Gå til innhold

Kan man spore hvor tlf er via ip adresse?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Basert på kun IP-adressen er det ikke stort du får gjort alene. Du kan bruke WHOIS til å finne ut litt informasjon, men denne trenger ikke være spesielt nøyaktig (særlig hvis det er mobilnett). Som chri-ot skriver over her, så kan du også bruke traceroute, men dette er heller ikke særlig nøyaktig og er til slikt formål ofte mer nyttig om man mistenker at IP-adressen er stjålet (BGP hijacking).

Det du kan gjøre er å anmelde tyveriet, og overlevere informasjonen du sitter på til politiet. De kan så forsøke å få informasjonen fra eieren av IP-adressen (nettoperatøren). For at du selv skal kunne spore telefonen noe særlig nøyaktig, må du ha aktivert/installert programvare på telefonen som gjør nettopp dette.

Jeg vil for øvrig anbefale å fjerne telefonens tilgang til Google-kontoen – særlig om telefonen ikke var kryptert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg vil for øvrig anbefale å fjerne telefonens tilgang til Google-kontoen – særlig om telefonen ikke var kryptert.

Hvordan gjør man dette (bortsett fra å bytte passord på google-konto)?

Lenke til kommentar

Hvordan gjør man dette (bortsett fra å bytte passord på google-konto)?

Første link i svaret mitt over->slett/delete for å wipe all data. Men gjør dette kun når du vet sikkert at telefonen er borte for godt.

Andre måter vet jeg ikke om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...