Murten Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Hei. Jeg har P4 2,4 Mhz som jeg har kjøpt i boxed utgave i desember 2002. Jeg synes vifta på prossesoren bråker for mye. Jeg har skrud ned turtallet til 10/15 i bios, men jeg syntes fortsatt det er for mye lyd. Tempen er god rett over 30 grader. Så nå lurer jeg på hvilken vifte jeg skal kjøpe for å få minst mulig lyd og god kjøling. Er det noen som har noen gode erfaringer å dele. Hilsen Morten : Lenke til kommentar
knokle_85 Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Absolutt... Har anbefalt denne kjøleren til mange nå men jeg synes den er helt topp. Mist black silence.. Du kan lese en test av den på overklokking.no Lenke til kommentar
ericc2233 Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 .Så nå lurer jeg på hvilken vifte jeg skal kjøpe for å få minst mulig lyd og god kjøling. ville anbefalt en zalman vifte..de er bra og er super stille.. du kan ta en titt hos microplexmicroplex :-) Lenke til kommentar
Ygdrasil Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Black Mist er veldig bra, har denne selv og den er meget stille samsidig som den kjøler minst like bra som originalkjøleren. Lenke til kommentar
Murten Skrevet 1. november 2003 Forfatter Del Skrevet 1. november 2003 Jeg ser mange vifter ligger på 19-20db vet dere hvor mange db orginal vifta bråker? Bare så jeg har et tall å sammenligne med. Hilsen Morten Lenke til kommentar
knokle_85 Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Er ikke sikker, men jeg kan tenke meg at den ligger på 35-40 db Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Boxed vifte spec: P/N: 117140 Fan Dimension: 70x70x15 mm Rated Voltage: 12VDC Rated Current: 0.4AMP FAN Speed: 5000 R.P.M Max. Air Flow: 33CFM Bearing Type: Ball Connector: 3Pin Thermal resistance: Ca=0.358 C/W Lenke til kommentar
Murten Skrevet 2. november 2003 Forfatter Del Skrevet 2. november 2003 Takk for alle tips så langt. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Er ikke sikker, men jeg kan tenke meg at den ligger på 35-40 db Nei det tror ikke den gjør, har selv en p4 2.6Ghz og den hører eg ikke noe serlig. Kan aldri huske å ha hørt ett intel cpu med 35-40 db på prosessor viften, men en amd har eg hørt det, svogeren min har en som høres ut som en støvsuger. Viften har ett turtall på 1700 nå, så eg hører den ikke? Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Jeg har P4 2,4 Mhz. Du trenger ikke vifte på en 2.4MHz CPU, du trenger ikke kjøleribbe engang *grin* Men fra alvor til spøk, har hørt mye bra om "Mist Black Silence", som lages av Mircroplex? Den kjøler bra med et lavt støynivå. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Men fra alvor til spøk, har hørt mye bra om "Mist Black Silence", som lages av Mircroplex? Den kjøler bra med et lavt støynivå. Den lages nok ikke av Microplex da, den lages av Mist Micrroplex.no er bare en forhandler av diverse kjølere og annet nyttig/unyttig rask og rusk til PC'er og annet. hehe Men fra spøk til revolver, Mist Black Silence kjøleren anbefales ja. Den skal takle opp til 2,4Ghz P4 socket 478 CPU'er. Men ikke anbefalt for mere enn 2,4 Ghz. Så det betyr at man ikke har noe særlig potensiale til å overklokke denne prosessoren din, om det er i tankene. Samt, bestill opp en stk Arctic Silver 3 (evt nummer 5 om den er kommet). Utrolig bra goop til å smøre på CPU for å få bedre kjøle egenskaper. Jeg har selv en P4 2,0 Ghz @ 2,0 Ghz (trenger ikke vassere system nå, hehe), samt Black Silence og Arctiv Silver 3. Funker kjempebra. Anbefales. Jeg merket betraktelig mindre støy i PC'en når jeg satte inn den Black Silence. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Husk når du leser dB at det er logaritmisk ikke lineær skala:) Lenke til kommentar
enden Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Men jeg tror det er stor forskell på boxed vifter (og de som hører på de). noen kan klokke seg blå i ansiktet med en boxed uten å få støy eller varme, andre må bytte den umiddelbart for å kunne sitte i samme rom... Jeg liker den jeg har i siggen godt. Betalte 400,- for den Lenke til kommentar
knokle_85 Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Men fra spøk til revolver, Mist Black Silence kjøleren anbefales ja. Den skal takle opp til 2,4Ghz P4 socket 478 CPU'er. Men ikke anbefalt for mere enn 2,4 Ghz. Så det betyr at man ikke har noe særlig potensiale til å overklokke denne prosessoren din, om det er i tankene. Den er nå spesifisert til 2,8 GHz på Microplex da.... Lenke til kommentar
Murten Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 Jeg sitter her og leser alle innleggene som er kommet, og lurer litt på hvor mye det går an å overklokke en P4 2.4Mhz prosessor som kjører 533mhz bus. Og vil da Mist Black Silence kjøleren eventuelt være bra nok? Hovedkortet jeg har er Asus P4S8X Hilsen Morten Lenke til kommentar
It's me Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Jeg sitter her og leser alle innleggene som er kommet, og lurer litt på hvor mye det går an å overklokke en P4 2.4Mhz prosessor som kjører 533mhz bus. Og vil da Mist Black Silence kjøleren eventuelt være bra nok? Den prosessoren pleier å klokke bra. Jeg derimot var uheldig, og fikk den ikke lenger enn 2,9ghz Mist Black Silence vil kjøle nok, men hvis du har planer om å klokke bør du nok kjøpe en som kjøler bedre. Du vil ikke få klokket langt med den kjøleren... Lenke til kommentar
eberland Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Men fra spøk til revolver, Mist Black Silence kjøleren anbefales ja. Den skal takle opp til 2,4Ghz P4 socket 478 CPU'er. Men ikke anbefalt for mere enn 2,4 Ghz. Så det betyr at man ikke har noe særlig potensiale til å overklokke denne prosessoren din, om det er i tankene. Den er nå spesifisert til 2,8 GHz på Microplex da.... Kjører min på 2,4@2,75 uten problemer. 42 grader idle, 55 grader max. Boxed kjøler er ganske stille, men Black Silence er stillere (kanonbra norsk !!) Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 okilidokli Jeg bøyer med i støvet for de som "orker" å sjekke opp fakta. Jeg husket da gitt feil, hehe. Om Microplex sier 2,8 så skal den takle 2,8 og ikke 2,4 som jeg nevnte over. Takker for rettelse av min feilinformasjon folkens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå