Gå til innhold

jenter som spiller

Anbefalte innlegg

Jeg hører ofte mannlige spillere snakke nedlatende om kvinnlige spillere. Jeg selv spiller mye på fritiden, mest Black Ops, og jeg ser meg selv som en ganske god spiller.

Hver gang jeg ser brødrene mine spille, og jeg spør da om å være med, ser de uhyggelig på meg. De går heldigvis med på det til slutt etter litt masing, også viser det seg at jeg vinner! Får både Final kill og høyest killstreak, og det eneste de sier er "flaks".

Hva skjer med at mannlige spillere er så nedlatende mot kvinnlige spillere? Vi kan da ha like mye talent som dem, uten at det dreier seg om kun "flaks"!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eller er det eventuelt søsken som er nedlatende ovenfor andre søsken?

Prøvd å spille med noen utenfor familien?

Åjaja, sjeldent jeg spiller med søsken.

Prøvde en gang å få være med på en lan kveld, men der var det kun gutter tillatt, så det fikk jeg gikk vært med på. Ofte jeg hører det at "men du er jo ei jente", og deretter fått avslag i mange spillsammenhenger

Endret av papegøya
Lenke til kommentar

Finnes masse kvinnelige gamere. Men hvorfor noen menn kan være kritiske når det gjelder kvinner som spiller? Sikkert en rekke grunner. Noen har sikkert opplevd a enkelte kvinnfolk er udugelige på noe annet enn å pule og stå på kjøkkenet, noen har sikkert opplevd at jenter kan sutre eller at de som regel ikke engang vil være med å spille, eller kanskje det er på grunn av at det er i vår kropp menneskelivet vokser i, så de føler seg snytt for at vi prøver å ''ta'' spillinga fra dem når de ellers er så ''udugelige'' mens kvinner skaper liv (hvil i fred, George Carlin).

Altså, jeg gamer masse med både kvinner og menn, og de aller fleste gir faen i om du har en vagina eller pikk mellom beina for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om det kan ha noe med hvordan spillbransjen retter spillene sine veldig hardt mot den mannlige kjøpermassen. Kanskje det etterlater enkelte av spillerne med inntrykket at enkelte spill er "real men only", og tar det som en fornærmelse mot deres maskulinitet at jenter spiller det også.

Lenke til kommentar

Er nok bare slik blant "barna". De vokser i fra det. Hos oss, som er litt eldre, så er det en jente som steller i stand hvert venne-LAN vi er på :)

Du mener at hun fikser mat og drikke? :D

hehe nei, Grandiosa og alkohol klarer vi å ordne selv :p

Invitasjonen, eier huset vi er i og ikke minst finner på nye spill vi kan prøve.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Er selv i 18 årene, og opplever mange gutter i denne aldersgruppen som gir avslag til jenter. Har heller ei noen venninner som spiller, så vanskelig å finne en slik "spillegjeng", bestående av både jenter og gutter, der jeg vil trives.

Endret av papegøya
Lenke til kommentar

Det er dessverre slik at en stor del "gamere" tror den dag idag at dem er medlem i en eksklusiv liten gutteklubb. Og hvor trusselen er stort sett alle andre eller andre plattformer en PC.

En ser dem overalt og det tragiske er at dem ikke ser selv at dem er gått ut på dato for mange mange år siden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er nok bare slik blant "barna". De vokser i fra det. Hos oss, som er litt eldre, så er det en jente som steller i stand hvert venne-LAN vi er på :)

Invitasjonen, eier huset vi er i og ikke minst finner på nye spill vi kan prøve.

Alkohol på lan?

Lenke til kommentar

Alkohol på lan?

Ja...klart det. Shotte-COD f.eks.

dvs den med flest deaths etter en runde må ta en shot.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikkje at gutter kan være så navlebeskuande at di ikkje vil ha jenter med på spilling. Så lenge eg har spillt, godt over 20 år, har eg alltid hatt like stor glede og moro av å spille med både gutter og jenter. Synd at nokre eller eventuellt mange jenter skal oppleve slike nedturer som trådstarter nevner når det kommer til spilling.

Lenke til kommentar

hehe av alle disse kommentarene er det bare gutter som skriver, eller 2 jenter som jeg ser. Er litt spent på om de har en tanke om hvorfor vi ikke ber dem ut på ett spill. Som jeg har vært på Lan, møt mange attraktive, dyktige kvinnelige spillere som er super artige å spille med. Går du bort på skole eller jobb og spør en jente om har du lyst å bli med å spille eller? eller spiller du i det hele tatt? så er det i de aller fleste tilfeller at du får ett nei, så blir du stempla som Nerd, Usosial og den slags. Spør man en gutt så er det mer interesse rundt spill om du spiller eller ei. Hei spiller du spill eller? Nei, du? Ja spiller COD da! Å det ser jo litt kult ut det. Du skjønner hva jeg mener?

Lenke til kommentar

Ifølge statistikk fra USA, spillet gutter hovedsaklig mer "seriøse" dataspill (CoD og sånt). Kvinner derimot spiller vanligvis roligere spill (Sims, farmville og sånt).

Om man kombinerer de to gruppene her, ender man opp med flere kvinnelige "gamere" enn mannlige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...