Mr_E Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Gikk til innkjøp av et Gainward GF3 Ti 200 i går fant jeg at dette ikke var helt uten problemer. Installerte kortet og 23.11 driveren fra Nvidia og trodde alt var greit. Men den gang ei, jeg kan ikke kjøre 3D applikasjoner under Win XP, noe som er "litt" kjedelig og veldig irriterende. Får feilmeldingen "No 3D device found". Om jeg kjører DXDiag og tester 3D funksjonaliteten der, får jeg vite at kortet mitt ikke kan kjøre DX8 3D kommandoer (Error on Step 5 om det sier noe). Klok av skade med XP kjører jeg også Win2000 på en separat partisjon, og her fungerer kortet uten problemer. (Men ettersom W2K ikke liker EverQuest (Online spill) kan jeg ikke bare ha W2K på PC-en.) Noen anelse av hva dette skyldes og hvordan jeg kan fixe dette ? (Helst uten å måtte bruke 1 time på reinstallasjon av XP) Har en AMD XP1600 prosessor og 512 MB minne, så det skulle være nok.. Mr_E Lenke til kommentar
Mr_E Skrevet 21. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2002 Ok, fant problemet selv via Microsoft sine DirectX diskusjonsforum. Visstnok er det et problem med DX8 og endel net-applikasjoner som NetMeeting. Dette medfører at Hardware akselerasjon av 3D blir deaktivert. Man må derfor kjøre eventuelle net-sharing applikasjoner (normalt NetMeeting) og avslutte dem (problemet oppstår når XP krasjer når applikajsonen er aktiv).. Deretter De-aktivere og reaktivere Direct3D funksjonaliteten i DXDiag programmet. Nok en uforståelig MS-bug.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå