Gå til innhold

[Løst] Mann kjørte nesten i siden på meg, på familie, jeg fulgte etter

James Bond

Anbefalte innlegg

Jeg håper så inderlig at du er på diskusjon.no, mest sannsynelig ikke, men hvis du leser dette, den kjøringa di syns jeg ikke noe om din forbanna idiot.

Hvis du velger å komme på døra mi kan vi snakke som normale folk.

Her er historien "fra min side".

Jeg skulle ut å handle på Kiwi, så når jeg kjørte ut fra strøket der jeg bor, er det en passe lang nedoverbakke med 3-4 fartshumper, de som kjører nedover denne bakken har da vikeplikt for biler som kommer fra høyre.

Det var en Mørkegrønn Toyota SUV som kom ned der i langt over fartsgrensa og sjåføren så ut til å drite i både fartsgrensa og egne støtdempere på bilen sin. Jeg skulle også nedover på denne bakken som går til en rundkjøring og Meny. Jeg blinket til høyre og begynte å kjøre og regnet vel egentlig med at bilen kommer vel til å bremse for meg siden han har jo vikeplikt.

Jeg måtte bremse! ellers hadde han krasjet rett inn i siden på meg. Jeg tuta for å signalisere "Hva er det du driver med?!" Han fortsatte å kjøre fort ned bakken og jeg tok til høyre og havnet ett stykke bak han.

Ikke nok med det så var det en familie som skulle over fotgjengerfeltet, en Far, Mor, lillesøster og en baby i vogn som var på midten av fotgjengerfeltet og bilen måtte bremse opp for å ikke kjøre de ned. De kikket med store øyne på bilen mens de gikk over. Så tok bilen til høyre i rundkjøringa ved SVGS og Meny og fortsatte oppover mot Krokemoa.

Han hadde en bil foran seg og ikke nok med det, så lå han altfor nærme bakfangeren til denne bilen foran seg også. Jeg tenkte dette er overhodet ikke ålreit kjøring. Så jeg tenkte at jeg skal følge etter han for å si ifra om at den kjøringa syns jeg ikke noe om, tenk om du skader eller dreper noen.

Han kjørte til Jotunhallen, Pingvinhallen på parkeringsplassen der og snudde bilen for å kjøre ut igjen, men han stoppa bilen. Jeg fikk ikke ordentlig svingradius så fronten min pekte på førerdøra hans med 3-4 meters avstand.

Jeg vet ikke hva han tenkte, men så fort han stoppet bilen åpnet han døra til bilen sin og løpte mot bilen min, jeg satt bilen i revers og trykte 1 knapp som låser alle dører, rygget og fikk turnet om, og satte giret i Drive og han heiv seg etter dørhåndtaket på høyre bakdøra mi (han mislyktes i forsøket).

Så kjørte jeg ett lite stykke for å få han på avstand. Han løpte etter og da gassa jeg på, så gikk han, så løpte han nærmere, så gassa jeg på. Helt til han ga opp, snudde seg og gikk tilbake til bilen sin.

Han så ut til å være en mann på 30-40 år, kort skjegg, briller, mørkeblå boblejakke og lue. Det var også grønne skilter på bilen og han så ikke ut som utlending i utseendet, han hadde nordisk utseende.

Men ikke nok med det! så skulle han nå følge etter meg, da ringte jeg 02800 og fikk Politiet på telefonen, de ba meg beskrive bilen og ville at jeg skulle kjøre ned til Sandefjord Politistasjon så de kunne ta en prat med han og det var også planen min, men når vi kom til rundkjøringa ved SVGS og den veien som går opp til svømmehallen, snudde han og kjørte tilbake oppover til Krokemoa, han ville ikke bli med ned til Politistasjonen.

Jeg håper at du leser dette så du kan tenke over litt hva du driver med, jeg ønsket bare å snakke med deg, jeg var forresten helt rolig under hele hendelsen, men du reagerte med sinne og aggresjon og du hadde bare gjort det værre for deg selv om Politiet hadde fått tak i deg.

Du visste at det du gjorde var feil men tålte vel ikke at noen ville han prat med deg.

Noen mente det var mulig du var ruset, jeg kan ikke bevise det, men tenk så kjedelig den dagen når du kanskje skader eller dreper noen.

Følte jeg måtte si ifra til denne idioten, håper bare han klarte å ta hintet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De gjorde ikke det, fordi som jeg skrev når han fulgte etter meg kom vi til en rundkjøring (ikke den ved Meny og SVGS) men en der når man tar til høyre kommer man til Parkeringsplassen for mopeder på SVGS, til venstre kommer man til Svømmehallen og rett fram kommer man til ny rundkjøring, den han nesten meide ned en familie og der Meny ligger..

Men når vi kom til den rundkjøringen (ikke ved Meny) kjørte han opp og tilbake, og jeg kjørte rett fram, da sa jeg til Politiet i telefon at han ikke følgte etter meg lenger, og da var det greit, ha en fin kveld videre liksom, får ikke gjort så mye mer sikkert.

Lenke til kommentar

Helt forferdelig, James.

Håper det går bedre med deg nå!

Hehe det går bra med meg :) Jeg var helt rolig under hele greia, ville bare prate med han.

Jeg var ikke redd ellerno i etterkant, jeg var rasende, mest på meg selv at jeg framsto litt som en "feiging", men måten han gikk ut av døra på var ikke "Okey lets talk, det var nå skal du få liksom hehe"

Men trodde jeg skulle få hets av forskjellige her og på face (har lagt ut samme innlegget der å) av folk der de sier at "Du har ikke noe med andres kjøring! Dette raker ikke deg!" osv..

Men jeg tenkte nettopp at dette raker meg fordi han krasja nesten på meg, en familie og lå så og si og hvilte på bakfangeren til bilen foran, såklart vil jeg ha noen ord med han BARE for å si sånt er ikke greit, og jeg har en del Politi i familien min så føler jeg ikke er spess redd for noe heller.. Menmen, better luck next time.

Lenke til kommentar

Hvorfor tok du ikke en prat med han når han tydeligvis var interessert å i komme i kontakt med deg?

Sikkert en eller annen bonde fra landet, flytta fra Akershus til Gjøvik, skulle faen meg tro alle sjåførene her trodde vi var på en forbanna ATV bane hvor det er fritt frem og førstemann til mølla.

Lenke til kommentar

Hvorfor tok du ikke en prat med han når han tydeligvis var interessert å i komme i kontakt med deg?

Sikkert en eller annen bonde fra landet, flytta fra Akershus til Gjøvik, skulle faen meg tro alle sjåførene her trodde vi var på en forbanna ATV bane hvor det er fritt frem og førstemann til mølla.

Fordi han lett kunne vært voldelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel ingen som bare drar en ut av bilen sin og begynner å denge løs på de for å ha fult etter de i bil? Altså nå tar jeg i betraktning den fulle menneskelige populasjonen, ikke kun den litt mindre voldelige Norske. Det er ingen som er så idiot.

Lenke til kommentar

Nå var jeg ikke i denne situasjonen selv, men etter å ha lest førstepost virker ikke dette som fyren som ønsker å holde en rolig og sivilisert samtale. Da er det greiest å sette bilen i gir og komme seg unna.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

@Rudde er du seriøs? Det var jeg som ønsket kontakt med han pga. måten han hadde oppført seg i trafikken, men måten han stoppet bilen, og så og si prøvde å sette rekord i å løpe 60-meter bort til bilen min tilsier at denne personen ikke er ute etter noe annet enn å få opp døra på bilen min fortere enn lynet og hvem vet hva som kan skje da.

"Det er vel ingen som bare drar en ut av bilen sin og begynner å denge løs på de for å ha fult etter de i bil?" Jo det virka som var akkurat det han hadde lyst til.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Det er vel ingen som bare drar en ut av bilen sin og begynner å denge løs på de for å ha fult etter de i bil? Altså nå tar jeg i betraktning den fulle menneskelige populasjonen, ikke kun den litt mindre voldelige Norske. Det er ingen som er så idiot.

Har du ikke spilt GTA?

Lenke til kommentar

Han prøvde sikkert bare å skremme deg. Og det fungerte tydeligvis.

Maybe, men jeg vet ikke når han kjørte nesten på meg, en familie, nesten skrapte støv av bakfanger til bilen foran, da er det noe som sier meg at denne fyren er enten stein gal, rusa på alkohol, dop, eller har aggresjonsproblemer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg blinket til høyre og begynte å kjøre og regnet vel egentlig med at bilen kommer vel til å bremse for meg siden han har jo vikeplikt.

Lett å være etterpåklok, men akkurat det der har jeg nesten brent meg på før. Farlig å anta at folk skal stoppe.

Du skulle tatt bilde av han da du satt i bilen :p

Lenke til kommentar

Jeg blinket til høyre og begynte å kjøre og regnet vel egentlig med at bilen kommer vel til å bremse for meg siden han har jo vikeplikt.

Lett å være etterpåklok, men akkurat det der har jeg nesten brent meg på før. Farlig å anta at folk skal stoppe.

Du skulle tatt bilde av han da du satt i bilen :p

Det er derfor vi har vegtrafikkloven paragraf 3, jeg sier ikke at dette var tilfellet her, men jeg stopper alltid selv om jeg har kommer fra høyre inntil jeg ser fører har oppfattet meg eller senker farten. Jeg vet ikke hva han driver med hva vis bremsene hans har gått eller enda mer aktuelt nå i vinter det er glatt føre og han kommer med en 2.5 tonns bil dundrende i 40 kilometer i timene i nedoverpakke. Fysikk bryr seg ikke en dritt om vikeplikt fra høyre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg går nå til innkjøp av ett skikkelig Dashcam, aldri mer skal jeg la idioter få ødelegge hverdagen min.

Haha, good! Jeg har hatt dashcam i noen år, men tok det ned etter en stund, folk så rart på meg når jeg vente i lysekryss etc... Men det ble noen kule timelapses da :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...