Abigor Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Altså, hvis poenget ditt her er at Solberg er en diktator så er vi to ferdig snakka.. Jeg stemmer ikke Høyre selv, men ser ingen grunn til å bli helt usaklig i omtalen av dem av den grunn. Er du ny på forumet? Denne usakligheten har jo vært konstant i samtlige diskusjoner. Skatteflyktning diskuterer alltid dette overalt. Det er et tema som for ham har universell relevans. 3 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Moderatormelding Tråden handler ikke om Erna Solberg er en diktator eller ikke. Ber om at tråden vinkles tilbake til topic. Kommentering av moderering tas på PM eller i kategorien for tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Nå har også vennen til Støre reagert på Støres mumling og uklarhet i forhold til ytringsfriheten. Denne mannen stemmer faktisk tilsynelatende oppegående mennesker på. Jeg har sagt det i mange år, Støre er Norges farligste mann. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/jonas-gahr-stoere/roser-hoeyre-og-sentrumspartiene-i-ytringsfrihet-debatten/a/23374450/ Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Det er godt å lese at flere tar avstand til både Fugelli og Støre sin feighet og uklarhet i forhold til ytringsfriheten. http://www.dagbladet.no/2015/01/15/kultur/meninger/kronikk/debatt/sokrates/37181836/ 1 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Gjedda som er blant de få politikerne her i landet som virkelig utfordrer de etablerte og bruker ytringsfriheten. Kommer her med en god refleksjon og sannhetens ord. Det er mange i dag som burde skamme seg, der de påroper seg forkjempere av ytringsfriheten. http://www.dagbladet.no/2015/01/15/kultur/debatt/kronikk/meninger/ytringsfrihet/37179954/ 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Jeg er delvis enig med Støre og Fugelli, verden tar av. Du har altså to gærninger med gevær. De likte ikke hva en avis publiserte. Så går de bananas. Smått tåpelig å la slike personers meninger få betydning i det hele tatt. Hadde de skutt rundt seg i et bakeri isteden, fordi de ikke likte varene, var da brødet truet ? Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Jeg er delvis enig med Støre og Fugelli, verden tar av. Så du er blant dem som legger seg flat for trusler og vold. Det vil si at jeg kan, i den virkelige verden diktere deg og dine meninger. På godt Norsk kaller vi slikt feigt. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Hva er det som tar av? Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Hva er det som tar av? Det er jo muslimene, som ikke kan diktere oss siviliserte. Men Fugelli og hans menn, de mener nok at vi må møte disse barbarene med god forståelse og dialog. Legge oss flate og overlate samfunnet til deres syn. Mange feige skapninger i dette land. Lenke til kommentar
Haakon1 Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Hvorfor er det så viktig å ytre seg egentlig? Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Hvorfor er det så viktig å ytre seg egentlig? Hvorfor er det så viktig og leve egentlig? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Godt spørsmål. Du kan jo prøve å svare på det selv siden du ikke klarte å la være å ytre deg. 1 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Godt spørsmål. Du kan jo prøve å svare på det selv siden du ikke klarte å la være å ytre deg. Godt svart Lenke til kommentar
Haakon1 Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Godt spørsmål. Du kan jo prøve å svare på det selv siden du ikke klarte å la være å ytre deg. Konsekvensen er at det kommer folk som deg som skal svare sarkastisk og hånende tilbake. Risikerer å havne på terrorlister, miste jobben, motta drapstrusler. Skaffer unødvendige uvenner også. Joda, ser den. Kanskje jeg skal fortsette med dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Jeg er delvis enig med Støre og Fugelli, verden tar av. Så du er blant dem som legger seg flat for trusler og vold. Det vil si at jeg kan, i den virkelige verden diktere deg og dine meninger. På godt Norsk kaller vi slikt feigt. Hvor får du det ifra? Jeg mener vi skal fortsette som før. To tullinger med gevær bør ikke ha makt til å endre på noe, hverken i den ene eller andre retningen. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 (endret) Konsekvensen er at det kommer folk som deg som skal svare sarkastisk og hånende tilbake. Risikerer å havne på terrorlister, miste jobben, motta drapstrusler. Skaffer unødvendige uvenner også. Joda, ser den. Kanskje jeg skal fortsette med dette. Jepp. Det er en gal verden der ute. Nå har ikke islam eller andre religioner enerett på å krenke og håne, så ytringer er noe vi må leve med. De som ikke kan leve med det bør skyte seg selv eller så kan politiet gjøre det for dem. Din ytring her er jo sarkastisk og hånendefor noen, så du er jo på samme nivå som alle andre som ytrer seg. Men pass på: Å ikke ytre seg kan også oppleves hånende og krenkende for noen, så selv ikke det er en god løsning. Endret 15. januar 2015 av Abigor Lenke til kommentar
Haakon1 Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Konsekvensen er at det kommer folk som deg som skal svare sarkastisk og hånende tilbake. Risikerer å havne på terrorlister, miste jobben, motta drapstrusler. Skaffer unødvendige uvenner også. Joda, ser den. Kanskje jeg skal fortsette med dette. Jepp. Det er en gal verden der ute. Nå har ikke islam eller andre religioner enerett på å krenke og håne, så ytringer er noe vi må leve med. De som ikke kan leve med det bør skyte seg selv eller så kan politiet gjøre det for dem. Din ytring her er jo sarkastisk og hånendefor noen, så du er jo på samme nivå som alle andre som ytrer seg. Men pass på: Å ikke ytre seg kan også oppleves hånende og krenkende for noen, så selv ikke det er en god løsning. Tenker ikke nødvendigvis på islam. Hadde aldri falt meg inn å gidde å investere mye ressurser og tid slik som Max Hermansen og de Vigrid-folka, bare for å bli skutt ned og spolert av media, og andre som helt klart ikke er ute etter å reflektere over det jeg kommer med, men bare skal provosere. Det er jo null objektivitet her, hvorfor ikke bare skrive noen reflekterte essay for seg selv, og når velferdsstaten går til helvete så kan du bare holde kjeft og tenke at det er hvertfall ikke du som går inn i historiebøkene som den store syndebukken. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 (endret) Kanskje det er en smart måte å reagere på? Jeg trenger ekstrem blasfemi som ventil for all den galskapen som bygger seg opp av inntrykk fra religiøse handlinger. Det er ingen som tegner tegneserier som noen gang kommer til å bli syndebukk heller. Endret 15. januar 2015 av Abigor Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Det store problemet med yttringsfriheita er at alle synes det er ein god ting så lenge yttringane er politisk korrekte, eller innanfor normalen for kva fleirtallet meiner. Yttringsfriheit er ein god ting, og sjølv om ein i vesten har lagt enkelte begrensningar i form av blant anna forbud mot rasisme så har ein større friheit til å yttre sine meininga i vesten enn kva ein har mange andre plassar i verden. Men eg får litt avsmak av at politikerane i vesten flagger så høgt med at vi lever i frie land som tar yttringsfriheita på alvor all den tid det i praksis ikkje er full yttringsfriheit også for upopulære synspunkt. Eg synest derfor at yttringsfriheita burde bli justert. Enten justert slik at ein har full friheit til å seie det ein vil utan å risikere straff, eller slik at det er veldig klare rettningslinjer for korleis yttringsfriheita skal brukast (f.eks krav om sakligheit). 2 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Jeg er delvis enig med Støre og Fugelli, verden tar av. Så du er blant dem som legger seg flat for trusler og vold. Det vil si at jeg kan, i den virkelige verden diktere deg og dine meninger. På godt Norsk kaller vi slikt feigt. Hvor får du det ifra? Jeg mener vi skal fortsette som før. To tullinger med gevær bør ikke ha makt til å endre på noe, hverken i den ene eller andre retningen. Flott da er vi enig og beklager om jeg misforsto deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå