Luftbor Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 As in ironi? yummy har faktisk et poeng: I teorien kan kvinnene i dag greie seg helt uten mannen. Og det tror du? Damer som har gått uten et ligg på en stund er jo nesten livsfarlige. Dog jeg klager ikke. Lenke til kommentar
EC Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Det ligger uante farer for oss menn i kloning. Jeg mener bestemt at den dagen kvinner kan klare seg uten oss menn, går vi en fryktelig tid i møte. Pinsel og fordervelse vil regne over oss, det lover jeg dere! Vår manndoms prakt vil bli redusert til et pisseredskap og våre primale behov vil ikke lengre bli ivaretatt! Det kommer til å ende med sjitstaking for hele hurven! VEND OM! Kjemp imot denne mannens fornedrende teknologi!</svovelpredikant> Nei, nå skal jeg ikke bidra med mer off-topic. Fram med Battlefield. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 As in ironi? yummy har faktisk et poeng: I teorien kan kvinnene i dag greie seg helt uten mannen. No shit ? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Jeg tror ikke kvinnene kan klare seg uten menn, akkurat som at menn ikke kunne klart seg uten kvinner... Det er ikke bare snakk om å klare å skape etterkommere, men også å kunne leve et liv med psyken i behold. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) For ikke snakke om farene ved å generere eksakte genetiske kopier av seg selv, uten noen variasjon eller nyskapning. Man vil da etter hvert utvikle defekter/svakheter som gjør at vi alle kan bli utslettet av en sykdom fordi alle potensiellt er hypermottaklige, bare fordi ett sett av original celler som ble brukt til kopiernig var det... nei, jeg tror IKKE at kloning og slikt er fremtiden for menneskeheten, iallefall ikke som en reproduksjonsmetode... når det gjelder religion som vitenskaps hemmende: galileo galilei? Kirken's erklæring om at Copernicu's teorier om at jorden gikk rundt solen og ikke omvendt, var hedensk? Hvorfor tror dere The dark ages kalles nettopp dette? fordi kirken gikk ut å sa at all fokus på det mennesklige og det jordlige var hedensk, man skulle fokusere på det guddommelige...ergo, VELDIG liten teknologisk utvikling.. Endret 17. november 2003 av MrLee Lenke til kommentar
gspr Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Religioner som Kristen dommen har sat en sikkelig hindring på vitenskapen. Tenk hvor langt framme i teknologi vi ville vert nå om slike religioner ikke hadde vert. Kanskje vi hadde hat TVer som førte oss inn i en drømme tilstand og viste oss alt like virkelig som det er i drømmer. Eller i stedne for fly hadde vi hat teleport sentraler. Eller vi hadde kanskje kunne hat et sommer hus på Mars. Masser av ting vi kunne hat. Religion har ført til krig, som igjen fører til fart i teknologi, men kriger ville vi hat uten religion og. Jeg er enig med det jeg tror du prøver å få frem, men du må komme med begrunnelser for dine påstander. Dessuten tror jeg rettskrivningen din holder vitenskapen nesten like mye tilbake... : Lenke til kommentar
MagE Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 (endret) Joa, jeg mener ikke at det er noe gærent med troa. Det er de trangsynte holdninganne til enkelte personer før i tiden jeg missliker. Det er magne i den tia som gjorde alt mot vitenskapen fordi at de frykta at vitenskapen ville føre til at de missta makta si. (Desverre mange som ble prester kun begrunn av makta) Det er reelle påstander dette, hvis du ikke mener Kristendommen på noen måte har hindret teknologi, så må du begyne og lese lit historie. Det er da ikke fordomsfulle på stander, det er fakta at de har hindret teknologi. Det med de teknologi eksemplenne jeg sa er kanskje og ta lit i, men jeg hadde minnst sitti med en 10GHz prossesor nå, i stede for en 2,6. Trur selv at det fintes en Gud jeg, trur vel mest at det er den kristenne og jødiske Guden som er den rette. Men at maktsyke folk prøver og hindre teknologien fordi at de er redd for at de skal miste makta si, det er sykt. Man skal være passe dum, eller lettlut om man skal tru vert ord som står i bibelen. Bibelen er en veiviser for hvordan en skal leve, og ikke en vitenskaps bok, mener jeg da. off topic: MaCgayver kan hjelpe deg med og få en 8-9GHz prossesor http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=100623 Endret 18. november 2003 av MagE Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 Religioner som Kristen dommen har sat en sikkelig hindring på vitenskapen. Tenk hvor langt framme i teknologi vi ville vert nå om slike religioner ikke hadde vert. Kanskje vi hadde hat TVer som førte oss inn i en drømme tilstand og viste oss alt like virkelig som det er i drømmer. Eller i stedne for fly hadde vi hat teleport sentraler. Eller vi hadde kanskje kunne hat et sommer hus på Mars. Masser av ting vi kunne hat. Religion har ført til krig, som igjen fører til fart i teknologi, men kriger ville vi hat uten religion og. Jeg er enig med det jeg tror du prøver å få frem, men du må komme med begrunnelser for dine påstander. Dessuten tror jeg rettskrivningen din holder vitenskapen nesten like mye tilbake... : Hvis du leser hele tråden vil du se en del gode eksempler. Skrive feil holder neppe noe annen vitenskap en språket tilbake, og språket syntes jeg personlig er mer en nokk avansert, de kan heller gjøre det lettere. Lenke til kommentar
Murty Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg synes vi skal være fornøyde med den teknologien vi har jeg. Vi i Norge er bortskjemte drittunger.. i nederste slumstrøk i bolivia har de ikke engang hørt om tv`en eller Pcen eller aller verst de har ikke hørt om hardware.no.. og du klager på at vi har for lite teknologi.. tror kanskje folk burde se litt utenfor sitt eget hus og land og virkelig forstå hvor heldige vi er som har den teknologien vi har.. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Jeg mener ikke det er vi som er heldig. Priveligerte, ja. Men heldig? Nei, vi har det vi har krav på (til en viss grad), det har de ikke i nederste slumstrøk i bolvia. Lenke til kommentar
megatron Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 La oss ikke gråte over spilt melk. Det som er viktig er at framtidas teknologisatsing og teknologibegrensende lover bestemmes av et fundament de aller fleste av oss kan være enige om, nemlig FNs menneskerettighetserklæring og den rasjonelle tanke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå