FrihetensRegn Skrevet 10. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2015 Dette er tråden for orkanen Nina som herjer Vestlandet nå. Huset mitt knirker og rister men holder stand. Det står litt utsatt til men jeg tror det skal gå bra. Det er derimot noen enorme grantrær som jeg er mer bekymret for... Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2015 En del trær som har veltet over her(bor rett med en skog), heldigvis er de for langt unna til å treffe boligen. Ellers passerte jeg ett par trampoliner på veien til frisøren i dag! Lenke til kommentar
Quote Skrevet 10. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2015 (endret) Sitter litt nord for Sognefjorden. Har ikke merket noe hittil. Helt vindstille her nå, men det er ventet å øke. En nyhetsjournalist på TV2 som overfører live fra Bergen nå, kunne melde om at det var rapportert om vindkast på 60 kilometer i sekundet. Tjaaaaaa. Endret 10. januar 2015 av Quote 3 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 10. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2015 Jeg er sjalu på dere på Vestlandet her jeg sitter i Midt-Norge med en flau vind utenfor vinduene. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 10. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2015 Bare artig med litt kosevær. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 10. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2015 Ser yr melder rundt 10m/s i Trondheim snart fra øst og det har blåst litt opp sammenlignet med før i dag men vi får på ingen måte noe store greier av denne stormen. BTW. når det kommer til trampoliner så er jeg overasket over at ikke folk fjerner nett og duk på disse om vinteren. Mi står i ei skråning der vinden som oftest møter den oppover men fjerner duken og nettet om vinteren og den overlevde Ivar forige vinter. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 10. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2015 (endret) Blåser godt her og, men ikke noe skader rundt dørene som jeg har sett Blinker mye i lysene. Endelig litt ekte vestlandsvær! Endret 10. januar 2015 av Skogslik Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 10. januar 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. januar 2015 Jeg bor helt ute på kysten. Det var meldt hele 46 m/s på yr.no, men jeg tror de overdrev litt. Nå har ikke jeg våget meg utendørs, men en jeg snakket med fikk med seg trær som knakk og takstein som fløy i lufta. Tar meg en gåtur i morgen og ser hva jeg kan ta bilder av. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 10. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2015 Vindmåleren her i huset sier nå kast på 37,5m/s. Det er ganske fornøyelig å bevege seg utendørs akkurat nå.. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 10. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2015 Ingen strøm her nå. Forsvant for ca tretti minutter siden. Fjell utenfor Bergen. Heldigvis har jeg ikke iphone lenger men en 1520 så strøm er ikke noe problem Lenke til kommentar
Corey Skrevet 10. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2015 Kommer noen kraftige drag her i rykk og napp, men ingenting særlig å være redd for. Ellers har strømmen gått 3 ganger på jobben. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 10. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2015 Jeg har Lumio led lys , 200 bøker, 500 Donald Duck pocketbøker og gasspeis så går fint her også 1 Lenke til kommentar
Hvitetennposer Skrevet 10. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2015 Strømmen forsvant i ca. 2 minutter og kom tilbake nå... litt utenfor Bergen. Skjer vel flere ganger i kveld Blinker ellers veldig mye i lysene Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 10. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2015 Sitter i Ålesund, her stormen egentlig skulle herje som værst. Vindstille og nærmest speilblank sjø, er nesten litt skuffa 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 10. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2015 Vinden å avtar på vestsiden av Sotra. Må ut og samle inn bossspann og diverse i morgen... Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 10. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2015 BTW ikke lett å spille Spintires når strømmen blinker hele tiden Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 10. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2015 Hadde strømbrudd på ca 20 sekunder her nå, ser og det lyner litt ute. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 10. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2015 Ser yr melder rundt 10m/s i Trondheim snart fra øst og det har blåst litt opp sammenlignet med før i dag men vi får på ingen måte noe store greier av denne stormen. BTW. når det kommer til trampoliner så er jeg overasket over at ikke folk fjerner nett og duk på disse om vinteren. Mi står i ei skråning der vinden som oftest møter den oppover men fjerner duken og nettet om vinteren og den overlevde Ivar forige vinter. Det blåser mer i Trondhjem enn her på Orkanger. Jeg vil oppleve en orkan som nyttårsorkanen i 1992. Det var gode greier. Mitt favorittuvær, som jeg husker med glede, selv 23 år senere. Meste jeg har opplevd her de senere årene er liten kuling. Skulle helst ha flytta til ei forblåst øy ute i havgapet for å få utløp for denne fascinasjonen for uvær, men det er problematisk når det kommer til jobb og raskt og stabilt internett. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 10. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2015 (endret) D Det blåser mer i Trondhjem enn her på Orkanger. Jeg vil oppleve en orkan som nyttårsorkanen i 1992. Det var gode greier. Mitt favorittuvær, som jeg husker med glede, selv 23 år senere. Meste jeg har opplevd her de senere årene er liten kuling. Skulle helst ha flytta til ei forblåst øy ute i havgapet for å få utløp for denne fascinasjonen for uvær, men det er problematisk når det kommer til jobb og raskt og stabilt internett. Du skulle vært med meg på en tur jeg hadde med Hurtigruteskipet MS Midnatsol fra Kirkenes til Hammerfest i Jula 1992. En tur som skulle ta under et døgn blei en tur på 1 1/2 døgn. Nordvest orkan på østfinnmarkskysten i en båt på 112m gjør at man føler seg liten ute på havet men gøy å stå på toppdekket og se på bølgene som slår over midt på dagen når det er lyst nok til å se hva som foregår rundt seg. Endret 10. januar 2015 av perpyro Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 10. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2015 (endret) Et interresant bilde av stormen på yr og den oppdateres hver tredje time. http://artikkel.yr.no/se-hvor-rasende-_nina_-er-1.12142208 Endret 10. januar 2015 av perpyro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå