kiios Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 jeg har en nettbank men jeg har aldig brukt den til noe annet en å sjekke kontoutskrifter, får hele tiden penger av nav, og har aldrig betalt noen regninger i hele mitt liv heller, skal overføre penger til noen i sverige, bank infoen jeg har fått er Bank info: SE6380000821499343763968BIC är SWEDSESS så hva er det jeg skal gjøre nå for å få overføre penger til den kontoen? jeg trenger en slags full guide fra a til å... takk.. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Det hjelper sikkert å oppgi hvilken bank du har. Det burde vel stå betal et eller annet sted, velg den og fyll inn. Lenke til kommentar
kiios Skrevet 10. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2015 (endret) bank betalings siden min ser sånn her ut, hvor skal jeg fylle ut og hva da? http://0o2471.net/l/60908 Endret 10. januar 2015 av kiios Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Er nok en annen betalings side som gjelder for betaling til utlandet. Heter ofte det - "Betaling til utland". 1 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Vel du må åpenbart iallefall gå til "betaling til utlandet" Lenke til kommentar
kiios Skrevet 10. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2015 ..trykka på betaling til utlandet og så står det "Du har ikke tilgang til denne funksjonen." Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Sjekk under "mitt oppsett" om der er valg for å åpne for betaling til utland, viss ikke må du kontakte banken. Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Utenlandsbetaling spørsmål og svar: https://skandiabanken.no/bruke/betaling/utenlandsbetaling/ Utenlandsbetaling er etterhvert ganske lite brukt - de fleste betaler i nettbutikk og bruker VISA eller annet som også gir endel sikkerhet. Ved overføring har du ingen sikkerhet ift å kunne få refundert penger. Mellom personer er Paypal og slikt mer brukt (der kan du også bruke VISA f.eks.). Visse mindre seriøse telesalgfirmaer opererer fra Sverige og sender faktura med svensk kontonr osv -> da blir det gammeldags utenlandsbetaling. Husk at du har 14 dagers angrerett ved telesalg. Når angrerettskjema ikke følger med i pakkem så øker angrerettstiden fra 14 dager til 1 år og 14 dager. Ref EU direktiv Lovdata - Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler (angrerettloven) (gjennomføring av direktiv 2011/83/EU om forbrukerrettigheter) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå