JørgenW Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Hei Er det noen som vet om noen programmer som man kan bytte ut med Windows sitt oppstart "program" (når man starter pcen og må skrive inn brukernavn og passord). Dette programmer ønsker jeg at skal inneholde kryptografi og om mulig: Ta et bilde med webcam hver gang noen skriver feil passord. Noen tips/forslag? Takker for svar! Lenke til kommentar
War Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Hva med keylogger på pcen ;/ Lenke til kommentar
JørgenW Skrevet 11. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2015 Vil den funke selvom man ikke er logget ut? Lenke til kommentar
War Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Finnes jo tusenvis, alt fra software til fysiske dingser man setter mellom tastatur på en pc. Tipper å bytte ut ikke går, hele oppfinnelsen ctrl alt del kommer jo fra sikkerheten rundt dette, dvs være sikker på at det er login og ikke et annet program som kjører. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 (endret) Jeg er sikker på at ESET Anti-theft skal kunne gjøre det du spør om med å ta bilder. Eller er jo BitLocker innebygget i Windows. BitLocker lar deg kryptere helt disken eller bare en partisjon. Endret 17. januar 2015 av ilpostino Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 (endret) Hei Er det noen som vet om noen programmer som man kan bytte ut med Windows sitt oppstart "program" (når man starter pcen og må skrive inn brukernavn og passord). Dette programmer ønsker jeg at skal inneholde kryptografi og om mulig: Ta et bilde med webcam hver gang noen skriver feil passord. Noen tips/forslag? Takker for svar! Truecrypt har vel være så og si standard når det kom til dette formålet. Dog har utviklerne av programvaren lagt ned, men det er dog ingen grunn til å ikke bruke Truecrypt som ikke er bevist at faktisk har sårbarheter. Endret 17. januar 2015 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå