DanielDay Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Ifølge Windows Update er det 28 nye oppdateringer til PCen. Kjører Windows 8. Windows installerer oppdateringene, men krever omstart. Etter ca 80 % av konfigurasjonen er ferdig etter omstart, får jeg feilmelding om at installasjonen mislykkes og at endringene tilbakestilles. Jeg har forsøkt å installere kun noen av oppdateringene isolert uten at det har lyktes. Hvordan kan jeg feilsøke dette? Jeg har forsøkt Microsoft sitt verktøy for å fikse feilen. Den finner feil i Windows update hver gang, uten at det løser feilen. Feilkoden i oppdateringsloggen gir heller ingen veiledning. Jeg føler meg hjelpesløs. Hvordan kommer jeg til bunns i dette? Lenke til kommentar
maxijoker Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Virus programmene din? Om du har slike, prøv ny oppdatering, der du har slått disse av. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Hvis man har virusprogram på PC-en bør man fjerne disse straks med et antivirusprogram. 4 Lenke til kommentar
DanielDay Skrevet 11. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2015 Antivirus er deaktivert uten resultat. Virusprogrammer har jeg ikke noe av, hehe. Noen flere forslag? Lenke til kommentar
DanielDay Skrevet 11. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2015 Feilkode 800F0922. Lenke til kommentar
Tekko! Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 (endret) Dette kan kanskje hjelpe: 1. Start maskinen inn i BIOS (vanligvis ved å trykke F2 gjentatte ganger på restart) 2. Når du er i BIOS, lokaliser oppstartsalternativer og deaktiver sikker BOOT. 3. Lagre og avslutte endringer og start inn i OS normalt. 4. Kjør oppdateringen. Det skal være vellykket. 5. Start systemet tilbake i BIOS. 6. I BIOS, re-aktiver SAFE BOOT, lagre endringer og restart maskinen. Da starter du den opp i OS som normalt.Håper dette hjelper Endret 11. januar 2015 av Tekko! Lenke til kommentar
DanielDay Skrevet 13. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2015 Hei! Takk for tipset, det hadde jeg ikke tenkt på. I BIOS er sikker boot deaktivert, og jeg kan ikke engang endre på valget. Tror ikke feilen ligger der. Hva er neste steg? Lenke til kommentar
DanielDay Skrevet 18. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2015 Ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 (endret) Prøv følgende: Windows tast + S, skriv Explorer i søkefeltet. Høyreklikk på explorer.exe og velg kjør som Administrator. Klikk OK i UAC vinduet hvis du får det opp, gå så til C:\Windows\SoftwareDistribution og slett ALT som i mappen SoftwareDistribution, men du skal ikke slette selve SoftwareDistribution mappen. Mulig at du må gjøre dette i sikker modus. Restart PC'en og kjør Windows Update. Når Update lister opp alle oppdatering den finner, skal du kun installere/oppdatere en og en oppdatering inntil det går galt. Da vet du i det minste hvilken oppdatering som lager problemer. Endret 18. januar 2015 av Chavalito Lenke til kommentar
Stages Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 (endret) Det er det som er så dritt med Windows, en liten drittoppdatering kan få hele operativsystemet til å drite i å godkjenne nyere oppdateringer. Og hva gjør Micro$$$oft? Lager en ny Windows og avslutter support forden "eldre" Windowsen. Slik har dem gjort i mange når nå. Micro$$$oft er noen ansvarsløse og kundehatende arrogante forretningsfolk, som driteri alle produktene sine, når dem ikke kan tjene penger på dem lenger. Endret 19. januar 2015 av Stages Lenke til kommentar
pijano Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 (endret) Har du forsøkt en full skann med antivirusprogrammet ditt? Verdt å prøve et søk med dette programmet også: https://www.malwarebytes.org/mwb-download/ Det er noen tips her som kanskje er aktuelt for deg? http://wind8apps.com/fix-windows-8-1-windows-10-error-code-800f0922/ Men det programmet som er linket til i første forslag, Win Truster, hadde jeg vært skeptisk til å kjøre. Jeg anbefaler ingen å bruke reg.cleaner software, kan gjøre mer skade en godt. Endret 19. januar 2015 av pijano Lenke til kommentar
War Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Det løser seg alltid for meg ved å legge inn færre. Ta noen av de , så resten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå