Abigor Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Man er sin mor og fars barn helt til man dør? Så er barnet sin mor og fars barn helt til det sprenger seg selv og dreper mennesker på et marked? Men hva skjer så? Er barnet foreldreløst nå som det er dødt? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Er ikke dette en ganske irrelevant filosofisk avsporing? Tilbake til 10-åringen. Selv om det er vanskelig for oss å sette oss inn i det så var det nok gjort av og med kjærlighet. Det er sikkert hellige og heltedyrkende grunner til å forsvare handlingen. Nå får hun neppe 72 jomfruer i himmelen, men oppnår nok en eller annen lønn i himmelen og heltestatus både der og på jorda. I foreldrenes øyne. Å tvile på at det var gjort av kjærlighet viser bare dårlig forståelse av handlingen. NB. ikke forveksle forståelse med sympati eller enighet. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 (endret) Vel, da kan du jo slutte å sitere meg, verre er det ikke, eller er det? Edit: "Gothminister" Endret 15. januar 2015 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Er ikke dette en ganske irrelevant filosofisk avsporing? Tilbake til 10-åringen. Selv om det er vanskelig for oss å sette oss inn i det så var det nok gjort av og med kjærlighet. Det er sikkert hellige og heltedyrkende grunner til å forsvare handlingen. Nå får hun neppe 72 jomfruer i himmelen, men oppnår nok en eller annen lønn i himmelen og heltestatus både der og på jorda. I foreldrenes øyne. Å tvile på at det var gjort av kjærlighet viser bare dårlig forståelse av handlingen. NB. ikke forveksle forståelse med sympati eller enighet. Er det mer relevant det sprøytet du kommer med her? Og nei, det er veldig relevant, etter min mening. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Vel, da kan du jo slutte å sitere meg, verre er det ikke, eller er det? Meg du snakker til? Jeg svarer og siterer det jeg vil. Vi har da noen koselig diskusjoner. Tål og vær uenig og aksepter ulikheter. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Vet ikke hva som var irrelevant filosofisk avsporing, mulig det jeg skrev. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Skjer visst ting i Belgia og. http://www.dagbladet.no/2015/01/15/nyheter/utenriks/terror/37205056/ Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 Man er sin mor og fars barn helt til man dør? Så er barnet sin mor og fars barn helt til det sprenger seg selv og dreper mennesker på et marked? Men hva skjer så? Er barnet foreldreløst nå som det er dødt? Hvis et tre faller i skogen og ingen hører det, lager det da en lyd? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 Hvis et tre faller i skogen og ingen hører det, lager det da en lyd?Selvfølgelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå