Ariston Skrevet 27. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2015 (endret) Gir mening det, tenkte bare at det var enda mer stress å måtte ta to turer. Har alltid tenkt at VW Polo er en billigere og "dårligere" versjon av Golf. Og da at hvis det blit VW, så skal det være golf. Kan Google litt senere, men bare for å ha noe å spør om - er Polo bra? Så denne på finn. La merke til at prisen var veldig mye lavere enn andre Poloer på markedet. Neste 2010+ Polo ligger på over 90 000 kr. 3 mulige grunner? Skrivefeil, kan ikke markedspris eller feil på bilen. Kjørt litt, diesel, kun 75hk. Står mye utstyr, men ser lite ut. Det som frister mest må være det at prisen er så lav for en så ny modell. EDIT: Forventet vel at den ble solgt ganske fort Dyrere og eldre Poloer er ikke aktuelt, så glem dette innlegget. Endret 28. januar 2015 av Ariston Lenke til kommentar
Ariston Skrevet 2. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2015 http://www.finn.no/54658746/ Litt annen bil. Liker veldig godt fronten på denne, men bakenden er ikke fin. Kjørt litt. Lite utstyr, kanskje noe billig interiør, men grei og nyere bil for pengene? http://www.finn.no/55538926/ Og en nesten lik Focus som den tidligere. Litt lite utstyr, men Titanium modellen. Lenke til kommentar
Ariston Skrevet 7. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2015 Alle har forskjellige meninger, og det gjør valget mitt enda vanskeligere når jeg ikke kan så mye. Noen sier at "bilmerke A" er dårlig mens en annen sier det er bra. Til rundt 60 000,- finner jeg faktisk ingenting jeg vil ha - har sett en som var solgt, og det kan komme senere, men ikke akkurat nå. Tenker egentlig at jeg bare må hoppe i det, slik som jeg gjorde med min nåværende bil. Jeg klarte ikke å finne noe fristende, og kjøpte søsteren min sin som var det enkleste jeg kunne ha gjort. Vil prøvekjøre denne på tirsdag. Hun mener den er for dyr, og at jeg ikke skal bruke mer enn 40 000, men da ender jeg opp med en død bil som jeg har nå. Prøvekjørte en 2000 Audi A3 denne uken. Overraskende sprek med 110 turbo dieselhester. Ikke aktuelt å kjøpe den bilen, men fikk opplevd noe nytt. Tenkte så å prøve en 2001 BMW 3-s 320d A T. Ikke noe å kjøpe det heller, men får prøvd ny ting, i dette tilfellet både BMW, automat og stasjonsvogn. Hva er tankene om denne Peugeoten? En 2006 modell er faktisk 9 år gammel, så selv de er ikke feilfrie og kan ha mange problemer, men vil det holde noen år tror dere? 3 mnd bruktbilgaranti. Er det muligheter for å utvide en slik garanti? Har sett 2 like biler hos forhandler hvor den ene kom med 3 mnd og den andre 12 mnd. Litt unødvendig info til slutt, varme/vifter/AC i min bil har sluttet å virke. Det er kjekt, og bilen stuper i verdi enda. Hvis jeg ender opp med den Peugeoten så er maset mitt over. Ikke lett å hjelpe meg når jeg er så kresen og alltid har spørsmål og bekymringer, men vil takke for hjelpen Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Jeg kjenner bare til to stk som har hatt en sånn 307, begge har rangert dagen de kvittet seg med den til å være den beste dagen i sitt liv.. Han ene er gift og har barn, så det sier jo litt Lenke til kommentar
eller Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Noe som kanskje kan være til hjelp, ok side for å sjekke bruktbiler og pålitelighet: http://www.anusedcar.com/ Lenke til kommentar
Ariston Skrevet 7. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2015 (endret) Snylter: Vet du grunnen til at de gledet seg til å bli kvitt bilen? eller: Takk Endret 7. februar 2015 av Ariston Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Snylter: Vet du grunnen til at de gledet seg til å bli kvitt bilen? eller: Takk For den enes vedkommende var det egentlig "alt", bilen hadde så mye feil både elektrisk og mekanisk at det var et rent helvete å eie den.. Lenke til kommentar
Ariston Skrevet 9. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2015 (endret) Ikke bra, men det er vel mulig at han var uheldig med bilen og at den jeg linket ikke har mye problemer. Sånn er det vel egentlig med alle biler, at noen får mange problemer mens andre få. Hadde kanskje vært verre hvis den ikke var god å kjøre. Blir vel prøvekjøring i morgen, så får jeg se hva jeg synes om bilen. Imens blir det mer søking på Finn. Kan hive på disse: http://www.finn.no/25895937 http://www.finn.no/47575096 Likte godt volvoen. Litt dyr, men jeg klarer meg. Den andre er også Peugeot, men annen variant. Står ikke noe om bruktbilgaranti. Endret 9. februar 2015 av Ariston Lenke til kommentar
Ariston Skrevet 10. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2015 (endret) Får nok ikke svar før jeg reiser for å prøve den Peugeoten, men jeg tenkte litt.. http://www.finn.no/47180779 Her får jeg 12 mnd garanti. I tillegg har de kampanje med minimum 12 000,- i innbytte. Da kommer den bilen på 77 000,-, kanskje til og med 75 000,-? Når folk ser etter holdbare biler, så nevnes jo japanske veldig ofte. Den er kjørt en del, men med en japansk bil med 12 mnd garanti - er ikke det ganske greit? 2. generasjons Avensis som møter en del av mine kriterier. Kanskje jeg stikker innom for prøvekjøring EDIT: Fikk ikke tid til å prøvekjøre Peugeoten. Prøvde to andre. Den jeg linker til ovenfor og en 2005 Toyota Corolla som ikke er på finn enda. Den (avensis) var grei å kjøre. Opplevde noe "humping"/risting. Ikke bare rattet, men hele bilen. Tenker det er var noe med dekkene, fikk i hvert fall nevnt det til dem. Dette blir fikset før jeg kjøper bilen (om jeg kjøper), men ødelegger litt av opplevelsen ved prøvekjøring. Som nevnt, liker jeg veldig godt minimum innbytte og 1 år garanti. Er ikke helt sikker på hva jeg gjør ved prøvekjøring, jeg kjører egentlig bare. Sliter, ikke overraskende, med å ta avgjørelser. Vil ta en prøvekjøring til i løpet av uken, så hadde satt pris på 'hjelp' til den tid. EDIT igjen: Ser den er litt dyr i forhold til andre like biler. Kanskje litt pruting da? EDIT: Dette var en dårlig ide. Klarer jo ikke å bestemme meg! Blir anbefalt å kjøpe/prøve http://www.finn.no/55807451 istedenfor Avensisen. Hører at den motoren med 90 turbo dieselhester er kjappere enn bensinmotoren, og bedre for mitt behov. Endret 11. februar 2015 av Ariston Lenke til kommentar
Ariston Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 (endret) Beklager at jeg henter opp en eldre tråd, men tenkte at jeg kunne hive inn en oppdatering. Har fått meg ny bil Det ble en 2005 Toyota Corolla. Manuell, diesel, 90hk med turbo. Kjørt rett under 110 000 km. Vet ikke hvor mye bør gå ut med når det kommer til pris, men skader vel ikke. Fikk 12 000 kr i innbytte for min samt -4000 kr for noe frem og tilbake (problemer) under prøvekjøring, så endte på rett over 60 000 kr. I tillegg til 1 års garanti og en full service (120 000 km servicen). Ikke drømmebilen, men jeg er vel stort sett fornøyd. Har en bil som fungerer, og bedre enn den forrige. Vil ikke lage et veldig langt innlegg som vanlig, så hvis dere lurer på noe bare send meg en melding. Takk for hjelpen alle Spør nok snart om hjelp til bilstereo og diverse. EDIT allerede: Det var ikke den Corollaen som jeg nevnte ovenfor, men veldig lik. Endret 20. mars 2015 av Ariston Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå