Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Får ikke lenger tilgang til ekstern harddisk (NTFS) på MBP

Anbefalte innlegg

Hei, er relativt ny på eplemaskin og har kommet i en liten knipe. Jeg har en wd 1tb disk som jeg har brukt på mac´en i 5-6 uker. Denne er formatert med ntfs, og har virket som bare det. Jeg har hatt noen gratisprogrammer for å få skrivetilgang på denne disken, og da disse gikk ut prøvde jeg meg på noen linjer i kosollen. Etter litt prøving og feiling, fikk jeg pluttselig ikkje tilgang til disken lenger. Jeg har nå prøvd med 2 forskjellige disker og macen responderer ikkje lenger på disker med ntfs. Jeg får diskene opp i diagnostikkvertøyet for hardisker, men har begrensede valg her. Jeg lurer på om jeg på noen måte kan ha skadet registerfiler av noe slag, ( har tilbakestillt osx via oppstart cmd+r metoden). Jeg kan selvfølgelig formater disken over til exfat, men jeg vil ha muligheten til å kunne koble andre disker til min mac, ikkje bare mine tilpassede disker.

Metoden jeg har prøvd er følgende : http://learnaholic.me/2013/11/11/enable-ntfs-write-on-mac-os-x-mavericks/

på forhånd takk!

oppdatering: Jeg klarer nå å montere disken manuelt via konsoll ved hjelp av følgende komandoer:

sudo mkdir /Volumes/usb1

sudo mount -t ntfs /dev/disk2s1/Volumes/usb1/

hvordan kan jeg få denne til å automount igjen, slik den gjore før?

rene

Endret av Oevaiciic-a
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...