DiNozzo Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 (endret) Hei!Har tenkt en stund på å kjøpe meg nye skiltlys. Har tenkt på LED-lamper, da jeg synes det hvite og sterke lyset gjør seg veldig bra. Har tenkt på disse: http://www.bsbildeler.no/Skiltlys-LED-P391287.aspx Så begynte jeg å sjekke opp litt, og slik jeg har forstått det er dette ikke lov å kjøre med. Stemmer dette? Om det ikke er lovlig, så er jeg heller ikke interessert i å gå for disse.Det jeg da lurer på er hva som er det beste alternativet? Må jeg har originale, eller finnes det lovlige alternativer som lyser bedre enn de jeg har nå, og som samtidig har litt hvitt lys , slik LED-lampene har? Noen som kan hjelpe meg? Takk på forhånd. Endret 10. januar 2015 av DiNozzo Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 De er mest sannsynlig ikke lovlig siden de ikke oppgir at de er E merket, men det er lite sannsynlig at du blir stoppet dessverre. Alle utvendige lys skal være E merket om de skal de være lovlige. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Det de er mest strenge på er frontlys (nær, fjern og tåke) siden dette kan skape blending, utilstrekkelig lys etc. Samt at man ikke har flere lys utenom standard. F.eks. LED-strips under bilen, lys på lyktespylere etc. Har selv hatt bil med LED-pærer i bak- og bremselys uten at det ble anmerkning på EU-kontrollene. Jeg forsikret meg dog nøye om at fargen og lysstyrken var så og si lik samt at de var synlige fra alle vinkler som de originale pærene. Hadde uansett originalpærer med meg så jeg kunne skifte tilbake umiddelbart hvis det skulle bli reaksjon på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå