EnRandomDude Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 (endret) Hei. Jeg blir litt sprø av alle tastekombinasjonene som ikke er mulig å bruke på norske tastaturer. Kan noen anbefale et amerikansk tastatur som er godt til å skrive mye på (programmering) og som er greit priset? Noen som har erfaring med å bytte til amerikansk tastatur? Tok overgangen lang tid? Endret 10. januar 2015 av EnRandomDude Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 (endret) Hei. Jeg blir litt sprø av alle tastekombinasjonene som ikke er mulig å bruke på norske tastaturer. Kan noen anbefale et amerikansk tastatur som er godt til å skrive mye på (programmering) og som er greit priset? Noen som har erfaring med å bytte til amerikansk tastatur? Tok overgangen lang tid? Jeg bruker Das Keyboard Ultimate som ikke har tegn på tastene. Fungerer strålende til programmering uansett hvilket layout du har satt i OS. Ble raskt vant til US layout ja. Endret 11. januar 2015 av Zyg0te Lenke til kommentar
tHz Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Hei. Jeg blir litt sprø av alle tastekombinasjonene som ikke er mulig å bruke på norske tastaturer. Kan noen anbefale et amerikansk tastatur som er godt til å skrive mye på (programmering) og som er greit priset? Noen som har erfaring med å bytte til amerikansk tastatur? Tok overgangen lang tid? Kan jeg spørre hvilke tastekombinasjoner som er enklere på amerikansk tastatur? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 {}/` er enklere. Tastaturene er så like at du trenger ikke å kjøpe et nytt. Bare bytt til amerikansk layout i kontrollpanelet. Lenke til kommentar
tHz Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 {}/` er enklere. Tastaturene er så like at du trenger ikke å kjøpe et nytt. Bare bytt til amerikansk layout i kontrollpanelet. Enig. Og om man blir vant med et amerikansk fysisk tastatur er det et hinder når man er på en annen maskin (jobb, venner, bærbar, etc). Anbefaler også å endre til amerikansk tastatur i kontrollpanelet. Lenke til kommentar
EnRandomDude Skrevet 12. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2015 Hei. Jeg blir litt sprø av alle tastekombinasjonene som ikke er mulig å bruke på norske tastaturer. Kan noen anbefale et amerikansk tastatur som er godt til å skrive mye på (programmering) og som er greit priset? Noen som har erfaring med å bytte til amerikansk tastatur? Tok overgangen lang tid? Kan jeg spørre hvilke tastekombinasjoner som er enklere på amerikansk tastatur? Glemte å si at jeg bruker mac. Jeg kan ikke bruke cmd+[ eller cmd+] som er hurtigtaster for å bytte tabs i Adobe, cmd+` tror jeg det var som lar deg bytte vindu i programmet du er i (cmd+tab bytter kun program). I alle programmer jeg bruker er det en stor mengde med hurtigtaster jeg ikke kan bruke pga. dette. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Hurtigtaster er som regel mulig å stille inn. http://helpx.adobe.com/photoshop/using/customizing-keyboard-shortcuts.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå