hellblazer91 Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Har en gammel onkyo tx sr307 som jeg skal bruke på en Jamo s606. Har ikke råd til å kjøpe ny receiver enda så må bare bruke denne så lenge. Problemet er at at de 3 HDMI inngangene støtter bare 1.3-versjonen. Dvs, at lyden bare kan sendes én vei. Når jeg kobler f.eks en pc til receiver via HDMI også kobler en annen HDMI-kabel fra HDMI.utgangen til tven, så kommer lyden fra pc-en ut til de interne høyttalerne i tv-en. Jeg vil jo selvfølgelig få lyden ut til Jamo-en. Jeg forstår det slik at jeg må bruke lydutgangen på tv-en igjen til receiveren, men vet ikke hvordan jeg skal få det til å fungere i 5.1-systemet. Eneste lydutgangene jeg har er RCA og Minijack.... Hjeeelp :/ Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Kjenner ikke til akkurat den receiveren, men på min Onkyo må jeg i alle fall mappe opp lyden til kanalen jeg har valgt på receiveren. Feks: "HDMI1 til DVD-inngang". Ellers blir det bare en ren passtrough. Lenke til kommentar
hellblazer91 Skrevet 11. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2015 (endret) Kjenner ikke til akkurat den receiveren, men på min Onkyo må jeg i alle fall mappe opp lyden til kanalen jeg har valgt på receiveren. Feks: "HDMI1 til DVD-inngang". Ellers blir det bare en ren passtrough. Hva mener du med "mappe"? Sånn ser det ut bak:) Endret 11. januar 2015 av hellblazer91 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Du må inn i menyene på forsterkeren, der er nok HDMI lyden satt til å gå igjennom forsterkeren og rett til TVen. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) .. Endret 12. januar 2015 av newman221 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) Lyd- og bildesignaler fungerer uavhengig av hverandre. Du må inn i menyen på forsterker og stille bilde og lyd slik at de samsvarer. ' F.eks kan du hente bildesignaler via HDMI1, mens lyden hentes fra "CD"-inngangen. Du skal da hente både bilde og lyd via HDMI1 når du velger aktivitet "PC" Endret 12. januar 2015 av newman221 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå