MrAvionics Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Hei ! Om jeg betaler piggdekk avgift via sms, da registreres det elektronisk, og jeg trenger ikke ha mobilen på eller noe sånt, riktig ? Og har de kontroller når man kjører eller er det kun når man står parkert ? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Det blir garantert registrert elektronisk. Det er urimelig hvis parkeringsvakter må finne personer som har parkert bilen sin for å sjekke om de har piggdekkavgift. Regner med at de sjekker skiltnummeret opp mot sine registre. I følge DinSide.no så kan Politiet og Vegvesenet stoppe kjøretøyer og sjekke om de har betalt avgiften. Jeg er usikker på hvor nøye Politiet og Vegvesenet er på det. Parkerte biler tar kommunen seg av. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 10. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2015 Ok, det er det jeg regnet med, men aldri si aldri hva kommuner finner på Lenke til kommentar
Nicolae Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 I Oslo er kommunens folk med på kontrollene sammen med politiet for å sjekke piggdekk, Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 I Oslo kommune er det bymiljøetaten (Kommunale parkeringsvakter) som skriver ut gebyr for biler som står rundt om kring i alle fall. Har du betalt, så registreres det i databasen deres. De tar bare bilde av skiltet ditt, og får opp om du har betalt eller ikke. Har du ikke betalt, ilegges du gebyr. Du får ikke gebyr om du står gateparkert over lengre tid, så lenge bilen ikke har vært flyttet siden tiden du har betalt avgift for gikk ut. Med SMS, får du 24 timer for 30 kroner i Oslo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå