Gå til innhold

adapter til gammel linse, HJELP

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en Sigma 70 - 300mm F4-5.6 apo dg Macro linse som jeg brukte på mitt gammle canon eos kamera, så det jeg lurte på er om det finnes noen adaptere slik jeg kan ta det ibruk på mitt nye (haha det er veldig gammelt nå) kamera, sony alpha a330? jeg har VELDIG lite peiling på dette selv så jeg håper noen kan gi meg en tilbakemelding på dette :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Nei".

Du kan ikke bruke Canon-optikk på en Sony Alpha-fatning - registeravstanden er høyere på Sony Alpha, og det er derfor ikke plass til adapter.

Dessuten vil adaptre på tvers av kamerafatninger nesten uten unntak medføre veldig treg eller ikke-eksisterende autofokus - og kanskje ikke en gang mulighet til å kontrollere blenderåpning - det er som hovedregel mye bedre å kjøpe optikk til fatningen den er laget for.

Så nei - dette er ikke en farbar vei.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Objektiver til Canon er relativt lett og selge og jeg anbefaler deg og legge det ut på finn.no/foto.no "begge gratis og annonsere i" og bruke pengene til og kjøpe et objektiv som passer direkte på. Ikke er bare ulempen at du vil få dårlig autofokus men hvis det hadde eksistert et adapter ville det nok fort kostet rundt en 500.- til 1000.- på ebay.

Team biathlon finner du bruktprisene, husk at det er to typer den nyere HSM versjonen og den gamle uten.

Skriv opp alle Canonkameraene som objektivet passer til i annonsen så eventuelle kjøpere kan se at objektivet passer rett på deres kamera, ikke alle som forstår at et objektiv passer til alle Canon cropkameraer.

1000D, 1100D 1200D, 350D, 400D, 450D, 500D, 550D, 600D, 650D, 700D, 30D, 40D, 50D, 60D, 70D, 7D, 7D mkII og 100D.

Lenke til kommentar

Objektiver til Canon er relativt lett og selge og jeg anbefaler deg og legge det ut på finn.no/foto.no

Du kan selvsagt prøve å selge, men linken Nautica la ut viser at det er rundt fire år siden de har registrert et salg av en slik linse (det kan selvsagt ha vært solgt flere som ikke er registrert). Ny tilsvarende koster under 1000 kroner, så det er neppe mye å hente på et salg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...