Gothminister Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Det hørtes da veldig optimistisk ut! Jeg kan forstå at folk med mye penger og folk uten penger har frihet, men ikke mennesker i mellomposisjoner. Har du penger nok, kan du kjøpe hva du vil, også politikere vil jeg tro. Har du ingen penger, og i tillegg er sosialt utestengt, så har du ikke så mye å tape og kan ta med macheten til den lokale barnehagen og ta en liten hevn det samfunnet du oppfatter har gjort urett mot deg. Dette er vel en slags frihet bare de nederst på samfunnsstigen har. Jeg tror vi tenker, eller at jeg tenkte frihet på en litt annen måte i denne tråden. Frihet er å gjøre det man vil, men selvsagt er det ting man må gjøre, om man skal leve det vi kaller et normalt liv, uten ubehag. Det handler om å være smart. Det er mye som reguleres av staten som mange følger som lydige slaver. Hva staten ikke vet, har de heller ikke vondt av. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 20. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2015 «The concept of free speech will forever remain a political tool and never a right.» Mange av dem samme gjengen som tok livet av sivile i Libya, i en orgie av fly-bombing, hvorav norske F-16 slapp 567 bomber inkl. tettbebygde strøk. "Demokrati fra 40.000 fot" Mustafa Naji al-Morabit outside his destroyed home in Zlitan. On Aug. 4, a NATO bomb — apparently aimed at the house next door that was owned by a Qaddafi loyalist — struck Mr. Morabit’s home, killing his wife and two children and wounding his mother. Mahmoud Zarog Massoud with a photograph of him and his wife, who was killed on the spot where he is standing when a seven-story apartment building in Surt was bombed in mid-September. One large piece of aircraft-delivered ordnance struck the family home of Ali Mukhar Al-Gharari in Tripoli on June 19. Five members of the family, including two children, were killed. On Aug. 8, during Ramadan, NATO aircraft struck four civilian buildings in Majer. Local doctors said 35 civilians were killed. Above, a girl looked at photographs of victims of the strike at a makeshift memorial. Ali Hamid Gafez in his destroyed home in Majer, where five women and seven children were killed during the strike on Aug. 8, according to an official casualty list. 1 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Et meget godt innlegg fra Heidi Nordby Lunde om ytringsfrihet. Bør leses. http://www.dagbladet.no/2015/01/23/kultur/meninger/religion/karikaturer/debatt/37335426/ 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå