Gå til innhold

Hovedkort til 5820k ...og litt til

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt til å oppgradere CPU ram og hovedkort. Jeg vil at den skal bli bedre til dataprossesering, som jeg bruker i forskning. Siden det er hjemme PCen min, så er det også en bonus at den blir bedre på spill.

Jeg har tenkt meg en Intel 5820K prosessor, 4x4 G skills 2666 mhz cl15 ram (senere kanskje ekstra 4x4, programmet jeg bruker anbefaler 2gb ram per tråd) og et hovedkort som er bra. Jeg har mest lyst på Asus hovedkort etter tidligere erfaringer med Gigabyte. Har ikke overklokket før, så om det blir noe nå så blir det ihvertfall ganske lite. Er viktig med lavt støynivå.

Hvilket hovekort bør jeg gå for? Asus X99-s, x 99-deluxe, x99 -pro? Noen andre anbefalinger?

Har Corsair HX650 psu, noctua nh-14d kjøler, samsung 850 pro ssd, corsair 550d kabinet. Ser ut til at cpu kjøler både er kompatibel med 5820 og høyden på ram.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et godt valg med Asus x99 hovedkort, siden alle har OC socket som gjør at det er lettere å overklokke cpuen og cachen på cpuen. Overklokking av minne er også veldig bra på Asus X99.

Velg det hovedkortet med det utstyret du trenger. Asus X99-s holder for de aller fleste :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det ble Intel 5820k, Asus X99 S og Crucial Ballistix Sport 4x8 gb (kjøpte alt fra mpx så det ble ikke noe G Skill ram). Kjøpte også 2011 mounting kit for nd14-d kjøleren. Bra det selges separat.

En ting jeg lurer på er om mitt Asus Essence STX lydkort (pci 1.0) kan puttes inn i hvilket av de pci 16 portene? Har det noe å si hvilket spor jeg velger? Så mest info om vga kort i manualen. :huh: Skjermkortet dekker over pci 4 sporet.

Enda en ting til, hva tror dere: intel 3570k, asus p8z77-v hovedkort og crucial ballistix tactical 4x4 gb (1600 mxh 8-8-8-24) ram er verdt for bruktsalg?

Lenke til kommentar

Det ble Intel 5820k, Asus X99 S og Crucial Ballistix Sport 4x8 gb (kjøpte alt fra mpx så det ble ikke noe G Skill ram). Kjøpte også 2011 mounting kit for nd14-d kjøleren. Bra det selges separat.

En ting jeg lurer på er om mitt Asus Essence STX lydkort (pci 1.0) kan puttes inn i hvilket av de pci 16 portene? Har det noe å si hvilket spor jeg velger? Så mest info om vga kort i manualen. :huh: Skjermkortet dekker over pci 4 sporet.

Enda en ting til, hva tror dere: intel 3570k, asus p8z77-v hovedkort og crucial ballistix tactical 4x4 gb (1600 mxh 8-8-8-24) ram er verdt for bruktsalg?

Hvis det er pci-express, så passer det. Hvis det er PCI, så er det bare å selge det ;)

Asus Essence STX finnes vel ikkje i PCI, så da skal det fungere. Du mener vel Pci-express x1?

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...