TheClansman Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Alt virket perfekt. Hver gang jeg klikket på "MonthView"-kalenderen så fikk jeg oppdatert DBGrid med visning av kun valgt dato. MEN natt til 1.november, dvs. klokken 24:00, virker det ikke i det hele tatt, selv om det er masse data i databasen så vil det ikke komme noen ting frem for datoer etter 31.oktober. Noen som kan hjelpe?? Her er koden min: Private Sub MonthView1_DateClick(ByVal DateClicked As Date) sortdato = Format(DateClicked, "dd-mm-yyyy") Data1.RecordSource = "SELECT * from bonustabell where bonustabell.dato = #" & sortdato & "# order by klokken" Data2.RecordSource = "SELECT * from bonustabell where (bonustabell.bilstatus = 'Ferdig' and bonustabell.dato = #" & sortdato & "#) order by klokken" Data3.RecordSource = "SELECT * from bonustabell where (bonustabell.bilstatus = 'Parkert' and bonustabell.dato = #" & sortdato & "#) order by klokken" Data1.Refresh Data2.Refresh Data3.Refresh Text13.Text = sortdato Label13.Caption = sortdato End Sub Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Uff ja, dato er noe herk. Personlig bruker jeg bare Long til dato(32bit) og behandler det manuelt Dim ndato As Long ndato = ååååmmdd Så slipper du alle sånne problemer, plus at det er en ISO standard så alle programmer svelger det. Og det lar seg sortere etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå