hodr57 Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Må holde på start knappen og restarte Pc'n, dette skjer ganske eller nøyaktigt kvar time, noken som kan vite noke om dette, heime maskine med Win 7 64 bit, Win er instalert på ein 64 gb SSD disk. Vil bli takknemmelig for hjelp. Lenke til kommentar
eppis Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Kan du prøve og beskrive problemet ditt litt bedre? Har du noen screenshot av problemet. Hvis det ikke funker å ta screenshot mens meldingen vises, ta et med mobilen. Hva sier event logen på PCn? Hvis du ikke finner noe så noter tidspunkt når det skjer slik at du kan se i event logen etter reboot. Har du installert noe nytt hardware eller software i det siste? Skjer det når er spesielt program kjører? Som du kanskje skjønner må vi ha mere informasjon før vi kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
hodr57 Skrevet 11. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2015 Kan du prøve og beskrive problemet ditt litt bedre? Har du noen screenshot av problemet. Hvis det ikke funker å ta screenshot mens meldingen vises, ta et med mobilen. Hva sier event logen på PCn? Hvis du ikke finner noe så noter tidspunkt når det skjer slik at du kan se i event logen etter reboot. Har du installert noe nytt hardware eller software i det siste? Skjer det når er spesielt program kjører? Som du kanskje skjønner må vi ha mere informasjon før vi kan hjelpe deg. Ja forstår det, har jobbet så derfor seint svar, har funnet ut at det er nøyaktigt ein time mellom kvar gong dette skjer og nede på oppgavelinjen står det venter på buffer, og står den lenge nok så kommer det opp blå skjerm. Det er kva eg kan legge til av informasjon no, det er kanskje nok forhåpentlegvis, takker for all engansjemang. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Hvis du har en Crucial M4 SSD, så skjønner jeg problemet ditt. Eldre firmware (tidligere enn 0309 tror jeg det var) medførte at slike problemer oppstår etter ca en time. Så har du en Crucial M4, oppdater firmware på den. Du kan sjekke denne posten min om dette problemet som skjer når SSD'en har mer enn 5000 timer. Lenke til kommentar
hodr57 Skrevet 11. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2015 Hvis du har en Crucial M4 SSD, så skjønner jeg problemet ditt. Eldre firmware (tidligere enn 0309 tror jeg det var) medførte at slike problemer oppstår etter ca en time. Så har du en Crucial M4, oppdater firmware på den. Du kan sjekke denne posten min om dette problemet som skjer når SSD'en har mer enn 5000 timer print Scr av SIW ser ut som M4, men Micron, veit ikkje men kanskje det er den samme Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Du har nok en Crucial M4 64 GB SSD, ingen tvil om det etter det jeg kan finne ut. Så prøv å oppdater firmware hvis den SSD'en har er eldre enn 0309. Lenke til kommentar
hodr57 Skrevet 17. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2015 Du har nok en Crucial M4 64 GB SSD, ingen tvil om det etter det jeg kan finne ut. Så prøv å oppdater firmware hvis den SSD'en har er eldre enn 0309. Då har eg fått tida til å oppdatere firmware (070H) til SSD'n, og no har det gått 1,5 t og ingen frysing, tusen hjertelig takk for hjelpa, by the way, eg lasta ned firmware og fikk som ei box for instalering av denne og eit par restarta so var det gjort. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 Då har eg fått tida til å oppdatere firmware (070H) til SSD'n, og no har det gått 1,5 t og ingen frysing, tusen hjertelig takk for hjelpa, by the way, eg lasta ned firmware og fikk som ei box for instalering av denne og eit par restarta so var det gjort. Bare hyggelig og flott at du fikk det til. Men det er dette som skjer med M4 hvis firmware er eldre enn 0309, BSOD, PC'en fryser, etc. hver eneste time uten unntak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå