Gå til innhold

Ny filserver/media-PC - 6000 kr - er dette et greit oppsett?

Anbefalte innlegg

Støydemping vil knapt behøves med den kjøleren.

Tror du overvurderer forskjellen mellom "NAS" disker og vanlige...

Det er mer enn kjøleren som lager lyd. Forskjellen kan være at du ikke hører "knattringen" fra HDD'ens lesehode. Varme skal ut av kabinettet, og det er vesentlig forskjell i varmeutvikling fra AMD prosessoren kontra Intel prosessoren. Personlig ville jeg heller ha valgt et passivt kjølt skjermkort kombinert med Intel prosessor, dersom mer GPU kraft trenges.

NAS disker spinner med lavere hastighet, noe som gir lavere varmeutvikling og mindre "slitasje".

Tror nå du overvurderer enkelte av disse aspektene....

og PS, i motsetning til Intel oppsettet støtter AMD oppsettet ECC minne...

Endret av Rusher
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nå du overvurderer enkelte av disse aspektene....

og PS, i motsetning til Intel oppsettet støtter AMD oppsettet ECC minne...

Produktspesifikkasjonene til hovedkortet sier tydelig Non-ECC minne. Har du andre opplysninger, så gi gjerne en link.

En typisk desktop HDD har 2 års produsentgaranti, en NAS (RED) HDD har typisk 3 år og en enterprise (NAS) HDD har typisk 5 år. MTBF på en "vanlig" NAS HDD ligger typisk 25-35% høyere enn en desktop HDD. Men alle disker kan feile.

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

Her har det gått unna, gitt.

Men Rudde, har du da forslag til ECC-oppsett? Budsjettet på 6000 er heller ikke satt i stein, og er interessert i gå for noe med litt levetid. Det er mulig jeg bare burde gått for en hjemme-NAS, da dette bare skal være en maskin som kan holde filene, og fyre opp en film på TV-en i ny og ne. Og gud vet hva annet maskinen kan brukes til. Dessuten må jeg jo ha noe å bruke pengene mine på. :)

Takker for all hjelp så langt alle sammen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...