skiløparn Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Hei Har planer om å kjøpe en stasjonær pc i prissjiktet opp til 10K som primært skal brukes til gaming. Må kunne kjøre spill som cs go og bf4 på høy grafikk. Komplett.no har mange spennende tilbud, men er relativt ny i dette "gamet" så er usikker på hvilke komponenter det lønner seg å kjøpe. Må også være ferdigbygd Hadde satt pris på hjelp av noen med litt mer erfaring om hva som hadde vært et godt kjøp. på forhånd takk :-) Lenke til kommentar
MRGT Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Kjøper du et 970 skjermkort så skal du klare Battlefield 4 på Ultra med en gjennomsnittlig FPS på 85+. CS:GO er jo ikke et grafisk spill, krever ikke noe i det heletatt nesten. Lenke til kommentar
Kalaz Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 (endret) Muligens vil fps gå mere opp. Selv har jeg Asus striker 760 4gb nvidia der kan jeg få opptil 90 fps, men som sagt over! Jeg kjører selv ultra med mitt skjermkort og 970 som sagt vil gjøre en 20-25% bedre jobb i ca. Nå tenker jeg på BF4. Kan selv prøve og se om jeg kan finne en bra med komplett pc. (et bra oppsett) Skal se om e finner noen gode forslag hold on! Endret 9. januar 2015 av Heinza7 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Muligens vil fps gå mere opp. Selv har jeg Asus striker 760 4gb nvidia der kan jeg få opptil 90 fps, men som sagt over! Jeg kjører selv ultra med mitt skjermkort og 970 som sagt vil gjøre en 20-25% bedre jobb i ca. Nå tenker jeg på BF4. Kan selv prøve og se om jeg kan finne en bra med komplett pc. (et bra oppsett) Skal se om e finner noen gode forslag hold on! Det ville jeg likt å se på 1080P. 970 vil jeg si er dobbelt så kraftig. 1 Lenke til kommentar
Kalaz Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 (endret) Muligens vil fps gå mere opp. Selv har jeg Asus striker 760 4gb nvidia der kan jeg få opptil 90 fps, men som sagt over! Jeg kjører selv ultra med mitt skjermkort og 970 som sagt vil gjøre en 20-25% bedre jobb i ca. Nå tenker jeg på BF4. Kan selv prøve og se om jeg kan finne en bra med komplett pc. (et bra oppsett) Skal se om e finner noen gode forslag hold on! Det ville jeg likt å se på 1080P. 970 vil jeg si er dobbelt så kraftig. Sant det da, sorry Skulle egentlig ha kjøpt 970 men gadd ikke vente så ente opp med det, men syns det var en bedre oppgradering en 6870 (men egentlig litt dum oppgardering når e kunne venta litt og gått for 970, men var veldig utålmodigt da, ganske gira på og oppgradere) Endret 9. januar 2015 av Heinza7 Lenke til kommentar
MRGT Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Jeg mente selvfølgelig 1080p forresten. Ikke 4k Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Muligens vil fps gå mere opp. Selv har jeg Asus striker 760 4gb nvidia der kan jeg få opptil 90 fps, men som sagt over! Jeg kjører selv ultra med mitt skjermkort og 970 som sagt vil gjøre en 20-25% bedre jobb i ca. Nå tenker jeg på BF4. Kan selv prøve og se om jeg kan finne en bra med komplett pc. (et bra oppsett) Skal se om e finner noen gode forslag hold on! Det ville jeg likt å se på 1080P. 970 vil jeg si er dobbelt så kraftig. Sant det da, sorry Skulle egentlig ha kjøpt 970 men gadd ikke vente så ente opp med det, men syns det var en bedre oppgradering en 6870 (men egentlig litt dum oppgardering når e kunne venta litt og gått for 970, men var veldig utålmodigt da, ganske gira på og oppgradere) Blir veldig feil av deg og si det er 25 til 30% bedre når det er 100% Rart du får 90Fps på ultra når jeg fikk ca 55-60Fps med 280X som er endel kraftigere enn det igjen Lenke til kommentar
Kalaz Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 (endret) Muligens vil fps gå mere opp. Selv har jeg Asus striker 760 4gb nvidia der kan jeg få opptil 90 fps, men som sagt over! Jeg kjører selv ultra med mitt skjermkort og 970 som sagt vil gjøre en 20-25% bedre jobb i ca. Nå tenker jeg på BF4. Kan selv prøve og se om jeg kan finne en bra med komplett pc. (et bra oppsett) Skal se om e finner noen gode forslag hold on! Det ville jeg likt å se på 1080P. 970 vil jeg si er dobbelt så kraftig. Sant det da, sorry Skulle egentlig ha kjøpt 970 men gadd ikke vente så ente opp med det, men syns det var en bedre oppgradering en 6870 (men egentlig litt dum oppgardering når e kunne venta litt og gått for 970, men var veldig utålmodigt da, ganske gira på og oppgradere) Blir veldig feil av deg og si det er 25 til 30% bedre når det er 100% Rart du får 90Fps på ultra når jeg fikk ca 55-60Fps med 280X som er endel kraftigere enn det igjen You win! Beklager uansett Trådstarter for at jeg surrer til tråden! Bare jeg som tok kraftig feil her og beklager igjen. Endret 9. januar 2015 av Heinza7 Lenke til kommentar
MRGT Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Bygde meg selv nettopp PC med vannkjøling etc. Totalprisen var nesten 15k. Om du kutter ned på noen av high-end komponentene kan det muligens være en potensiell mal for deg. Anbefaler sterkt å kjøpe GTX 970 - mye kraft for pengene. i7-4790K - Om du har planer om å overklokke. Ikke nødvendig med i5 for gaming, men har du råd så kjør på. Har du skjerm og annet utstyr fra før av? Eller skal dette også være i budsjettet? Lenke til kommentar
Kalaz Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) Bygde meg selv nettopp PC med vannkjøling etc. Totalprisen var nesten 15k. Om du kutter ned på noen av high-end komponentene kan det muligens være en potensiell mal for deg. Anbefaler sterkt å kjøpe GTX 970 - mye kraft for pengene. i7-4790K - Om du har planer om å overklokke. Ikke nødvendig med i5 for gaming, men har du råd så kjør på. Har du skjerm og annet utstyr fra før av? Eller skal dette også være i budsjettet? Hvilke pc oppsett endte du opp med da? Har du bilde? (gjerne send det via pm også) Men når du tenker på i5 for gaming (sikker på at du ikke mener i7 den er jo pratisktalt mye dyrere og i5 er jo nok for gaming) Heller da i5-4690K Sjøl har han sagt pr melding at han kun trenger pc og max pris er 10k og ferdigbygd! Edit: Selv tenkte jeg kansje denne kunne vært noe: https://www.komplett.no/komplett-winter-gamer-20/10971#!tab:extra , mot at det kan endres i komponentene. Evtn: radeon 290 til gtx (gainward eller asus strike) Og et annet hovedkort, kabinettet ser jo helt greit ut (men psuen holder jo akuratt men kommer jo helt ann på også det med annen cpu kjøling og som du sa Marius med oc og det ) Annet hovedkort tenkte jeg kansje på dette: https://www.komplett.no/asus-z97-a-socket-1150/814897?CKS=PCW Men noe av ulempen det er jo at det for kan gå litt over 10k her.... Endret 12. januar 2015 av Heinza7 Lenke til kommentar
otl Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) Bygde meg selv nettopp PC med vannkjøling etc. Totalprisen var nesten 15k. Om du kutter ned på noen av high-end komponentene kan det muligens være en potensiell mal for deg. Anbefaler sterkt å kjøpe GTX 970 - mye kraft for pengene. i7-4790K - Om du har planer om å overklokke. Ikke nødvendig med i5 for gaming, men har du råd så kjør på. Har du skjerm og annet utstyr fra før av? Eller skal dette også være i budsjettet? Hvilke pc oppsett endte du opp med da? Har du bilde? (gjerne send det via pm også) Men når du tenker på i5 for gaming (sikker på at du ikke mener i7 den er jo pratisktalt mye dyrere og i5 er jo nok for gaming) Heller da i5-4690K Sjøl har han sagt pr melding at han kun trenger pc og max pris er 10k og ferdigbygd! Edit: Selv tenkte jeg kansje denne kunne vært noe: https://www.komplett.no/komplett-winter-gamer-20/10971#!tab:extra , mot at det kan endres i komponentene. Evtn: radeon 290 til gtx (gainward eller asus strike) Og et annet hovedkort, kabinettet ser jo helt greit ut (men psuen holder jo akuratt men kommer jo helt ann på også det med annen cpu kjøling og som du sa Marius med oc og det ) Annet hovedkort tenkte jeg kansje på dette: https://www.komplett.no/asus-z97-a-socket-1150/814897?CKS=PCW Men noe av ulempen det er jo at det for kan gå litt over 10k her.... Bare ved å bytte ut skjermkortet til gtx 970 er han på 10 000kr, eller mer, kommer an på hvilket han velger. Hovedkort, tja, en kan jo gjøre det så dyrt som mulig Det koster flesk å bytte om på komponentene i de komplett pc'ene, stort sett. Men hvorfor bytte hovedkortet? Det er ingen K cpu i oppsettet likevel. I stedet for å bytte ut alt så kan en se på noe dyrere igjen, som f.eks denne https://www.komplett.no/komplett-gamer-premium-i35-gtx970-edition/10946 Endret 12. januar 2015 av otl Lenke til kommentar
MRGT Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Jeg har ikke fått delene enda, regner med de kommer imorgen forhåpentligvis, vil poste en build-log når jeg har fått satt opp alt. Mente selvfølgelig at i5 var bra nok til gaming ja. Gikk litt fort i de såpete svingene. Betalte for express-leveranse, på NetOnNet. Men så de hadde fordelt komponentene i to forskjellige esker, så forhåpentligvis kommer de samtidig. Men vil poste/sende deg en log samt. bilder av det ferdige produktet. Beklager for offtopic, kjøper. Ønsker deg lykke til med ditt fremtidige kjøp, 10k er en bra pris og du får mye for pengene. Lenke til kommentar
Kalaz Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) otl Okei da, flott du retter på meg! Skjønner at det koster flesk, men hadde e tenkt på den pcen der så hadde e slippet og fundere så på det ene jeg linka over. Så takk for den! Men det eneste den pcen du linka da kunne trengt hadde jo vært en 1tb disk til lagring så ellers ser det jo bra ut. Men nå er det jo Skiløparn som må komme og si hva han mener! Men den pcen kunne jo vært midt i blinken (litt over budsjettet men forsatt veldig bra og ferdigbyd er jo som sagt dyrere en selvbydg) @ Mariusgt Oki! Endret 12. januar 2015 av Heinza7 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Feil og si vannkjøling. du kjøpte AIO greie, ikke vannkjøling Du brukte mye penger på forskjellig rart i ditt bygg ettersom jeg sjekket sist, usikker har ikke sett listen. Bygde meg selv nettopp PC med vannkjøling etc. Totalprisen var nesten 15k. Om du kutter ned på noen av high-end komponentene kan det muligens være en potensiell mal for deg. Anbefaler sterkt å kjøpe GTX 970 - mye kraft for pengene. i7-4790K - Om du har planer om å overklokke. Ikke nødvendig med i5 for gaming, men har du råd så kjør på. Har du skjerm og annet utstyr fra før av? Eller skal dette også være i budsjettet? Hvilke pc oppsett endte du opp med da? Har du bilde? (gjerne send det via pm også) Men når du tenker på i5 for gaming (sikker på at du ikke mener i7 den er jo pratisktalt mye dyrere og i5 er jo nok for gaming) Heller da i5-4690K Sjøl har han sagt pr melding at han kun trenger pc og max pris er 10k og ferdigbygd! Edit: Selv tenkte jeg kansje denne kunne vært noe: https://www.komplett.no/komplett-winter-gamer-20/10971#!tab:extra , mot at det kan endres i komponentene. Evtn: radeon 290 til gtx (gainward eller asus strike) Og et annet hovedkort, kabinettet ser jo helt greit ut (men psuen holder jo akuratt men kommer jo helt ann på også det med annen cpu kjøling og som du sa Marius med oc og det ) Annet hovedkort tenkte jeg kansje på dette: https://www.komplett.no/asus-z97-a-socket-1150/814897?CKS=PCW Men noe av ulempen det er jo at det for kan gå litt over 10k her.... Ser ok ut, men Psu er ikke god, Cpu kan ikke klokkes, billig HK, 290 er waste når 970 er her idag blandt oss^^ men TS, hvorfor ikke bygge selv? Klarer du det ikke, eller tør du ikke? Det skal mye til for å klare å fucke opp deler altså, Vil anbefale deg og bygge. Lenke til kommentar
otl Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 otl Okei da, flott du retter på meg! Skjønner at det koster flesk, men hadde e tenkt på den pcen der så hadde e slippet og fundere så på det ene jeg linka over. Så takk for den! Men det eneste den pcen du linka da kunne trengt hadde jo vært en 1tb disk til lagring så ellers ser det jo bra ut. Men nå er det jo Skiløparn som må komme og si hva han mener! Men den pcen kunne jo vært midt i blinken (litt over budsjettet men forsatt veldig bra og ferdigbyd er jo som sagt dyrere en selvbydg) @ Mariusgt Oki! Litt synd at han ikke har mulighet eller kjenner noen andre som kan skru den i sammen, slik at han kunne handlet inn i deler. Tja, det er vanskelig å få det akkurat som en vil med ferdigbygg 1 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Moderatormelding Innlegg på barnehagenivå er slettet Videre off topic eller kommentering rundt moderering medfører utestengelse Tilbakemeldinger tas på PM og ikke i tråden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå