare for morro skyld.

pc var jo en hobby før. Men så kom tiden der bil å mc tok en del over. men kjenner nerden i meg kommer tilbake når jeg sitter å ser på ny pc :p

kjenner jeg kansje velger kort litt på utsende også. å det er kansje ikke det smarteste:P

har 2 skjermer en haug med muser, tastaruer ol. så trenger ikke det i førsteomgang nei. kommer sikkert til å kjøpe meg en skjerm nr 3 etter hvert etter som jeg bruker den bærbare som nr 3 nå men det blir ett annet budsjett... :p

Endret av Frogg_Frost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...