FrihetensRegn Skrevet 10. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2015 Tok meg en liten gåtur nå. Et gigantisk grantre har måtte bøte med livet, og et annet tre hadde veltet over vegen. Naboen har fått seg et grantre over gjerdet sitt. En lyktestolpe var veltet. Det blåser fortsatt en god del, men ikke så mye som for et par timer siden. Vanskelig å puste mens man går og enkelte ganger var det ikke en gang mulig å gå fremover. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Det blåser mer i Trondhjem enn her på Orkanger. Jeg vil oppleve en orkan som nyttårsorkanen i 1992. Det var gode greier. Mitt favorittuvær, som jeg husker med glede, selv 23 år senere. Meste jeg har opplevd her de senere årene er liten kuling. Skulle helst ha flytta til ei forblåst øy ute i havgapet for å få utløp for denne fascinasjonen for uvær, men det er problematisk når det kommer til jobb og raskt og stabilt internett. Bodde i Ålesund under orkanen i '92. Kan si at det var luftige greier altså.. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Bodde i Ålesund under orkanen i '92. Kan si at det var luftige greier altså.. Det kan jeg tenke meg. Husker jeg snek meg ut i en alder av 5 år og noen måneder, og holdt på å få taksten i hodet, og at flere store grantrær knakk like bortenfor huset vårt. Fikk jo ikke lov til å gå ut selvfølgelig, men er man interessert i uvær, sniker man seg ut vinduet og gir faen i at det gjør vondt. Du skulle vært med meg på en tur jeg hadde med Hurtigruteskipet MS Midnatsol fra Kirkenes til Hammerfest i Jula 1992.En tur som skulle ta under et døgn blei en tur på 1 1/2 døgn. Nordvest orkan på østfinnmarkskysten i en båt på 112m gjør at man føler seg liten ute på havet men gøy å stå på toppdekket og se på bølgene som slår over midt på dagen når det er lyst nok til å se hva som foregår rundt seg. Det høres fantastisk ut! For ikke å snakke om jævlig skremmende. Skjønt, i dag hadde jeg vært fornøyd bare med å være hjemme i Stavanger. Stått på Solastranda og lent meg mot vinden og opplevd at jeg hadde blitt holdt oppe. Det er det mange år siden sist jeg opplevde. Og mange kilo. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Da var det verste over for denne gang, her hos oss i Bergen. Mine splitter nye briller til flere tusen kroner blåste av meg mens jeg var utenfor med hunden, i stummende mørke. Jeg var redd de var borte eller ødelagt, men fruen klarte å finne dem igjen... Geir Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Har ikke helt gitt seg her ennå nei.. det kommer fremdeles noen saftige vindkast!! Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Det blåser vertfall friskt i Ålesund nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå