Gå til innhold

I kø for å støtte yttringsfrihet

Anbefalte innlegg

Så du er blant dem som legger seg flat for trusler og vold. Det vil si at jeg kan, i den virkelige verden diktere deg og dine meninger. På godt Norsk kaller vi slikt feigt.

Det aller fleste nordmenn legger seg vel flat for trusler og vold som kommer fra Stortinget? Mao de er lovlydige borgere som adlyder sine herskere.

På godt Norsk kaller vi slikt feigt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje det er en smart måte å reagere på?

Jeg trenger ekstrem blasfemi som ventil for all den galskapen som bygger seg opp av inntrykk fra religiøse handlinger.

Det er ingen som tegner tegneserier som noen gang kommer til å bli syndebukk heller.

Smart å håne de som har egne meninger? Joda, man sitter der som observatør og latterliggjør de som stikker hodet opp av sanden.

Som sagt, jeg ser bare ulemper med å ytre seg om man har originale meninger. Og jeg mener man da får heller mye større utbytte av å drøfte de på egenhånd enn å være skyteskive.

Lenke til kommentar

Som sagt, jeg ser bare ulemper med å ytre seg om man har originale meninger. Og jeg mener man da får heller mye større utbytte av å drøfte de på egenhånd enn å være skyteskive.

Slik snakker dem som legger seg flat. Er du tilfeldigvis med i AP eller AUF? For der skal man ikke tenke eller ha egne meninger. Partikontoret tar seg av slikt.

Lenke til kommentar

Likevel gjør du det motsatte ved å ytre deg her.

Det er massevis av fordeler ved å ytre seg.

Du kan vel få noen venner av det. Noe mer?

Jepp. Som du sier, du kan få venner. Det er kilde til kreativitet, kunst, kultur.

Ytring er nødvendighet i dialog, som åpner opp for læring, erfaring på nye måter.

I denne sammenhengen er ytring for meg viktigst som en ventil for å få ut en del av den galskapen religiøse sprer rundt omkring i verden. Uten en slik sikkerhetsventil hadde jeg eksplodert og tatt mange med meg.

Lenke til kommentar

Som en av de mest populære skyteskivene her vil jeg si at der er mange fordeler:

1. Man lærer å argumentere bedre

2. Man kan faktisk finne ut at man tar feil

3. Det er til tider morsomt

Lenke til kommentar

Slik snakker dem som legger seg flat. Er du tilfeldigvis med i AP eller AUF? For der skal man ikke tenke eller ha egne meninger. Partikontoret tar seg av slikt.

Det er en forskjell på å ha originale meninger og det å ytre de. Sistenevnte puttes du på terrorlister for, hengt ut i media og er generelt tidkrevende til ulempe for det som har mer materiell relevans i livet. I førstenevnte kan du vurdere meningene dine objektivt for deg selv, uten å måtte knive med politiske roboter som bare prøver å lokke deg inn i den politiske tankegangen deres.

EDIT: Og jeg er selvfølgelig ikke medlem av noe politisk parti. Men det var vel innlysende.

Skatteflyktning: Joda, jeg ser den ^^ :D

Endret av Haakon1
Lenke til kommentar

Det er en forskjell på å ha originale meninger og det å ytre de. Sistenevnte puttes du på terrorlister for, hengt ut i media og er generelt tidkrevende til ulempe for det som har mer materiell relevans i livet. I førstenevnte kan du vurdere meningene dine objektivt for deg selv, uten å måtte knive med politiske roboter som bare prøver å lokke deg inn i den politiske tankegangen deres.

Skatteflyktning: Joda, jeg ser den ^^ :D

Hva er en original ytring?

Lenke til kommentar

Jeg tenkte egentlig å si ukorrekt, men det er så politisk ladet at jeg falt på originalt.

???

Om det ikke var nok; Et eksempel er at Jon Hustad skriver en bok hvor han foreslår å kutte i velferdsstaten. Jeg tenker på meninger som ikke får innpass i politikken.

Men nå gidder jeg ikke mer, å nøste opp i bevisste/ubevisste uklarheter er også en ulempe ^^

Lenke til kommentar

Jeg tenkte egentlig å si ukorrekt, men det er så politisk ladet at jeg falt på originalt.

???

Om det ikke var nok; Et eksempel er at Jon Hustad skriver en bok hvor han foreslår å kutte i velferdsstaten. Jeg tenker på meninger som ikke får innpass i politikken.

En helt normal politisk ytring. Ikke noe originalt ved den.

Lenke til kommentar

Meh. Dårlig vinkling. Dette er en russisk tv-kanal? Kanskje det landet i Europa der flest journalister blir fengslet eller drept. Klart de ønsker å spre så mye kvalme som mulig når andre snakker om ytringsfrihet. Det russiske regime tåler ikke det.

Det er viktig kritikk som fremmes, men for helt feil grunner. Det er den stygge motivasjonen bak som ødelegger.

Igjen, nok en forvrengning av virkeligheten når det snakkes om "mockery of muslims"... haha, får et elendig klipp.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det aller fleste nordmenn legger seg vel flat for trusler og vold som kommer fra Stortinget? Mao de er lovlydige borgere som adlyder sine herskere.

På godt Norsk kaller vi slikt feigt.

Jeg har aldri lagt meg flat for lover og regler som bestemmes av politikere. Jeg er fri og gjør som jeg vil. De fleste jeg kjenner, i alle samfunnsklasser bryter idiotiske lover daglig. At enkelte legger seg flat er selvsagt feig og viser at man ikke er et selvstendig individ som lar seg forføre.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri lagt meg flat for lover og regler som bestemmes av politikere. Jeg er fri og gjør som jeg vil. De fleste jeg kjenner, i alle samfunnsklasser bryter idiotiske lover daglig. At enkelte legger seg flat er selvsagt feig og viser at man ikke er et selvstendig individ som lar seg forføre.

Det hørtes da veldig optimistisk ut! Jeg kan forstå at folk med mye penger og folk uten penger har frihet, men ikke mennesker i mellomposisjoner. Har du penger nok, kan du kjøpe hva du vil, også politikere vil jeg tro. Har du ingen penger, og i tillegg er sosialt utestengt, så har du ikke så mye å tape og kan ta med macheten til den lokale barnehagen og ta en liten hevn det samfunnet du oppfatter har gjort urett mot deg. Dette er vel en slags frihet bare de nederst på samfunnsstigen har.

Men dersom en jobber med mennesker (klienter av ulike slag), så skal det jo ikke så mye til før en plutselig blir presset ut av jobben. Jeg tenker blant annet på politimannen som kalte Jens Stoltenberg et krapyl og læreren som hadde skrevet en flåste bemerkning om ny jaktsesong på Utøya neste år. Jeg regner med at også du utøver høy grad av selvsensur når (eller hvis) du skriver under fullt navn?

Selv har jeg lenge hadde lyst til å lage en standardformulering til bruk for aviser som krever fullt navn knyttet til innlegg. Noe sånt som:

Siden jeg ikke kan være anonym, vil jeg bare si at jeg ser denne saken fra ulike synsvinkler og mener at vi må stå sammen og kjempe mot urettferdighet, hat, rasisme og sånne ting. La oss holde hender mens vi solidarisk deler av vår kjærlighet med våre medmennesker. Dette er mitt syn på saken og jeg nekter å bøye meg for press og trusler.

Noe sånt svada.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Selvangivelsen leveres hvert bidige år, eller kanskje ikke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...