Gå til innhold

korrupt firmware på netgear nighthawk

Anbefalte innlegg

Hjelper det å resette til "factory defaults" med knappen bakpå routern hvis firmwaren har blitt korrupt? Jeg er usikker på om den bare resetter settings i firmwaren eller om den flasher firmwaren på nytt.

Problemet er at min far trykte på "oppdater firmware" når han fikk spørsmål om det. Han var tilkoblet nettverket trådløst og firmwareoppdateringen feilet. Etterpå har ikke routern fungert, man får ikke automatisk ip og jeg får heller ikke kontakt med admin interfacet på 192.168.1.1. (har satt fast ip på min laptop).

Har prøvd å resette factory defaults men prosedyra til netgear funker ikke. De sier man skal boote routern og så trykke reset knappen inntil power begynne å blinke. Dette funker ikke men hvis jeg holder inne reset knappen når jeg slår på routern begynner powerknappen å blinke.. den står dog i en evighet uten at den stopper å blinke.

Jeg kan ikke skjønne hvordan en router skal funke når firmware er korrupt..man trenger jo fungerende firmware for å resette firmware?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd:

http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/19841/~/reinstall-the-firmware-on-a-router-without-the-setup-cd-recovery-tool

Eller CD platen som fulgte med?

Ellers kan du umulig gjøre ting verre en det det er nå, så bare prøv å resette ruteren helt.

Ellers må du nok høre med netgear om de har andre råd om dette ikke skulle virke. I de fleste rutere finnes det failsafe mode der det skal være mulighet å installere firmware.

En annen mulighet er å ha en minnepenn i USB tilkoblingen (fat32) filsystem med firmware til ruteren og prøve å trykke på reset knappen i enkelte tilfeller kan kanskje det også fungere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...