AfterGlow Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Nividia skal visstnok lansere G-Sync-teknologien sin til bærbare PC-er.Snart kan du spille uten riving og hakking på laptop-en også Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 (endret) Hæ...bærbar utgave ?Hva hindrer egentlig produsenter i å benytte den "stasjonære" utgaven av de respektive teknologiene på en laptop skjerm ?AMD benytter jo sågar bare definerte standarder i displayport protokollen så der burde enhver skjermfabrikant kunne få noe til, uavhengig av størrelsen på skjermen.Kanskje AMD & nVidia frem til nå ikke har hatt dette med i driverne sine til "M" versjonene av GPU'ene eller noe i den dur... Uansett er jo problemet mindre på en bærbar siden GPU'ene jevnt over yter dårligere. Problemet oppstår bare når kortet feeder raskere enn skjermen tar unna. Endret 9. januar 2015 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Anders Lindemark Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 siden en bærbarpc skjerm ikke akkurat er koblet til med en "vanlig" kabel så er dette vel ikke så vanskelig siden da kan g-sync delen være integrert i grafikkkortet Jeg tror også at AMD vil integrere dette med deres grafikkkort for bærbare fordi det er software-basert som jeg tror kan gjøre det lettere å integrere Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 siden en bærbarpc skjerm ikke akkurat er koblet til med en "vanlig" kabel så er dette vel ikke så vanskelig siden da kan g-sync delen være integrert i grafikkkortet Kabelen er nok forskjellig, men signaleringen må jo være lik. Ellers må skjermkortene (GPU'ene) spesiallages for hver laptop type og det har jeg ingen tro på at kan være tilfelle. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Bærbare dingser bruker allerede grensesnitt har noe tilsvarende adaptive-sync. Primært må dem kunne stoppe skjermoppdateringer når bildet ikke endrer seg, hvis ikke går det for mye batteri. De første Freesync-demoene til AMD var jo hacket til på laptops gjennom en slik funksjon. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 (endret) Laptoper bruker gjerne eDP, en variant av LVDS eller lignende, avhengig av paneltype og hvor driverkretsene er plassert. eDP støtter dette allerede i teorien, så det er opptil driverkretser og skjermkortdrivere å ta det i bruk. Noen husker kanskje at nettopp tidlige versjoner av Adaptive Sync var utformet for bærbare for å spare energiforbruk. F.eks. GM204 støtter: LVDS, TMDS/HDMI 2.0, DP 1.2, eDP 1.4 Endret 9. januar 2015 av efikkan 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Har nå spilt endel spill de siste årene å har enda ikke sett noe til screentearing eller stuttering. Bare jeg som har vært heldig? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Tearing er veldig godt synlig så lenge V-Sync eller Adaptive Sync ikke brukes, så det skal alle oppmerksomme merke godt. Sensitivitet for stuttering er mer individuell. Mange er så vant med uresponsive spill og ujevn bildeflyt at de ikke tenker over det. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Tearing er veldig godt synlig så lenge V-Sync eller Adaptive Sync ikke brukes, så det skal alle oppmerksomme merke godt. Sensitivitet for stuttering er mer individuell. Mange er så vant med uresponsive spill og ujevn bildeflyt at de ikke tenker over det. Bruker ikke V-sync med mindre jeg får latterlig høy fps, som i Minecraft f,eks hvor jeg får 5-800fps. Jeg spiller mye FPS så jeg burde nå ha merket det godt visst jeg hadde hatt tearing eller stuttering, men som sagt så har ikke jeg opplevd det noen gang. Har en 144Hz monitor med 1ms input lag, kan det være derfor jeg ikke har opplevd tearing eller stuttering? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Tearing er veldig godt synlig så lenge V-Sync eller Adaptive Sync ikke brukes, så det skal alle oppmerksomme merke godt. Sensitivitet for stuttering er mer individuell. Mange er så vant med uresponsive spill og ujevn bildeflyt at de ikke tenker over det. Bruker ikke V-sync med mindre jeg får latterlig høy fps, som i Minecraft f,eks hvor jeg får 5-800fps. Jeg spiller mye FPS så jeg burde nå ha merket det godt visst jeg hadde hatt tearing eller stuttering, men som sagt så har ikke jeg opplevd det noen gang. Har en 144Hz monitor med 1ms input lag, kan det være derfor jeg ikke har opplevd tearing eller stuttering? Jeg regner med at du sikter til 1ms "Gray-to-Gray"-responstid(dvs. etterslep), ikke input lag, og ingen av delene har noe som helst med tearing å gjøre. Så lenge bildefrekvensen ikke er synkronisert med skjermen eller motsatt så vil det være synlig tearing. Noen ganger kan du være heldig og at denne tearingen er øverst i bildet eller lignende, men som regel flytter det seg avhengig av bildefrekvensen. Lenke til kommentar
Somethinganon Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Man kan allerede pröve ut "beta" G-sync på ASUS G751 med hacked Nvidia drivere. De som har prövd det rapporterer om barnesykdommer (svart skjerm hvis fps dropper under 30 fps) men at det foruten barnesykdommene er en herlig opplevelse og fps dropper aldrig under 30fps på den maskinen så fremt man ikke har gjort noe fel i spillets settings. GTX 980M og i7 4710HQ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå