AfterGlow Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Nytt tiltak skal forebygge overdreven maktbruk.Amerikansk politi har kjøpt våpen som automatisk starter et kamera ved bruk Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 ..Og ved rettssak vil vel bildene fra opptaket ikke bli brukt, tipper jeg? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 som oftest skjer jo det viktigste før man i det hele tatt bruker våpen. 1 Lenke til kommentar
La Menthe Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 (endret) ..Og ved rettssak vil vel bildene fra opptaket ikke bli brukt, tipper jeg? "(...) starter automatisk i det politiet slår av sikringen på våpenet." Endret 11. januar 2015 av La Menthe Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 ..Og ved rettssak vil vel bildene fra opptaket ikke bli brukt, tipper jeg? "(...) starter automatisk i det politiet slår av sikringen på våpenet." Les setningen min en gang til, du 5 Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Skal vedde på at dette blir ett nytt offer for let hacking, altså at den Bluetooth linken ikke er kryptert eller beskyttet på noen som helst måte Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Blir nesten som denne 77 år gamle "oppfinnelsen": Revolver takes a picture every time you pull the trigger Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Er det ikke elementære å finne ut hva som var grunnen til at dem trakk våpen in the first place? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Så lenge kameraet ikke er festet til våpenet, og peker samme vei som våpenet, så er det ikke mye poeng med dette. Alt betjenten trenger å gjøre er å snu hodet/kroppen litt vekk. Og den eneste unnskyldningen han trenger er at han ville ha bedre sikte eller gjøre seg til mindre mål. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) Er det ikke elementære å finne ut hva som var grunnen til at dem trakk våpen in the first place? Noe av årsaken til opptøyene og kranglingen i Ferguson var jo nettopp fordi det var uklarheter i om drapet var berettiget eller ikke. Ikke at jeg tror et enkelt kamera vil bedre situasjonen mye, men det kan sikkert hjelpe litt... Endret 12. januar 2015 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Kan se greia med å analysere i etterkant hva som skjer under selve handlingene. Særlig hvis det er overdrevent maktbruk. Men jeg vil tro, at i ett nødstilfelle (som mange slike tilfeller er) så gjør man alt man kan for å overleve. Det er vel heller ikke alltid så lett å se med kun ett first person view, hva som egentlig skjer. men sikkert greit å starte ett sted! Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Er det ikke elementære å finne ut hva som var grunnen til at dem trakk våpen in the first place? Akkurat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå