Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

UNINETT + PS4 ..

Anbefalte innlegg

Hola

Har nylig flyttet til studenthybel der jeg benytter meg av UNINETT sitt nettverk. Problemet med dette er at vi som bor på hybler må logge oss inn med brukernavn/passord som vi og benytter på skolen.

Problemet med dette er at jeg ikke får noe nett til min PS4, da det ikke er noen innloggingsmuligheter på denne. Jeg er ivertfall grønn nok til å tro dette..

Jeg har brukt en privat router der jeg har på en måte logget inn på selve routeren, noe som har virket i en god stund. Etter en oppgradering av nettet her jeg bor der vi har fått tråløst nett, har denne routeren nå vist seg nytteløst. Vel å merke er at studentskipnaden var temmelig irritert på de som hadde private routere..

Er det noen flinke folk her som kan hjelpe meg med å komme med noen forslag på hvordan jeg kan få nett på PS4? Innloggingen via det nye tråløse nettet her er pr enhet, så det fungerer ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger en PC med 2 nettverks kort

Koble til skole nettverket med det ene kortet (NIC1) og i den andre (NIC2) kobler du til en liten switch som PS4 også er koblet til. Hvis du så deler internet koblingen din slik at enheter kan bruke PCn sin oppkobling så vil de andre enhetene kunne få internett. Dette funker både på Windows og Linux. I praksis så bruker du din egen PC som en router. Windows 7 har Internet Connection Sharing som du kan bruke til dette formålet.

Uninett/Internet <----> NIC1 | PC | NIC2 <----> Switch <---> andre enheter i dette tilfelle PS4.

Her har du en guide for Windows 7

Husk bare å gjøre dette riktig, maskinen din fungerer som en router som sagt og vil dele ut addresser til andre maskiner, noe som er grunnen til at student skipnaden også ikke er så glade i private routere :p. En del student skipnader blacklister maskiner som skaper problemer for nettet dems.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...