AnonymDiskusjon Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Hei. Har de siste månedene plagdes veldig av tanker om å drepe folk. Dette kan være alt fra gode venner til random folk på gata. Også meg selv forsåvidt. Tankene kan bli veldig sterke, jeg kan bruke halve dagen på å tenke dem. Og, jeg finner vel kanskje en slags glede i å gjøre det også. Men må si jeg føler meg veldig unormal som gjør dette, og skremmer meg noen ganger veldig mye. Noen tips for å bli kvitt tanker? Anonymous poster hash: bffd5...d68 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Snakk med en psykolog. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 (endret) Kan være lurt å ta dette opp med en psykolog. Du projiserer ut en sterk aggresjon som har rot en plass, og den veksler mellom å være rettet mot deg selv og andre. Finner du kjernen til den og jobber derfra er det nok enklere å forholde deg til dette over tid, men man trenger å få hull på byllen. Få ting folk gjør er unormale om du ser det i riktig kontekst. Uvanlig eller skjult er ord som passer bedre. Endret 10. januar 2015 av vidor 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Noen tips for å bli kvitt tanker?Hei. Det er helt greit å tenke på å drepe folk. Bare husk å begynn med deg selv. 5 Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Prøv å sette deg ned og meditere over hvorfor du har disse tankene. Se om du finner rota til problemet, og start med å drepe denne istedenfor andre mennesker. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2015 Snakk med en psykolog. Er på samtaler hos psykiater. Sa sist jeg var hos henne, at jeg hadde slike tanker. Var redd jeg kom til å bli tvangsinnlagt eller noe, men slapp heldigvis det. Hun mente det var ganske normalt. Anonymous poster hash: bffd5...d68 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Grunnen til jeg skrev "snakk med en psykolog", er ganske enkel. Det er ingen her inne som har utdanning eller kunnskap nok til å kunne hjelpe deg. Har jeg hatt tanker om å drepe mennesker? Selvsagt. Har jeg hatt tanker om hvordan det er å dø? Selvsagt. Tanker om å hoppe ut for et stup, eller fremfor et tog? Selvsagt. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Har de siste månedene plagdes veldig av tanker om å drepe folk. Dette kan være alt fra gode venner til random folk på gata. Også meg selv forsåvidt. Tankene kan bli veldig sterke, jeg kan bruke halve dagen på å tenke dem. Og, jeg finner vel kanskje en slags glede i å gjøre det også. Er på samtaler hos psykiater. Sa sist jeg var hos henne, at jeg hadde slike tanker. Var redd jeg kom til å bli tvangsinnlagt eller noe, men slapp heldigvis det. Hun mente det var ganske normalt. Da tror jeg psykiateren ikke oppfattet dybden i problemet ditt. Ta det opp igjen ved neste anledning, og sjekk at hun forstår det du sier. Å gå rundt med slike drapstanker som du har er i høyeste grad unormalt. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Trenger en tur til kokommannen. Kjenner du lysten bli for sterk så for all del, begynn med seg selv 4 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 (endret) Når du sier du finner en slags glede i det, betyr det at du kan føle en trang til å gjennomføre det? Hvor tror du det kommer fra? Hun mente det var ganske normalt. Anonymous poster hash: bffd5...d68 Hvordan mente hun det var normalt? Er det vi som misforstår deg, eller er det psykologen som misforstår deg? For det virker som om vi har et annet bilde av situasjonen. Det er ganske alvorlig hvis du ikke vet om du klarer å la være å skade noen eller deg selv. Endret 10. januar 2015 av AdNauseam 1 Lenke til kommentar
hean Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Kan være lurt å ta dette opp en en psykolog. Du projiserer ut en sterk aggresjon som har rot en plass, og den veksler mellom å være rettet mot deg selv og andre. Finner du kjernen til den og jobber derfra er det nok enklere å forholde deg til dette over tid, men man trenger å få hull på byllen. Få ting folk gjør er unormale om du ser det i riktig kontekst. Uvanlig eller skjult er ord som passer bedre. Han har vel ikke sagt at han er sint eller aggressiv når han tenker de tankene... har jo selv tenkt på hvordan det ville være å hoppe fra ett stup eller en bro i det øyeblikket jeg nyter utsikten men å bruke halve dagen på å tenke på å drepe venner vil jeg påstå er alt annet enn normalt. Er du sint eller aggressiv når du tenker på dette? Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 I seg selv er drapstanker ikke uvanlige, og de er uttrykk for sinne. Verken tanker eller følelser er i seg selv farlige, kun handlinger kan skade deg selv eller andre. Om du er bekymret må du ta dette opp igjen med psykiateren din. Her inne får du alle slags svar, fra de useriøse til folk som tar deg på alvor. 2 Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Noen tips for å bli kvitt tanker? Anonymous poster hash: bffd5...d68 Å lufte dette her inne er iallefall en dårlig idé, det er som å helle bensin på bålet. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Det er mye kraft i sinne man kan kanalisere på en positiv måte, det er da bedre enn å dekompensere ? Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Snakk med en psykolog.Er på samtaler hos psykiater. Sa sist jeg var hos henne, at jeg hadde slike tanker. Var redd jeg kom til å bli tvangsinnlagt eller noe, men slapp heldigvis det. Hun mente det var ganske normalt. Anonymous poster hash: bffd5...d68 Hvis man underdriver det som plager en, så får man såklart dårligere hjelp. (Det er stor forskjell på sporadiske tanker og timeslang fantasering.) Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Han har vel ikke sagt at han er sint eller aggressiv når han tenker de tankene... har jo selv tenkt på hvordan det ville være å hoppe fra ett stup eller en bro i det øyeblikket jeg nyter utsikten men å bruke halve dagen på å tenke på å drepe venner vil jeg påstå er alt annet enn normalt. Er du sint eller aggressiv når du tenker på dette? Jeg tenker mest på det som et handlingsforsvar og en måte å forholde seg på. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Vi trenger alle å ha tilstrekkelig tilgang til sinne, men også å kunne kontrollere dette, f eks ved å la det få utløp på ufarlige måter. 1 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Gjennom dialog med SSFF, Seksjon for selvmordsforskning og forebygging, har vi fått råd om hvordan vi skal behandle innlegg fra forumbrukere som vurderer selvmord. Tråden blir derfor stengt og vi henviser den eller de som måtte ha reelle tanker om dette, til profesjonell hjelp. Forumbrukerne her inne har ikke nødvendigvis nok kunnskap og forutsetning til å takle en situasjon som dette. Det finnes dyktige folk der ute som kan hjelpe deg med den slags tanker. Vi oppfordrer deg på det sterkeste til å ta kontakt med en av disse for en prat. Du kan også ta kontakt anonymt på nettet gjennom nettsidene til Kirkens SOS.Kriseinformasjon i nødstilfelleKrisetelefonen til Kirkens SOS i Norge: 815 33 300 (Teksttelefonen for døve tlf. 55 32 56 97)Kirkens SOS Chat (åpningstid mandag til fredag 18:30-22:30) Om noen har spørsmål eller kommentarer så ta gjerne kontakt med meg, eller andre i moderatorlaget til diskusjon.no, over personlig melding. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg