Gå til innhold

Backup av S4 Active

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har en Samsung Galaxy S4 Active som slår seg av stadig oftere, og som kan gå tom for strøm uten særlig bruk etter bare åtte timer. Jeg må derfor sende den inn til reparasjon. Men før jeg gjør det er jeg nødt til å ta backup av telefonen.

Jeg har derfor prøvd å søke rundt på nettet etter hvordan jeg enklest kan ta backup av telefonen, men jo mer jeg leser jo mer forvirret blir jeg.

Fins det en enkel måte å ta backup av:

- kalenderen (kan den overføres til Google kalenderen (Gmail)?)

- SMS

- apper som er kjøpt på Play?

Alle tlf.nr på mobilen kan jeg lagre ved å kopiere dem til Sim-kortet. Og alle bilder og filer kan jeg kopiere til Dropbox eller Google Cloud.

Håper det fins noen enkle og gode metoder for å ta backup :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har gjort noen endringer på telefonen skal den ta backup selv av kalenderen. Bare logg deg på Gmail så vedder jeg en tier på at det ligger en oppdatert utgave av kalenderen din der. Det samme skal være tilfelle for kontaktene dine.

Når det gjelder programmer kjøpt på Google play så "husker" kontoen din dette. Det går derfor fint å installere disse på nytt når du får tilbake telefonen fra reparasjon.

Du kan feks bruke dette programmet for å ta backup av sms.

Lenke til kommentar

Tusen takk for tips :)

Samsung Kies virker jo til å være perfekt til backup :) Men synes det virker rart at den kun har fått 2,5 stjerne av fem mulige i brukeranmeldelser.

Fikk problemer med at Kies kun ville ta backup til C-disken, selv om jeg valgte D-disken. Etter å ha lest litt på nettet fant jeg ut at programmet måtte startes på nytt for at endringen skulle få effekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...