Gå til innhold

[Løst] Kjøp av amerikansk tastatur (for hurtigtaster) til programmering og design


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg blir litt sprø av alle tastekombinasjonene som ikke er mulig å bruke på norske tastaturer. Kan noen anbefale et amerikansk tastatur som er godt til å skrive mye på (programmering) og som er greit priset?

 

Noen som har erfaring med å bytte til amerikansk tastatur? Tok overgangen lang tid?

Endret av EnRandomDude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg blir litt sprø av alle tastekombinasjonene som ikke er mulig å bruke på norske tastaturer. Kan noen anbefale et amerikansk tastatur som er godt til å skrive mye på (programmering) og som er greit priset?

 

Noen som har erfaring med å bytte til amerikansk tastatur? Tok overgangen lang tid?

 

Jeg bruker Das Keyboard Ultimate som ikke har tegn på tastene. Fungerer strålende til programmering uansett hvilket layout du har satt i OS. :) Ble raskt vant til US layout ja.

Endret av Zyg0te
Lenke til kommentar

Hei. Jeg blir litt sprø av alle tastekombinasjonene som ikke er mulig å bruke på norske tastaturer. Kan noen anbefale et amerikansk tastatur som er godt til å skrive mye på (programmering) og som er greit priset?

 

Noen som har erfaring med å bytte til amerikansk tastatur? Tok overgangen lang tid?

 

 

Kan jeg spørre hvilke tastekombinasjoner som er enklere på amerikansk tastatur?

Lenke til kommentar

{}/` er enklere.

 

Tastaturene er så like at du trenger ikke å kjøpe et nytt. Bare bytt til amerikansk layout i kontrollpanelet.

 

Enig. Og om man blir vant med et amerikansk fysisk tastatur er det et hinder når man er på en annen maskin (jobb, venner, bærbar, etc).

 

Anbefaler også å endre til amerikansk tastatur i kontrollpanelet.

Lenke til kommentar

 

 

Hei. Jeg blir litt sprø av alle tastekombinasjonene som ikke er mulig å bruke på norske tastaturer. Kan noen anbefale et amerikansk tastatur som er godt til å skrive mye på (programmering) og som er greit priset?

 

Noen som har erfaring med å bytte til amerikansk tastatur? Tok overgangen lang tid?

 

Kan jeg spørre hvilke tastekombinasjoner som er enklere på amerikansk tastatur?

Glemte å si at jeg bruker mac. Jeg kan ikke bruke cmd+[ eller cmd+] som er hurtigtaster for å bytte tabs i Adobe, cmd+` tror jeg det var som lar deg bytte vindu i programmet du er i (cmd+tab bytter kun program). I alle programmer jeg bruker er det en stor mengde med hurtigtaster jeg ikke kan bruke pga. dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...