Gå til innhold

jenter som spiller

Anbefalte innlegg

Jeg var kanskje heldig med stedet jeg vokste opp. Ser nok av hat mot kvinner som spiller på nettet, men de "ekte" menneskene jeg møter på syns det bare er positivt at jeg spiller.

Jeg og broren min spilte mye sammen i barndommen. Absolutt alle jentene i nabolaget spilte. Det gikk mye i mario,wolfenstein og bilspill.

Bortimot alle jenter jeg har møtt på senere har de samme gode minnene fra spill og spilte like mye som sine brødre i barndommen. De fleste spiller også fortsatt,og da er det Rpger som er mest populære.

Jeg spiller Dragon age, farcry 4, og diverse Jrpger nå for tiden. Vil ikke se på det som mindre seriøse spill enn call of duty.

Jeg tror problemet ligger i at jenter ikke tør snakke om at de spiller. Når jeg spør direkte, spiller nesten alle,men det er få som snakker om det til daglig, og enda færre som tør nevne det til gutter. Derfor tror gutter at det er bare merkelige jenter som spiller, hvilket gjør jenter enda mer redd for å "stå frem" og slik fortsetter den onde sirkelen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vet det ene offentlige lanpartyet hadde jenteforbud i gamledager, aner ikke hvorfor. Siden har det dog vært åpent for alle og inkludert begge kjønn.

I barndommen var jeg på en del private, men åpne smålan. Var somregel noen jenter der, men ofte bare for å "henge" uten PC. Min oppfatning er at ts's situasjonen ikke er vanlig i dag, men kanskje var mer vanlig for 10 år siden.

Lenke til kommentar

Skjønner ikkje at gutter kan være så navlebeskuande at di ikkje vil ha jenter med på spilling.

Det er jo bare å snu på det. Hvis det er jente-LAN er vel gutter neppe velkomne? ;) Jeg tror problemet mest ligger i hvilken type spill man spiller. CoD er svært kompetitivt, og rommet kan fort fylles av testosteron, bannskap og generelt dårlig oppførsel. De færreste mener vel noe med det. Problemet kan nok være at gutter ikke liker å vise den siden foran jenter, på samme måte som jenter har sider de ikke viser frem til gutter så ofte. Dette kan selvsagt være samme side, selv om de ikke tenker over det.

Hvis man vil ha et bra community med begge kjønn involvert, kan det nok være lurt å finne et spill hvor man ikke konkurrerer med hverandre. Det er nok en av hovedgrunnene til hvorfor f.eks MMORPGer vanligvis har hyggelige folk av begge kjønn i alle aldre. Jeg har spilt mange MMORPGer opp gjennom årene, og har stort sett bare møtt trivelige folk av begge kjønn. Sånne spill tar tid å spille, og man kan ta det med ro. Da blir ikke spenningen så høy, så man har lettere for å kontrollere seg. Selvsagt kan det bli mye spenning i dungeons osv, men da jobber man mot felles mål. Da må man hjelpe hverandre, i stedet for å konkurrere om å bli best. Dette skaper en mye hyggeligere stemning.

Lenke til kommentar

Ifølge statistikk fra USA, spillet gutter hovedsaklig mer "seriøse" dataspill (CoD og sånt). Kvinner derimot spiller vanligvis roligere spill (Sims, farmville og sånt).

Om man kombinerer de to gruppene her, ender man opp med flere kvinnelige "gamere" enn mannlige.

Cod? ''Seriøst'' spill? HAHAH, det er jo bare gjensirkulert dritt ved dette punktet som appellerer til 11-14 åringer som har lurt mødrene sine til å kjøpe spillet for dem.

C

Lenke til kommentar

Ifølge statistikk fra USA, spillet gutter hovedsaklig mer "seriøse" dataspill (CoD og sånt). Kvinner derimot spiller vanligvis roligere spill (Sims, farmville og sånt).

Om man kombinerer de to gruppene her, ender man opp med flere kvinnelige "gamere" enn mannlige.

Cod? ''Seriøst'' spill? HAHAH, det er jo bare gjensirkulert dritt ved dette punktet som appellerer til 11-14 åringer som har lurt mødrene sine til å kjøpe spillet for dem.

C

cod er søppel, men det er langt mer et seriøst spill enn hva candy crush er. Casual vs hardcore on du ønsker.
Lenke til kommentar

Offentlige LAN-fester er det jo bare rart hvis det ikke er like åpent for alle som vil, men når det kommer til private LAN-fester så tror jeg det kan ha mye med vaner å gjøre. Mange jeg kjenner er vant til at LAN-fest er nærmest for en guttekveld å regne, samme som fotballfans som samles for å se en kamp, og lignende.

Det innebærer da at det, i tillegg til spilling, blir mye prat om "gutteting", ganske udannet spising, drikking, og generelt horribel orden. Å sovne i diverse forskjellige og tilfeldige possisjoner på stuegulvet er heller ikke utelukket. :p

Da er det ikke utenkelig at det for mange gutter ville føles rart å involvere en jente i slikt, og ikke klarer å slippe seg like mye løs som vanlig. Og er derfor skeptiske til at jenter deltar. Men, som sagt, så er det en vanesak for de fleste, og etter hvert som jenta/jentene viser seg å være for "en av gutta" å regne, så blir hun/de en helt naturlig del av fremtidige LAN-fester.

Er faktisk veldig gøy å spille sammen med jenter, for de har ofte litt andre innfallsvinkler og synspunkter på ting, og det kan ofte lede til interessante diskusjoner rundt spill, som eller ikke hadde dukket opp om det bare var gutter tilstede. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...