Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Legeerklæring oppsigelse

Delta-7

Anbefalte innlegg

Hei, har nå kommet i en situasjon i jobben som har vedvart alt for lenge.

Jobber på natta og kjenner at både arbeidstid og selve jobben påvirker helsen og funksjonen min i hverdagen.

Har i lang tid ønsket/vurdert å si opp, men har til nå ikke funnet et alternativ.

Har hørt rykter om at hvis man får en attest/erklæring fra legen om at man ikke kan jobbe natt pga. helsemessige årsaker, så slipper man karantenetiden på dagpenger hos Nav selv om man sier opp selv.

Er vel også dokumentert at natt og skiftarbeid er skadelig over tid.

Stemmer dette, og hvordan kan dette påvirke fremtidige arbeidsforhold?

Finnes det eventuelt andre alternativer, ifølge Nav kunne de ikke hjelpe meg med ny jobb hvis jeg ikke var arbeidsledig.

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var arbeidsplassen i utgangspunktet lagt opp med kvelds/nattskift eller er det noe som har kommet i senere tid?

Jobber selv på et verksted som i senere tid har bestemt seg for at 2-skift er tingen. De har nå fått deler av avdelingen med på dette mot et mindre kronetillegg bakt inn i timelønn og innarbeid fri på fredag den uka man jobber kveldsskift. Opplever da selv at det lille jeg har av sosialt liv på fritiden forsvinner fullstendig den uka jeg jobber kveldsskift.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...