6502 Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 (endret) Current Firmware Version: 1.00(AAJX.5) Samme hva jeg gjør, så får jeg ikke lest av log'en, for det er ingenting der i noen av kategoriene. Synes det er merkelig at det ikke er noe oppføring om oppkobling og hastighet, og renew av ip. -- Det var en feil på sentralen her om dagen, og nettet var borte et døgn eller to. Etter dette driver nettet nå og faller ut i noen minutter av og til. Ved disse korte avbruddene har jeg fortsatt ipadresse og oppkobliong i følge modemet. Trykker jeg renew , mister jeg forbindelsen inntil det kommer tilbake. Synes det hadde vært interessant å kunne lest av historikken i log, men der er det ikke noe. Er oppkoblet via vdsl. Endret 11. januar 2015 av 6502 Lenke til kommentar
MrMountainLurk Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Sjekk at DSL og Internett lyser grønt når internett faller ut. Om disse slutter å lyse er det sannsynlig linjeutfall som må sjekkes av Telenor. (Må trolig trykke på trådløsknappen på framsiden for å sjekke om de lyser eller ikke. Alle lamper utenom Trådløs og Power skrur seg av etter en halvtime) Har du forsøkt å restarte modemet etter å trykke på release på WANip? Har du forsøkt å fabrikknullstille modemet? Siden det ikke dukker opp noe i loggen, kan jo det tyde på modemfeil? Tror det er mer å hente på xDSL statistics på modemet, enn selve loggen, men er ikke noe flink på å tyde de greine der selv.. Mener å huske det stod noe om det på en annen ZyXEL 8702 tråd her på forumet. Lenke til kommentar
6502 Skrevet 11. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2015 Er mest interessert i om dere andre har noen oppføringer i loggen på dette modemet. Utfallet av internet tror jeg skyldes kommunikasjonssvikt mellom sentral og resten av verden, ikke lokalt. (det er trådløst inn til sentral). Jeg har DSL, men rød lampe på internet - er oppkoblet, men mangler "innhold".. Men som sagt, akkurat nå er jeg mer interessert på generelt grunnlag å vite om loggen -logger noe som helst hos dere? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Har alltid data i min xDSL-logg. Forsøk å nullstille routermodem til fabrikkinnstilllinger, legg inn ajxx5 en gang til, ta en ny nullstilling, og sett opp på nytt. Noe KAN ha gått galt under oppgraderingen. Dersom dette ikke funker, legg inn ajxx4, og se om det funker da, bare for å utelukke SW-feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå