Visum Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Vi har jo Thorbjørn Jagland og Petter Solberg som snakker flytende godt engelsk, man tror nesten de er engelske. Noen vil hevde at Norge er det beste land og bo i. Litt avhengig av hva slags verdier man setter pris på. Jeg som et meget liberalt menneske vil nok ikke si meg enig i det. Norge er for moralsk etter min smak. Vi ligger vel heller ikke så godt når det gjelder utdannelse. Fellesskolen til AP er nok best på papiret og ideen om at, alle skal med er tull og tøys som noe Jens Stoltenberg har prentet inn i folk. Nei vi har ikke best kunnskap om alt. Selv om man gjerne tror det her i landet. Petter solberg snakker godt engelsk var vell bare en ironi håper jeg. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Butikker med bedre kvalitet og lavere priser enn norske supermarkeder. Frisør til halv pris. Dyktige og mer sosiale kollegaer. Rikere utvalg av restauranter. Bemanning i lavstatusyrker. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Vi har jo Thorbjørn Jagland og Petter Solberg som snakker flytende godt engelsk, man tror nesten de er engelske. Noen vil hevde at Norge er det beste land og bo i. Litt avhengig av hva slags verdier man setter pris på. Jeg som et meget liberalt menneske vil nok ikke si meg enig i det. Norge er for moralsk etter min smak. Vi ligger vel heller ikke så godt når det gjelder utdannelse. Fellesskolen til AP er nok best på papiret og ideen om at, alle skal med er tull og tøys som noe Jens Stoltenberg har prentet inn i folk. Nei vi har ikke best kunnskap om alt. Selv om man gjerne tror det her i landet. Petter solberg snakker godt engelsk var vell bare en ironi håper jeg. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 “In Norway we rape after dinner” er noe Petter Solberg har sagt. Det viser ikke at Norge er det beste landet å bo i. Nå skal ikke jeg tulle med seriøse tema, det kan skade ett individ har blitt voldtatt. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 - Hva er fordelen med å ha innvandrere i Norge? Det er mange forskjellige fordeler mener jeg, og den jeg liker mest, eller finner mest nyttig, er å få deres syn på hvordan vi egentlig er som kultur, og etter min erfaring med den saken, ser det ut som vi,har altfor høye tanker om oss selv, og ditto lave tanker om "dem" Det er typisk Norsk og være best. Hilsen Gro Det er typisk norsk å være god: http://no.wikipedia.org/wiki/Det_er_typisk_norsk_å_være_god Tror det var ment å være et (vennlig) tupp i ræven snarere enn en oppfordring til å være selvgod. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 - Hva er fordelen med å ha innvandrere i Norge? Det er mange forskjellige fordeler mener jeg, og den jeg liker mest, eller finner mest nyttig, er å få deres syn på hvordan vi egentlig er som kultur, og etter min erfaring med den saken, ser det ut som vi,har altfor høye tanker om oss selv, og ditto lave tanker om "dem" Det er typisk Norsk og være best. Hilsen Gro Tror det var ment å være et (vennlig) tupp i ræven snarere enn en oppfordring til å være selvgod. Nei, det er jeg rimelig sikker på at Gro ikke mente. Det var selvskryt, ikke noe annet. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 - Hva er fordelen med å ha innvandrere i Norge? Det er mange forskjellige fordeler mener jeg, og den jeg liker mest, eller finner mest nyttig, er å få deres syn på hvordan vi egentlig er som kultur, og etter min erfaring med den saken, ser det ut som vi,har altfor høye tanker om oss selv, og ditto lave tanker om "dem" Det er typisk Norsk og være best. Hilsen Gro Tror det var ment å være et (vennlig) tupp i ræven snarere enn en oppfordring til å være selvgod. Nei, det er jeg rimelig sikker på at Gro ikke mente. Det var selvskryt, ikke noe annet. Jeg oppfattet det som ett vennlig tupp, og at ordet "god" betød "vanlig norsk ANSTENDIG skikkelighet", hvis du skjønner .. Lenke til kommentar
sdfsdfjk Skrevet 18. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2015 Tror det var ment å være et (vennlig) tupp i ræven snarere enn en oppfordring til å være selvgod. Nei, det er jeg rimelig sikker på at Gro ikke mente. Det var selvskryt, ikke noe annet. Jeg er litt ung til å forstå dette, da jeg kom til verden på dette tidspunktet. I hvilken sammenheng har dette med fordeler med innvandre å gjøre? Pass på at dere ikke går off-topic. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Det er typisk Norsk og være best. Hilsen GroTror det var ment å være et (vennlig) tupp i ræven snarere enn en oppfordring til å være selvgod. Nei, det er jeg rimelig sikker på at Gro ikke mente. Det var selvskryt, ikke noe annet. Jeg oppfattet det som ett vennlig tupp, og at ordet "god" betød "vanlig norsk ANSTENDIG skikkelighet", hvis du skjønner .. Wiki-artikkelen innholder et lengre sitat og lenke til NRK der man kan høre hva som faktisk ble sagt. Eksempelet var norsk suksess i håndball, noe som ikke er spesielt norskt, men som viser at nordmenn får til ting om de bare vil, og at dette kunne inspirere på andre områder. Uansett en avsporing fra diskusjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå