Gå til innhold

Bostøtte hos Husbanken (?)

h2233

Anbefalte innlegg

Jeg har fått innvilget bostøtte hos Husbanken.

I brevet står det at jeg får tilsendt et utbetalingskort. Hvordan fungerer dette?

Hvor mange prosent av husleien får man dekket?

Vi er 2 personer i husstanden og hadde tilsammen en inntekt på 0 kr i fjor.

Husleien er på 12000 og vi har fått 4130 kr i bostøtte. Skal vi dele dette beløpet på hver av oss?

Takker for hjelpen på forhånd.

Endret av kingvild
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av ren nysgjerrighet, får dere 4000kr HVER? Jeg trodde egentlig ikke at man fikk bostøtte om man var flere "separate individer" (les: venner og slikt, familie blir vel noe annet) innen samme husstand.

"Husleien er på 12000 og vi har fått 4130 kr i bostøtte. Skal vi dele dette beløpet på hver av oss?"

Jeg vet altså ikke om vi får 4000 hver eller om vi skal dele på dette.

Jo, man kan tydeligvis få bostøtte uansett hvem eller hvor mange det er i husstanden.

Lenke til kommentar

Av ren nysgjerrighet, får dere 4000kr HVER? Jeg trodde egentlig ikke at man fikk bostøtte om man var flere "separate individer" (les: venner og slikt, familie blir vel noe annet) innen samme husstand.

"Husleien er på 12000 og vi har fått 4130 kr i bostøtte. Skal vi dele dette beløpet på hver av oss?"

Jeg vet altså ikke om vi får 4000 hver eller om vi skal dele på dette.

Jo, man kan tydeligvis få bostøtte uansett hvem eller hvor mange det er i husstanden.

ja dere skal dele det

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Av nysgjerrighet, hvordan finansierer man en leilighet til 12K/mnd med null i inntekt?

Vi var studenter i fjor, derfor hadde vi ingen inntekt. Nå jobber vi og tjener penger.

Da har dere vel heller ikke lenger krav på bostøtte? når det kommer til deling av beløpet spiller vel det 0 rolle i og med det skal gå til husleie?

Lenke til kommentar

Av nysgjerrighet, hvordan finansierer man en leilighet til 12K/mnd med null i inntekt?

Vi var studenter i fjor, derfor hadde vi ingen inntekt. Nå jobber vi og tjener penger.

Da har dere vel heller ikke lenger krav på bostøtte? når det kommer til deling av beløpet spiller vel det 0 rolle i og med det skal gå til husleie?

En er lærling og en har deltidsjobb, så vi har rett på bostøtte fordi vi tjener såpass lite.

Lenke til kommentar

Bostøtten skal deles mellom deg og din samboer. Og slik det fungerer hos min mor, så får hun pengene rett inn på sin bankkonto av kommunens boligkontor.

nei du får det av husbanken, ikke kommunen. og hvis husbanken ikke har kontonummer får de en sjekk som må taes til banken.

Lenke til kommentar

Bostøtten skal deles mellom deg og din samboer. Og slik det fungerer hos min mor, så får hun pengene rett inn på sin bankkonto av kommunens boligkontor.

nei du får det av husbanken, ikke kommunen. og hvis husbanken ikke har kontonummer får de en sjekk som må taes til banken.

Det har du helt rett i, jeg husket feil om hvem som utbetalte det.

Men det er til kommunens boligkontor hun henvender seg om forandringer i behovet for boligstøtten, enten ved at husleien øker eller at det blir forandringer i inntekten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...