Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Live tråd for stormen/orkanen Nina

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter litt nord for Sognefjorden. Har ikke merket noe hittil. Helt vindstille her nå, men det er ventet å øke.

En nyhetsjournalist på TV2 som overfører live fra Bergen nå, kunne melde om at det var rapportert om vindkast på 60 kilometer i sekundet. Tjaaaaaa. :wee:

Endret av Quote
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser yr melder rundt 10m/s i Trondheim snart fra øst og det har blåst litt opp sammenlignet med før i dag men vi får på ingen måte noe store greier av denne stormen.

BTW. når det kommer til trampoliner så er jeg overasket over at ikke folk fjerner nett og duk på disse om vinteren.

Mi står i ei skråning der vinden som oftest møter den oppover men fjerner duken og nettet om vinteren og den overlevde Ivar forige vinter.

Lenke til kommentar

Ser yr melder rundt 10m/s i Trondheim snart fra øst og det har blåst litt opp sammenlignet med før i dag men vi får på ingen måte noe store greier av denne stormen.

BTW. når det kommer til trampoliner så er jeg overasket over at ikke folk fjerner nett og duk på disse om vinteren.

Mi står i ei skråning der vinden som oftest møter den oppover men fjerner duken og nettet om vinteren og den overlevde Ivar forige vinter.

Det blåser mer i Trondhjem enn her på Orkanger. Jeg vil oppleve en orkan som nyttårsorkanen i 1992. Det var gode greier. Mitt favorittuvær, som jeg husker med glede, selv 23 år senere. Meste jeg har opplevd her de senere årene er liten kuling. Skulle helst ha flytta til ei forblåst øy ute i havgapet for å få utløp for denne fascinasjonen for uvær, men det er problematisk når det kommer til jobb og raskt og stabilt internett.

Lenke til kommentar

D

Det blåser mer i Trondhjem enn her på Orkanger. Jeg vil oppleve en orkan som nyttårsorkanen i 1992. Det var gode greier. Mitt favorittuvær, som jeg husker med glede, selv 23 år senere. Meste jeg har opplevd her de senere årene er liten kuling. Skulle helst ha flytta til ei forblåst øy ute i havgapet for å få utløp for denne fascinasjonen for uvær, men det er problematisk når det kommer til jobb og raskt og stabilt internett.

Du skulle vært med meg på en tur jeg hadde med Hurtigruteskipet MS Midnatsol fra Kirkenes til Hammerfest i Jula 1992.

En tur som skulle ta under et døgn blei en tur på 1 1/2 døgn.

Nordvest orkan på østfinnmarkskysten i en båt på 112m gjør at man føler seg liten ute på havet men gøy å stå på toppdekket og se på bølgene som slår over midt på dagen når det er lyst nok til å se hva som foregår rundt seg.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...