Splitter Skrevet 10. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2015 Jeg er fullstendig nybegynner når det gjelder Linux, og trenger litt hjelp her: Har akkurat bygget en liten datamaskin basert på DETTE hovedkortet, og har tenkt å bruke den som en liten og lydløs media-PC. Kjører den akkurat nå med Windows 8.1, men poenget er å gjøre dette så billig som mulig, og det frister ikke noe særlig og kaste bort penger på enda en Windows lisens. Kan Linux være et alternativ for denne PCen, og hvilken versjon av Linux burde jeg velge? Har sett litt på Linux Mint 17.1, men det finnes jo flere versjoner av denne også, f.eks Cinnamon, MATE, KDE, osv. Hva er forskjellen, og hvordan vet jeg hvilken versjon som passer best for meg? Lenke til kommentar
virtouz Skrevet 10. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2015 http://openelec.tv/ 1 Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 10. januar 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. januar 2015 http://openelec.tv/ Den så spennende ut. Skal prøves! Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 10. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2015 Jeg vil heller anbefale deg å installere en fullverdig Linux-distro, for så å legge til Kodi. Xubuntu 14.04 passer fint til maskinvaren din. 1 Lenke til kommentar